ישיבת מועצת העיר האחרונה תיזכר בעיקר בשל התפרצותו של יו"ר ועד סוחרי שוק תלפיות ניסים סלמן לתוך האולם, הצעקות שהטיח באופזיציה והוצאתו מהאולם בכוח על ידי הסדרנים. באופוזיציה טענו כי יש לבדוק את התנהלות העירייה וקליש בכל הנוגע לשוק תלפיות, ורמזו כי שיקום השוק נעשה בצורה לא חוקית לכאורה.
2 צפייה בגלריה
יו"ר ועד שוק תלפיות ניסים סלמן
יו"ר ועד שוק תלפיות ניסים סלמן
יו"ר ועד שוק תלפיות ניסים סלמן
(צילום: נחום סגל)
ניסים סלמן הוא דמות ססגונית בנוף המקומי ומשמש בתפקיד הזה כבר עשרות שנים. לאופוזיציה הוא מציע לפנות למשטרה באם אכן הם חושבים שנעשו דברים לא חוקיים.
"באופוזיציה הם שונאים את השוק. לאורך שנים היו מי שחתכו קופון על חשבון השוק והסוחרים, ועכשיו סוף כל סוף יש ראש עיר שעושה למען השוק והשכונות".
מתי החל ירח הדבש הזה עם קליש?
"ראש העיר הבטיחה דברים ולא האמנתי לה. אבל ראיתי שהיא עושה ולא רק מדברת. מה שמעניין אותי זה השוק והשכונות".
התפרצות שלך לישיבת מועצה לא תורמת לתדמית של אנשי השוק.
"שיגידו מה שרוצים. אני לא חייב לאף אחד שום דבר ואני לא שומר בבטן. אמרתי להם שאם לא יאפשרו לפתח את השוק והשכונות אז לכולנו תהיה בעיה. כמי שגדל בשכונות, בוואדי סאליב, אני יודע כמה חשוב להשקיע ולשקם שכונות".
וגם השלטים שתליתם בשוק המאיימים על כל מי שיתנגד קליש
"אני לא מאיים. והשלטים שנתלו לא קשורים אליי. אני תומך בקליש כמו שאני תומך בשרון אלרועי פרייס ואפילו הדפסתי חולצות ואמרתי שפרייס מרפאה ומחייה חולים".
2 צפייה בגלריה
סלמן מוצא מהאולם
סלמן מוצא מהאולם
סלמן מוצא מהאולם
( צילום: נחום סגל)
קראו גם >>>
מה קליש עשתה למען השוק?
"מרגע שנכנסה היא משפצת את השוק. עובדים פה מסביב לשעון על מבנה השוק, ואני מניח שתוך שנה יהיה פה כמו במונטה קרלו. באסטות חדשות. עכשיו צריכים לתת לה לעבוד".
כמה כסף הושקע בשוק?
"להערכתי 30 מיליון שקלים בשוק וברחובות הסמוכים. אם לא יספיק אז קליש תמצא עוד תקציבים. אתה רואה תוצאות, הכל פה מלא. מסעדות מפוצצות ועוד מסעדות נפתחות. מגיע קהל טוב. קליש רוצה להפוך את השוק לפנינה ויושבים חברי אופוזיציה שאף אחד לא מכיר אותם ורוצים לעצור את זה. בגלל מי הגירעון בעירייה של 700 מיליון שקלים? בגלל קליש? מי שומר על הכסף? קליש סגרה להם את הברזים וזה לא מתאים להם. השוק והשכונות הולכים עם קליש. תפסיקו להתעסק בעצמכם ותתחילו לדאוג לאנשי השכונות".
במה שונה קליש מיהב?
"יהב השקיע מיליונים במושבה הגרמנית והעיר התחתית והמחירים שם עלו בעוד אצלנו ב-15 שנה הושקעו 120 אלף שקלים והכל היה בירידה".
בהתחלה לא תמכת בקליש?
"נכון. אפילו יצאנו להפגנה כדי שיבינו שאנחנו על המפה. אבל ראיתי שהיא באמת רוצה לעבוד ולשנות. הסכמתי לספוג ביקורת וצבענו את המדרכות בשוק בכחול לבן. המהלך הכניס מיליונים לעירייה ואמרנו להם שישקיעו את הכסף הזה חזרה בשוק. הסברנו להם שבתי הקפה מעסיקים פה 100 איש. אני לא מעניין אותי אם היא ד"ר או לא, אותי מעניין השכונות והשוק. קליש שמה לנו תאורה כמו במגרש כדורגל והפכנו למחנה יהודה. אף ראש עיר לא יכול להגיד שסלמן קיבל ממנו משהו. אני הולך עם מנהיגים. כמו שהלכתי עם רבין. מי שיעזור לשוק ולשכונות אני איתו".
מתי בפעם האחרונה שוחחת עם קליש?
"לפני כמה ימים. היא כעסה עליי על ההתפרצות במועצה. אמרתי לה שאני לא חייב לאף אחד כלום. לא מעניין אותי המריבות שלהם על ג'וב או תפקיד בוועדות. נושא השוק והשכונות בוער בי. קבענו להיפגש לישיבת עבודה. תנו לה לעבוד".