איציק זיזוב ורועי גסר, שני יזמים מחיפה הקימו את My Shop Technologies, סטארט אפ מצליח בישראל, שבדרכו לכבוש את ארה"ב.
השניים מתארים את הדרך שהובילה אותם להקים את החברה שהפכה מאנונימית לסטארט אפ מדובר.
איציק זיזוב: "אני בן 45, נשוי ואב לשני ילדים מקסימים. מאז גיל 14 עבדתי כמנהל אירועים, כשליח פיצה, ואפילו היה לי מקום לשווארמה משלי. בגיל 28 הפכתי לעצמאי והקמתי משרד פרסום אך לצערי לאחר כמה שנים נאלצתי לסגור אותו".
בשנת 2010 נכנס זיזוב כשותף בחברה לפיתוח אפליקציות, חברת BigApps Interactive שפיתחה מעל 500 פרויקטים.
"בתקופת הקורונה, למרות הבעיות שחוו כולם, התחילו להגיע לידים, בעיקר מפיצריות, ירקנים ואטליזים שביקשו שנפתח עבורם אפליקציות", מספר זיזוב, "הבנתי שיש צורך מטורף בטכנולוגיה מתקדמת להזמנות און ליין, טכנולוגיה שהעסקים הללו פשוט לא יכלו להרשות לעצמם. החלטתי להחזיר את העובדים שלנו מחל"ת ולהתחיל לפתח מוצר משלנו, כזה שיתאים לכל עסק ועסק. אחרי 6 חודשי עבודה מאומצת, יצאנו עם המוצר הראשון שלנו".
קראו עוד:
רועי גסר: "אני בן 45, כלכלן ומנהל תיקי השקעות בהשכלתי. בשנת 2004, תוך כדי לימודי כלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת חיפה, עבדתי בלילות בספירות מלאי של חברת "קרייזי ליין". זיהיתי את הפוטנציאל בפערים בתחום ספירות המלאי והחלטתי תוך כדי לימודי התואר להקים את חברת "דגש ספירות מלאי". החברה עשתה מהפכה בתחום ספירות המלאי תוך פיתוח תוכנות שליטה ובקרה מתקדמות לניהול ספירות המלאי בצורה מקצועית ויעילה. בתוך מספר שנים החברה הפכה למובילה בתחומה, העסיקה מאות עובדים והעניקה שירותי ספירות מלאי לרוב חברות האופנה בישראל. בשנת 2021 חברת 'דגש' קיבלה הצעת רכש מחברה ישראלית הנסחרת בנאסד"ק, ובתוך מספר חודשים ההצעה הבשילה למכירת כל פעילות 'דגש'".
מיליון דולר בייבי
בשנת 2021 גסר מוכר את החברה שלו וחובר לזיזוב לטובת פתיחת חברת Myshop. שנתיים לאחר פתיחתה הצליחה החברה לגייס 1.2 מיליון דולר ובימים אלו יוצאת לגיוס נוסף לטובת הרחבת פעילות החברה בארה"ב.
מה החברה שלכם עושה?
"החברה מספקת מערכת דיגיטלית לניהול הזמנות מקוונות ומשלוחים לבעלי עסקים וחנויות קמעונאיות. כל זאת באמצעות מערכת מתקדמת וחדישה לביצוע הזמנות און ליין בשילוב כלים מבוססים בינה מלאכותית. סיפור ההצלחה נובע מהצמיחה שלנו והדרישה למוצרים שלנו. יותר מ-500 לקוחות ראו את הפוטנציאל הגלום במוצר המהפכני".
מה השפעת המערכת שלכם על הלקוחות?
"הלקוחות מעידים על גידול משמעותי בהכנסות וצמצום משמעותי בעלויות, כולל השחרור מהתלות באפליקציות המשלוחים שגובות עמלות גבוהות. הלקוחות מספרים על שקט ארגוני שנוצר להם בעסק בעקבות השימוש במוצרי החברה, שמהווים יעילות בניהול העסק. כל זאת נעשה אחרי מחקר עמוק שביצענו, מה שהביע לפתרונות שלא היו קיימים לפני היום".
"המערכת הופכת את העסקים מכאלו ששורדים לכאלו שצומחים באופן מובהק. אנחנו משתפים פעולה עם וולט בישראל ובמקביל חתמנו על שיתופי פעולה עם Uber ודורדאש (חברת האם של וולט) בארה"ב. כיום My Shop Technologies מצרפת אליה כ-60 עסקים חדשים מדי חודש, שזה נתון מטורף בכל קנה מידה אפשרי. בזכות הפעילות המואצת שלנו, הצלחנו לגייס 1.2 מיליוני דולרים בגיוס הראשון שלנו לפני כשנה".
מה הלאה?
"הצעדים הבאים שלנו הם להמשיך את ההובלה בתחום בישראל וליצור שת"פים חדשים. בינואר 2025 אנחנו עתידים להקים את מטה המכירות הראשון בפלורידה, ובכך לשכפל את ההצלחה שלנו. יש כבר ביקוש בארה"ב עם מספר לקוחות מפלורידה, ניו ג'רזי וצפון קרוליינה. המערכת שלנו כבר מוכנה לשיווק ומכירות. אחרי סבב הגיוסים הראשון שנחל הצלחה בגיוס של 1.2 מיליון דולרים, מאז יולי האחרון אנחנו בעיצומו של סבב גיוסים שני, לקראת ההתפתחות שלנו בארה"ב. הפעילות בארה"ב היא רק ההתחלה מבחינתנו, המטרה הבאה שלנו היא לעבור מול החברה הגדולות באירופה, ולהפוך את Myshop לשם דבר ברמה העולמית".
מפרץ חיפה הוא כר פורה לחברות הזנק? אתם לא משלמים מחיר על פעילות בחיפה ולא בתל אביב לדוגמא?
"אנחנו חיפאים, ומבחינתנו ברור מאליו שנטפח את החברה שלנו בחיפה. באזור יש פעילות משמעותית של חברות הייטק וסטארט אפים, לכן נראה כי זה בהחלט מוכיח את עצמו.
"אלמנט חשוב נוסף הוא העלויות, ואלו נמוכות משמעותית בהשוואה להפעלת החברה באזור מרכז הארץ. אנחנו מרגישים חיבור למקום, והפעילות שלנו רק הולכת וגדלה, לכן אין תחושת הפסד אלא גאווה בפעילותנו בחיפה.
"אנחנו נשארים נאמנים לערכים שלנו, מעודדים עסקים מקומיים לבנות כאן את המשרדים שלהם ולחזק את הפעילות הכלכלית באזור. המשרדים שלנו נמצאים ברחוב ההסתדרות, כרגע אנחנו צוות של 30 עובדים, וצפויים לגדול בעוד כמה עשרות בתוך פחות משנה.