חלקי רקטה מעזה נפלו (שישי 15:20) בשטח פתוח במפרץ חיפה בשטח קרית אתא ובסמוך לאזור המפעלים. בתחילה חשבו בכיבוי אש כי מדובר בשריפה שאינה קשורה לנפילה, אך בהמשך נמצא כי מדובר ברקטה שנורתה משטח עזה על ידי החמאס וייורטה באוויר מעל הקריות.
2 צפייה בגלריה
הנפילה במפרץ חיפה
הנפילה במפרץ חיפה
הנפילה במפרץ חיפה
(צלם לא ידוע פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכוית יוצרים)



חלקי הרקטה שנחתו גרמו לשריפה והיירוט גרם לרעש שנשמע היטב באזור הקריות. כוחות כיבוי אש מיהרו לשטח הנפילה, אישרו כי אין נפגעים אך נבדק האם קיים עוד חומר נפץ שעלול לסכן את הציבור.
הרקטה היא חלק ממטח רקטות של החמאס ששוגר מעזה, וניסיון להראות כי ברשותם רקטות שיכולות להגיע לכל מקום בארץ.
תושבים מדווחים: "היה בום מאד גדול. נבהלנו. חשבנו כבר התקפת טילים אבל אז נהיה שקט והסתבר כי מדובר בטיל אחד. לא הייתה אזעקה".

2 צפייה בגלריה
כיבוי השריפה שפרצה
כיבוי השריפה שפרצה
כיבוי השריפה שפרצה
(צילום: כיבוי אש)

חומרים מסוכנים
ראש העיר עינת קליש שבה וקוראת לממשלה לפעול לריקון החומרים המסוכנים ממפרץ חיפה, וזאת על רקע נפילת חלקי הרקטה בסמוך למפעלים.
קליש: "לפני כמה דקות התבשרנו על נפילת טיל קרוב למפעלים. היום בבוקר קיימנו ישיבה עם פיקוד העורף. אני קוראת לפיקוד העורף להוציא את החומרים המסוכנים ממפרץ חיפה עכשיו".



קראו עוד:

שקט מתוח בחיפה והקריות
עד כה חיפה והקריות לא נכללו במלחמה, ואזעקה הושמעה באזור רק פעם אחת בשל תקלה של פיקוד העורף. רקטות מעזה המכוונות לאזור חיפה והצפון, ככל הידוע, אינם מדויקות ומספרם כמו גם יכולתם לפגוע מוגבלת מאד.
על פי תרחיש פיקוד העורף את אזור חיפה מדאיגים יותר טילים מלבנון, וכאלו יש ברשות חיזבאללה בהיקפים גדולים.
צה"ל טרם אישר האם הנפילה במפרץ חיפה היא כתוצאה מיירוט או נפילה. כך או כך לא הייתה אזעקה והציבור לא נקרא לרוץ למקלטים.