תושבת חיפה פידא כיוואן נחתה בישראל וחזרה לביתה בחיפה. כיוואן זכתה לחנינה מנשיא איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד, וזאת לבקשת נשיא המדינה יצחק הרצוג.
3 צפייה בגלריה
פידא כיואן
פידא כיואן
שוחררה. פידא כיואן
(צילום: פרטי + shuterstock)
כיוואן נעצרה ב-17 למרץ 2021 באיחוד האמירויות ונכלאה בגין סחר בסמים. מכתב האישום ופסק הדין שניתן בעניינה, נטען כי כיוואן בת ה-43 הגיעה לאמירויות ונתפסה בביתה עם חצי קילוגרם קוקאין. בגין תפיסה זו היא הורשעה ונגזר עליה גזר דין מוות, שבהמשך הומתק למאסר עולם.
משפחתה בחיפה סיפרה ל"מיינט חיפה" על המאמצים להביא לשחרורה של כיוואן, הקשיים בגיוס הכספים לטובת ייצוגה המשפטי, והמורכבות שמנעה מהמדינה להתערב כל עוד משפטה של כיוואן נמשך.

3 צפייה בגלריה
פידא ואמה סבאח
פידא ואמה סבאח
המשפחה נלחמה עליה. פידא ואמה סבאח
(צילום: פרטי)

שנתיים לאחר מאסרה, באמירויות הודיעו כי לרגל חג הרמאדן, נשיא איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד, נענה לפנייה שקיבל מנשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג, וכיוואן תזכה לחנינה.
הבוקר (ראשון) כיוואן שוחחרה ועלתה על מטוס לישראל והובאה לחיפה.


3 צפייה בגלריה
ראלב וסבאח כיוואן
ראלב וסבאח כיוואן
אחיה ואמא של פידא - ראלב וסבאח כיוואן
(צילום: נחום סגל)

קראו גם:

מבית נשיא המדינה נמסר: "בימים האחרונים פעלו עובדי שגרירות ישראל באבו דאבי בראשות השגריר אמיר חייק ובית הנשיא מול השלטונות באיחוד האמירויות בכל הקשור בהיבטים הטכניים של השחרור וההגעה לארץ של הגברת כיוואן. נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע תודתו לנשיא איחוד האמירויות ובירך אותו, את עמו וכל שכנינו בחודש רמדאן מבורך, חודש של חסד ושלום".
פורסם לראשונה: 10:43, 26.03.23