עבודתם של פקחי העירייה הפכה למורכבת ומסוכנת יותר בשנים האחרונות, ובמקרים לא מעטים נתקלים עובדי העירייה באלימות מצד גורמים עבריינים.
2 צפייה בגלריה
עוד אירוע ירי עם נפגעים בחיפה
עוד אירוע ירי עם נפגעים בחיפה
שלף אקדח ואיים על פקחים
(צילום: שאטרסטוק)
דוגמא לאלימות איתה מתמודדים הפקחים ניתנה ביום שישי האחרון. פקחי עיריית חיפה זיהו רכב הנוסע נגד הכיוון ברחוב השומר, אחד האזורים בהם נרשמו שיעור הפשיעה הגבוהים ביותר.
הפקחים הורו לנהג הרכב להסתובב לנסוע בכיוון הנכון. הנהג יצא מהרכב בתגובה והחל לקלל ולגדף את הפקחים. הנהג אף נעמד בצורה מאיימת. בתוך שניות יצא נוסע שישב ברכב, שלף אקח והחל מאיים על הפקחים כי יפגע בהם.
הפקחים תפסו מחסה, חתרו למגע, השתלטו על הנוסע המאיים, שהועבר לשוטרים שהגיעו ועצרו את הצעיר. שני נוסעים נוספים ברחו מהמקום. בדיקת אקדחו של החשוד נמצא כי האקדח הכיל כדורי סרק.
במקרה נוסף איתרו פקחי עירייה לאתר חוליית פריצה לרכבים שנתפסה עוד בטרם ביצוע העבירה. במקרה אחר סייעו הפקחים במרדף אחר חשוד בירי.

2 צפייה בגלריה
טכס ההוקרה לפקחים
טכס ההוקרה לפקחים
טכס ההוקרה לפקחים
(צילום: עיריית חיפה)

קראו עוד:

פעילות הפקחים זכתה אתמול (שלישי) להוקרה והערכה בטכס שנערך בעיריית חיפה בלשכת מנכ"ל העירייה ניר מריאש בהשתתפות ראש מינהל התפעול בעיריית חיפה, אוהד דורפמן ומנהל אגף האכיפה בעיריית חיפה, אילן חודדה וסגניתו, ריטה סאסי. מריאש, מפקד תחנת חיפה לשעבר, העניק 9 תעודות הוקרה למפקחי אכיפה בעירייה: שרבל יעקוב, ניקולא ג'אד, אמיר פרחאת, יוסרא סחורי, אדי חיל, עומרי חילף, קובי ארוך, סאלח סבתאן ובכר נסאר וכן לאקולוגית העירונית, יעל אולק.
אולק זכתה בתעודת הוקרה על עזרתה בסיוע לחילוץ משפחה מבית"ר עילית שאיבדה דרכה בנחל לוטם.
מריאש שיבח את פועלם של הפקחים ושל האקולוגית למען שמירה על בטחונם ובטיחותם של תושבי העיר והמבקרים בה ולמיגור הפשיעה בעיר. בדבריו הדגיש מריאש את פעילותם של הפקחים לאורך כל שעות היממה, תוך הפגנת נחישות, חתירה ואומץ לב הראויים להערכה.