ביום שני האחרון נפתחה אליפות אירופה לקדטים U18 באתלטיקה קלה. איפה? באצטדיון האתלטיקה גבעת רם בירושלים.
1 צפייה בגלריה
טריבונת הקשתות באצטדיון
טריבונת הקשתות באצטדיון
טריבונת הקשתות באצטדיון
(צילום: יצחק גולדשטיין)
היה מי ששאל הרי בחיפה יש אצטדיון אתלטיקה בנווה שאנן, אשר לפני כשלוש שנים הושקעו בו 3.5 מיליון שקלים, במסגרתו הוקם בו מסלול רקורטן מהמשוכללים במזרח התיכון, שופצו חדרי ההלבשה והותקנה מערכת תאורה חדישה.
ל"מיינט חיפה" נודע כי בשל כשלים בטיחותיים הוא לא עבר ביקורת רישוי עסקים, ולמעשה השימוש בו מותר רק בתחומי המגרש, אבל חל איסור מוחלט על השימוש ביציעים. בשל כך לא מתאפשר קיום תחרויות מקומיות או ארציות, קל וחומר בינלאומיות עם צופים ביציעים.
"מתחילת העונה קיבלנו מרשות הספורט הודעה כי המתקן לא עבר רישוי עסקים", אומר רועי שווץ, מנכ"ל אגודת מכבי חיפה, שמחזיקה את אחת ממחלקות האתלטיקה הגדולות בארץ. "האיסור לקיים תחרויות עם קהל גרם לנו הפסדים כספיים גדולים, שכרגע אינני יודע איך נכסה אותם".
אחת הסיבות כנראה היא המחלוקת בעיריית חיפה בשאלה מי ינהל את המתקנים בכלל ואת המתקן הספציפי הזה: אתו"ס או רשות הספורט בעירייה, שלניהולה הועברו מתקני הספורט לרבות מגרש האתלטיקה.
קראו גם >>>
גורם המעורה בנושא סיפר: "לפני כשנתיים התקבלה חוות דעת של מהנדס, לפיה הקשתות אינן מטופלות ואינן בטיחותיות, והוא הותיר רשימת תיקונים נדרשים". בינתיים, הקשתות עברו טיפול, אבל בשל ליקויים נוספים שנמצאו במקום, משרד העבודה לא מעניק למתקן רישיון עבודה, למעט פעילויות על המשטח. "כמה עצוב שהמתקן הזה יכול היה להיות פעיל בתחרויות עם מאות צופים, אבל הוא שומם בגלל התנהלות לא ברורה של גורמי עירייה", אמר בכיר באגודה. "אנחנו רוצים לארגן תחרויות ואליפויות עם אתלטים מחו"ל, אבל אין אפשרות להכניס צופים, והשאלה היא עד מתי?".
עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה, התייחס לשאלה מדוע אליפות אירופה אינה יכולה להתקיים בחיפה. "למה? כי האצטדיון בחיפה לא עומד בתקן הבינלאומי. אני פעלתי להביא את האליפות הזו לארץ לאחר שעיריית ירושלים העמידה אצטדיון אתלטיקה שעמד בתקן בעלות של 54 מיליון שקלים וכל הכסף מומן על ידי העירייה. השיפוץ כלל טריבונות גג ומשרדים מתחת לאצטדיון.
"עיריית חיפה השקיעה באצטדיון בחיפה, אבל יש הרבה בעיות. חיפה, הממוקמת על הים, יכולה הייתה להביא תחרויות גדולות, אפילו ברמה של אליפות אירופה, אם היו מתקנים תקניים שהיו מאפשרים לאתלטים להשתמש בהם ולקיים בהם תחרויות עם צופים".
מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "עד לשלב הזה של העונה התקיימו באצטדיון אימוני אתלטיקה וכדורגל כסדרם. בימים אלה שוקדת העירייה על הכנת האצטדיון לפעילות לקראת העונה הקרובה".