כ-330 תלמידי בית הספר מוריה ברקאי יוצאים במחאה חריפה כנגד עיריית חיפה אשר מגיעה לשיאה בהפגנה שתתקיים מחר, שלישי, בסמוך לביתה של ראש העיר עינת קליש ובהמשך הם מאיימים בפנייה לבג"צ.
ההורים טוענים כי לא קיבלו סבסוד של ההסעות כפי שהובטח להם. עוד נטען כי ההסעות כיום עמוסות, מסוכנות, בין היתר בגלל חיכוכים בין התלמידים ותושבים הסמוכים לבית הספר.
בסרטון שהוציאו הורי בית הספר יחד עם חבר מועצת העיר יואב רמתי, נקרא קליש להשקיע בתלמידים כפי שהבטיחה, ולא פחות ממה שמשקיעה העירייה בנושא חזירי הבר.
לטענת ההורים, הם נאלצים לשלם 470 שקלים להסעה פרטית פר ילד, כשאלו שמשפחותיהם אינם מסוגלות לכך מסתכנים ונסחבים באוטובוס כשהם ממתינים בכביש סואן ומסוכן. לטענתם הובטח להם סבסוד הסעות לילדיהם, המגיעים משכונות מרוחקות לבית הספר שנמצא בסמוך לשדרות המגינים הסואנת, הסבסוד, שלפי הצפי אחריו ישלמו ההורים 100 שקלים לכל ילד, הוא לפי חוק וגם אושר בוועדת החינוך, אך לטענתם קליש עצרה אותו.
1 צפייה בגלריה
יואב רמתי ותמונות מהסעות לבית ספר ברקאי
יואב רמתי ותמונות מהסעות לבית ספר ברקאי
יואב רמתי ותמונות מהסעות לבית ספר ברקאי
(מתוך סרטון שעלה אריאל נוימן ביוטיוב)
קראו גם: >>>
רעות נוימן, אם לשלושה הלומדים בבית הספר: "הילדים מתניידים לאזור העיר התחתית, ואנחנו בבעיה קשה עם ההסעות. חלק מההורים משלמים 470 שקלים לחודש להסעה לילד , מדובר במשפחות מרובות ילדים, לי יש שלושה ילדים, אז תעשו חישוב, זה סכום ענק. בי"ס רמב"ם לא יכול להכיל את כולם ומוריה ברקאי הוא מענה שנחשב ליותר תורני בזרם הציוני דתי".
יו"ר ועד ההורים בבי"ס ברקאי אמיר אלמוג: "אלו שלוקחים אצלנו הסעה פרטית הם קבוצה מועטה של כמה אליטיסטים. כמה הורים בודדים גם מסיעים את הילדים וכל השאר מתגלגלים בתחבורה ציבורית, מסכנים את עצמם במעבר חציה של כביש המגינים, שהוא כביש רחב וגם עוברות בו מטרוניות משני הצדדים. בצהריים קווי 17 שמגיעים להדר ונו"ש הם מלאים והילדים מרוב עומס בתחנה כמעט נדרסים. אתם מצפים שצוציק בכיתה א' יתגלגל ברחובות בגשם ובחמסין? זו מציאות מטורפת ומסוכנת".
מעיריית חיפה טרם נמסרה תגובה לדברים.
פורסם לראשונה: 17:31, 15.11.21