אחרי חזירי הבר מגיע תורם של הצבועים? כך זה נראה על פי תיעודים של תושבים בשכונת רמת הנשיא בחיפה שתפסו במצלמתם צבוע המסתובב בשכונה.
2 צפייה בגלריה
חיה טורפת. צבוע בספארי
חיה טורפת. צבוע בספארי
חיה טורפת. צבוע בספארי
(צילום ארכיון: עוז מועלם)

2 צפייה בגלריה
הצבוע ברמת הנשיא
הצבוע ברמת הנשיא
הצבוע ברמת הנשיא
(צלם לא ידוע פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)




הצבוע היא חיה ממשפחת היונקים טורפים. הוא עשוי להגיע למשקל עשרות קילוגרמים, בעל שרירי צוואר ולסתות חזקים מאד. בניגוד לחזירי הבר, אותם תושבי חיפה כבר מכירים, הצבועים חיים כפרטים יחידים. הצבועים אוכלים פגרים, כולל עצמות ועור. מעבר לאכילת פגרים, הצבוע יעדיף ויאכל לרוב מזון אותו הוא צד. הצבועים פעילים בלילה, באירועים שונים בעולם נרשמו מקרים בהם צבועים תקפו בני אדם. סוג הצבוע המצוי בישראל, כמו זה שנראה בסרטונים מרמת הנשיא, הוא צבוע מפוספס.



בשירות הווטרינרי לא מכירים את עניין הצבוע בעיר, וגורמים בשירות מציינים כי נושא חיות הבר נמצא תחת אחריותה של רשות הטבע והגנים (רט"ג). יצויין כי גם חזירי בר הם חיות בר, אף הטיפול בהם היה לאורך שנים באחירותה של הרשות, עיריית חיפה, והטיפול היה בתיאום רט"ג. בשנים האחרונות, ומאז שנבחרה עינת קלי שלתפקיד ראש העיר, מתנהל ויכוח בין העירייה ורט"ג על תחומי האחריות בטיפול חזירי הבר בעיר. בעירייה וברט"ג הגיעו להסכמות, ושני הגורמים פועלים יחד לטיפול בנושא. ועדיין, כמו במקרה הצבוע, תושבים המבקשים טיפול מיידי בנושא מתקשים להבין למי עליהם לפנות לטובת קבלת עזרה בפתרון הבעיה והתמודדות עם חיית בר טורפת.
ברשות הטבע והגנים נמסר ל"מיינט חיפה" כי הנושא בטיפול. תגובת רט"ג: "צבועים נכנסים לתחום עירוני בגלל זמינות המזון בו (האכלה ברחובות העיר). המקרה דווח והוא מטופל. ככל לא מתקרבים לחיית בר".

קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 09:41, 31.10.22