המועמד לראשות העיר יעקב בורובסקי תוקף את המבקשים לדחות את מועד הבחירות המקומיות, בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטוען כי הסיבות לדחייה אינן קשורות למצב הביטחוני.
2 צפייה בגלריה
יעקב בורובסקי
יעקב בורובסקי
"מדינה מושחתת". יעקב בורובסקי
(צילום: דנה קופל)

בורובסקי מתייחס להמלצתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הבחירות מ-30 לינואר לחודש פברואר, וטוען כי מדובר בסיבות פוליטיות בלבד.
"הבחירות נדחו לראשונה מ-31 לאוקטובר לחודש ינואר בגלל מצב ביטחוני חמור ואותה שבת שחורה", אומר בורובסקי, "אנחנו היום במצב אחר לגמרי. אותו מצב ביטחוני של חודש אוקטובר הסתיים. אנו עכשיו בשלב אחר במלחמה בעזה, ונכנסים למעשה לשגרת מלחמה".
בורובסקי ממשיך: "שר הפנים שהדחייה נמצאת בסמכותו, דחה את הבחירות פעם אחת, והחריג ישובים בהם מרבית התושבים פונו מהם. עכשיו עולה טענה כי יש מאות מועמדים שנמצאים בשירות מילואים ועולה עניין זכותם להיבחר. אותם מאות משרתים שביקשו להיבחר באוקטובר, עדיין רוצים להיבחר? ומי אמר שבחודש פברואר לא יהיו מאות מגויסים?".

2 צפייה בגלריה
מפחד ליזום חשש לשינוי. נתניהו
מפחד ליזום חשש לשינוי. נתניהו
"הדחייה היא פוליטית ולא ביטחונית". נתניהו
(צילום: דנה קופל)

קראו עוד:

נקודה נוספת היא הזכות לבחור שלטענת בורובסקי תיפגע. "לדחות בחירות בזמן שמאפשרים משחקי כדורגל עם קהל, שיש פעילות בתי משפט ופעילות מלאה בקניונים? מה עם זכותם של תושבים בחיפה שחושבים שראש העיר והעירייה אינם מתפקדים ורוצים להחליף אותם על פי חוק? למה למנוע מהם לבחור? מה עם בני 17 שכבר לא יוכלו להיכנס לפנקס הבוחרים ולהצביע? אין הצדקה או סיבה לדחייה, בטח שלא ביטחונית".
אז למה דחו את הבחירות? בורובסקי: "הכל פוליטי. נתניהו רוצה לרצות את ראשי העיר מהליכוד שרוצים לדחות. אין כל קשר לסיבות ביטחוניות. בחסות המלחמה מסמאים את עיני הציבור. כל דחיה נוספת עולה לציבור כסף. ובמקום שכספים יגיעו לחיילים ולצבא, עוד כספים יוזרמו למערכת הפוליטית. יגדילו את יחידות המימון לרשימות במקום שהכסף יגיע לאן שצריך. גם הגדילו את גובה התרומות שיכול לקבל מועמד לעשרת אלפים שקלים, שזו שחיתות שלטונית חמורה. לצערי אנו מדינת עולם שלישית מושחתת המנצלת כל מצב לשחיתות".