הביטוח הלאומי חנך (ראשון) בעיר התחתית חיפה את המרכז החדש לוועדות רפואיות. המרכז החדש, הוא מרכז ראשון מסוגו בישראל ומהווה פיילוט שבהמשך ייושם בערים נוספות.
3 צפייה בגלריה
חנוכת המרכז החדש
חנוכת המרכז החדש
חנוכת המרכז החדש
(צילום: ביטוח לאומי)
בביטוח הלאומי מבטיחים כי מדובר בבשורה לכלל תושבי חיפה והצפון שיוכלו מעתה לקבל את כל שנדרש לטיפול בתביעותיהם הרפואית במקום אחד.
המרכז שממוקם בחיפה בשדרות פל"ים 8א', בניין אשל 1 קומה 6, מתפרס על פני 1,300 מ"ר והפעילות בו תהיה משעות הבוקר המוקדמות ועד 22:00. במקום יועסקו 20 עובדים שתפקידם יהיה לעסוק אך ורק במתן שירות בוועדות הרפואיות.
במקום הושקעו משאבים רבים ויישומו שיטות מתן שירות שנועדו לשפר את השירות לבאי המרכז. החידוש במרכז נובע מריכוז של הוועדות הרפואיות לצד הרופאים המומחים שייקבעו את אחוזי הנכות ואובדן כושר העבודה בעקבותיו. פעילות המרכז צפויה לקצר את זמן הטיפול בתביעות.
3 צפייה בגלריה
חנוכת המרכז החדש
חנוכת המרכז החדש
נותנים דגש לשירות. המרכז החדש
(צילום: ביטוח לאומי)
בניגוד לפרקטיקה שהייתה נהוגה עד היום, בה לדוגמא אדם שנפצע בתאונת דרכים עשוי לבקר רופא אורטופד, פסיכיאטר, נוירולוג וכו'. כעת ניתן יהיה לקבל במקום אחד ובמועד אחד, באמצעות הרופאים הטובים והשירותיים ביותר.
הפתיחה הרשמית של המרכז נקבעה ל-1 ביולי 2022. בשלב ההתחלתי יפעלו במרכז ועדות עררים, לאחר מכן ועדות עם מספר פגיעות וסוגי מומחיות. בנוסף, הוחלט לקדם ליווי של עובד סוציאלי (נתון לבחירת הציבור), שילווה את האזרח אל הועדה הרפואית, תינתן הכוונה למרכז יד מכוונת הפרוסים בכל הארץ ומסייעים בהכנה ובניית תיק רפואי לועדות הרפואיות – בחינם. המטרה, היא לייצר "חליפה" ייעודית ככל הניתן למגיע למרכז ולסייע לו באופן כולל במיצוי כל הזכויות שלו בוועדה.
3 צפייה בגלריה
חנוכת המרכז החדש
חנוכת המרכז החדש
ייקצר בירוקרטיה. המרכז החדש
(צילום: ביטוח לאומי)
קראו גם: >>
בביטוח הלאומי מציינים כי בחודשים הראשונים יווצרו עיכובים בתיקים שיועברו מהמרכז החיצוני אל מרכז המומחים אך תינתן להם עדיפות בטיפול.
בחנוכת המרכז החדש ציינו שר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ מאיר כהן, ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאי שפיגלר, כי מדובר במהלך שנועד לקצר את הבירוקרטיה, תוך מתן דגש על שירות טוב יותר.
שפיגלר: "אין לי ספק שככל שהמרכז בחיפה יצליח, הבשורה תתפשט מהר למרכזים נוספים ברחבי הארץ וגם לוועדות נוספות בשירות הציבורי".
פורסם לראשונה: 10:17, 21.06.22