מאז הטבח המזוויע של מחבלי החמאס בדרום, התפרסמו ברשתות החברתיות ביטויי תמיכה במעשים. בדיקת ארגון "בצלמו" מצא כי בין המפרסמים תומכי חמאס, גם סטודנטים ומרצה מהטכניון.
2 צפייה בגלריה
הנשיא פרופ' אורי סיון בטכס הטכניון
הנשיא פרופ' אורי סיון בטכס הטכניון
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון
(צילום: רמי שלוש ושרון צור, דוברות הטכניון)
בארגון פנו בנושא לטכניון, והנהלת הטכניון אישרה את הדברים. בסיום הבדיקה, מוסרת (שני) הנהלת הטכניון את הדברים הבאים: "אין מלים לתאר את האטימות והרוע המשתקפים בהודעות השמחה והתמיכה במעשי הזוועה של החמאס. לצערנו, הודעות כאלו פורסמו גם על ידי מספר סטודנטים בטכניון. הטכניון רואה ביטויים אלו בחומרה רבה ואין בקהילתנו מקום לביטויי תמיכה, ולו עקיפה, במעשי טרור ובמבצעיהם. הטכניון בודק את כל המקרים הידועים לו לעומקם ופועל כנגדם בכלים החוקיים העומדים לרשותו".
בהנהלת הטכניון מוסיפים כי במסגרת הבדיקה, נחשפו גם סיפורים של ביטויי שנאה והסתה כנגד סטודנטים מהחברה הערבית.
"הטכניון לא יסבול ביטויים כאלו ויטפל במשמיעים אותם באותם כלים חוקיים", ציינו בטכניון, "התמיכה בטרור ומעשי זוועה אינה נכללת בחופש הביטוי וכך גם לא נכללים בו הסתה וגילויי שנאה. הטכניון לא יגלה שום סובלנות כלפי אותם שוליים המתבטאים כך. הלב מתכווץ מצער ומדאגה וקשה לנשום אך בימים אלו אנו מחויבים עוד יותר מתמיד לקיים קמפוסים מכילים ובטוחים לכל, מרחבים שכל באיהם חשים בם רצויים. אנחנו קוראים לכולם להירתם יחד למשימה זו".

2 צפייה בגלריה
"למה לא אירוע של ארגון להב"ה?". שי גליק
"למה לא אירוע של ארגון להב"ה?". שי גליק
להדיח תומכי אויב. נשיא בצלמו שי גליק
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

בארגון בצלמו קוראים כעת מנשיא הטכניון להדיח כל סטודנט או עובד הוראה תומך טרור. כך מציינים בארגון: "אנחנו במצב מלחמה קשה ביותר. לצערנו גורמים קיצונים ביותר חברו לאויב והם בוחרים בשעה הכי קשה שהייתה למדינת ישראל מאז הקמתה לתמוך באויב. סטודנטים רבים מרגישים לא בטוחים ופנו אלינו ואליכם בבקשה להרחיק אותם".
שי גליק מנכ"ל בצלמו: "מי שתומך באויב בעזה מוזמן לעבור וללמוד שם. הטכניון כחלק ממדינת ישראל לא יכול לגבות תומכי אויב וטבח עם אני דורש להרחיק לצמיתות כל סטודנט או עובד הוראה שהביע תמיכה ולו מזערית באויב".