עופר שור הוא תושב חיפה וחזר ללמד בתחילת השבוע בבית ספר בעיר נשר. לפני מספר חודשים העלה שור לרשתות החברתיות סרטון בו הוא מסביר מדוע חתם על מכתב סרבנות לשרת במילואים בשטחים, ומדוע היה עושה זאת גם היום.
2 צפייה בגלריה
עופר שור
עופר שור
"אני יותר לא אעשה מילואים בשטחים". עופר שור
(צילום: הרשתות החברתיות)

עופר שור בסרטון שפרסם
(צילום: הרשתות החברתיות)


קראו עוד:

שור ציין בדבריו כי במהלך שירותו הצבאי נחשף לפשעים שביצעה ישראל כמדינה 'כובשת', לפשעים שביצעו חיילים, ו"האופן שנפגעו כתוצאה מהכיבוש הכובשים והנכבשים". שור ציין כי חתם על מכתב סרבנות להמשך שירות במילואים בשטחים, מכתב שהיה חותם עליו שוב היום. שור הוסיף כי ישראל מבצעת פשעים לרבות הרעבה שיטתית בעזה.
שור: "שאני רואה היום את ההרעבה השיטתית, מניעת סיוע, דה הומניזציה, הפשעים, ומה שקורה בגדה, השתוללות המתנחלים, ההרג וההרס והאלימות שלא פוסקת ורק הולכת וגוברת, אז אין לי ספק שמה שעשית בזמנו היה צעד נכון והייתי עושה זאת שוב היום".

2 צפייה בגלריה
רועי לוי
רועי לוי
דורש לפטר. רועי לוי
(צילום: מיכה בריקמן דוברות עיריית נשר)

דבריו של שור הובילו לביקורת קשה מצד הורים שפנו בנושא לראש העיר נשר רועי לוי, וזה תקף בחריפות את הדברים וביקש לבחון את המשך העסקתו של שור.
במחוז חיפה במשרד החינוך ציינו כי "המשרד מזועזע מהאמירות הקשות נגד חיילי צה"ל המיוחסות למורה ומגנה אותם בתוקף. נוכח חומרת הדברים, המורה יוזמן לבירור ונושא העסקתו ייבחן על ידי הגורמים המקצועיים והמשמעתיים במשרד".