אוניברסיטת חיפה ממשיכה להתרחב ולהגדיל את פעילותה בין השאר בעיר התחתית. לטובת הרחבת הפעילות חנכו באוניברסיטה שורה של מבנים במסגרת אירוע חבר הנאמנים ה-50 של המוסד האקדמי.
4 צפייה בגלריה
המרכז למדעים מתקדמים באוניברסיטה
המרכז למדעים מתקדמים באוניברסיטה
המרכז ללימודים מתקדמים באוניברסיטה
(צילום: אוניברסיטת חיפה)
באוניברסיטה חנכו שלושה מבנים. הראשון הוא המתחם הטכנולוגי ע"ש שמואל (פול) והרטה עמיר שנמצא בבניינים 63-67 ברחוב הנמל. מדובר בחלק מקמפוס העיר החדש ע"ש לורי לוקי של האוניברסיטה שייחל לפעול כבר בשנת הלימודים הקרובה (אוקטובר 2022).
קמפוס העיר כולו כולל את בניין דילן שברחוב הנמל 16, מבנה שנמצא כעת בשיפוץ ברחוב פלמר 4 וקומפלקס הבניינים ברחוב הנמל 63-67 והוא יהיה הבית של החוגים למדעי המחשב ומערכות מידע, המרכז למדעי הנתונים, מעבדות חיפה לחדשנות וגופי מחקר נוספים שעוסקים בתחום מדעי הנתונים וה-BIG DATA. המתחם הטכנולוגי ע"ש שמואל (פול) והרטה עמיר נחנך לאחר עבודות שנמשכו כשנה וחצי והוא יכלול תשע מעבדות, כ-50 חללי עבודה פתוחים, אולם כנסים וכן את משרדי חברי הסגל ומזכירויות החוגים.
4 צפייה בגלריה
חנוכת מבנה
חנוכת מבנה
חנוכת מבנה ברחוב הנמל. פרופ' רובין והרטה עמיר
(צילום: אוניברסיטת חיפה)
הקומפלקס השני שנחנך לאחר עבודות של כשנתיים, הוא בניין הפקולטה למדעי החברה ע"ש שמואל והרטה עמיר. במסגרת העבודות נבנו ארבע קומות חדשות ומצפור מפואר, כשסך הבנייה עומד על 3,600 מ"ר. ההרחבה הפיזית של הפקולטה תסייע לה להעניק לחוקרים ולחוקרות ולתלמידי ותלמידות המחקר את התשתיות הטובות ביותר לשיפור המצוינות האקדמית שלה. בסך הכל, הוקמו כ-60 משרדים נוספים לחברי הסגל, 15 חדרי ניסוי, 10 חדרי דיונים וסמינרים ו-6 מעבדות. כל העבודות התקיימו במקביל להמשך הפעילות במבנה, מה שמייחד עוד יותר את המפעל ההנדסי המורכב.
4 צפייה בגלריה
חנוכת מבנה
חנוכת מבנה
המבנים יאפשרו הגעת סטודנטים לעיר
(צילום: אוניברסיטת חיפה)
המבנה השלישי שנחנך הוא בית הספר ללימודים מתקדמים ע"ש בלום, שהוקם הודות לתרומה של יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה בראד בלום. בית הספר החדש ימוקם בבניין IBM שבשטח הקמפוס ובאוניברסיטה מציינים כי הוא מהווה מהפכה בדרך ההכשרה של תלמידי ותלמידות דוקטורט. מסלול ההכשרה ישתנה לחלוטין, ובמקום התמקדות אישית בעיקר בתוך החוג, הוא יכלול מעתה פעילות אקדמית משותפת לכלל תלמידי המחקר של האוניברסיטה, קורסים משותפים בסוגיות גלובליות כמו הגירה או רווחה סביבתית ועוד פעילויות שיבטיחו שכל דוקטור ודוקטורית של אוניברסיטת חיפה יחזיק, בנוסף לידע הספציפי של תחום מומחיותו, גם בידע רחב על הסוגיות הבוערות של המאה ה-21.
4 צפייה בגלריה
חנוכת מבנה
חנוכת מבנה
השקעה אדירה בפיתוח האוניברסיטה
(צילום: אוניברסיטת חיפה)
נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "חנוכות המבנים המרובות שלנו הן בהחלט מתנות משמחות לחגיגות היובל שלנו. השינוי הפיזי המשמעותי הזה יאפשר לנו להיות אוניברסיטה טובה יותר, כזו שמעניקה לחוקרים ולחוקרות ולסטודנטים ולסטודנטיות את התשתיות להצליח. אנו מודים לידידי האוניברסיטה שמסייעים לנו לצמוח ולהשתדרג כל הזמן".
פרופ' רובין הדגיש את תרומתם של שמואל (ז"ל) והרטה עמיר להשלמת הקומפלקסים שנחנכו.
פרופ' רובין: "ידידותם של פול, זכרנו לברכה, והרטה, שתבדל לחיים ארוכים, היא עמוקה וארוכת שנים ואני גאה ומודה עליה. לאורך כל השנים המשותפות שלנו, פול והרטה הבינו את המשמעות העצומה שיש לחינוך ולהשכלה גבוהה ככלי של מוביליות חברתית, שוויון וצדק חברתי".
פורסם לראשונה: 08:51, 21.06.22