אינטל השיקה בשבוע שעבר את הפרויקט החשוב והשאפתני ביותר שלה בעשור האחרון – סדרת מעבדי ה-Core מהדור ה-12, המוכרים כמעבדי ה"אלדר לייק" (Alder Lake) וכוללים את מעבד הגיימינג הטוב בעולם Core i9-12900K.
3 צפייה בגלריה
עובדי אינטל
עובדי אינטל
עובדי אינטל
(אוהד פאליק)
מדובר בגאווה ישראלית שכן כ- 1,000 מהנדסים ומהנדסות עמלו על פיתוח המעבדים במשך 3 שנים במרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, בשיתוף עם קבוצות נוספות באינטל בעולם. חלק ניכר מהפיתוח של המעבד התבצע בעיר חיפה, במרכז הפיתוח שבאזור מת"מ.
מעבדי האלדר לייק מיועדים למחשבי ווינדוס, לינוקס וכרום OS, אשר לפי אתר Net Marketshare מהווים כ- 91% משוק המחשבים העולמי. לפיכך עתידים המעבדים החדשים להמצא בקרב מיליארדי מחשבים ברחבי העולם, ולחולל מהפכה בענף המחשבים ובשוק הגיימינג בפרט.
כך למשל הם מנצחים בפער משמעותי בשורה של משחקי מחשב את מעבד הדגל של AMD 5950X, ומציגים את השיפור המשמעותי ביותר של אינטל אי פעם בתחום המשחקים. דבר זה מתבטא בין היתר הודות לביצועים חזקים במיוחד שיאפשרו למשתמשים להריץ משחקי מחשב ~20% מהר יותר ממעבד הדגל הקודם של החברה שהושק בתחילת השנה, ה"רוקט לייק".
מדובר בהישג חסר תקדים מבחינה הנדסית שכן המוצר הנוכחי מצליח להשיג שיפור דו ספרתי בביצועים בתוך חודשים בודדים בלבד.
3 צפייה בגלריה
קרין אייבשיץ סגל מנכ"לית מרכזי פיתוח אינטל
קרין אייבשיץ סגל מנכ"לית מרכזי פיתוח אינטל
קרין אייבשיץ סגל מנכ"לית מרכזי פיתוח אינטל
(אינטל)
לדברי קרין אייבשיץ-סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח בישראל, שהשנה זכתה בתואר "אשת השנה של העיר חיפה": "ההשקה של אלדר לייק היא עוד הוכחה ליכולת הטכנולוגית המרשימה ולמצויינות שקיימת במרכזי הפיתוח של אינטל ישראל.
המעבד החדש מכיל שני סוגים של ליבות: ליבות יעילות קטנות וחסכוניות וליבות ביצועים גדולות שמספקות את עיקר כוח העיבוד ויכולות הבינה המלאכותית, מה שמאפשר את הביצועים הכי טובים. אני גאה ומודה לכל קבוצות הפיתוח של אינטל ישראל שלקחו חלק בפיתוח אלדר לייק, ובימים אלה כבר עסוקים בפיתוח מעבדי העתיד".
3 צפייה בגלריה
מעבד אינטל
מעבד אינטל
מעבד אינטל
(אינטל)
קראו גם: >>>
כחלק ממשפחת מעבדי -Core החדשה מהדור ה-12 פותח מעבד המשחקים הטוב ביותר בעולם, ה- Core i9-12900K, המאפשר חוויות משחק ברמה הגבוהה ביותר בכותרי המשחק המובילים כיום. כמו כן, מעבד הדגל של הסדרה יציע עד 36% מהירות גבוהה יותר בביצועי עריכת תמונה ועד מהירות הגבוהה ב- 81% בביצועי עריכת וידאו, ולפיכך מתאים בצורה אופטימלית לעידן הטיקטוק והיוטיוברים, בו רבים מהגולשים הם יוצרים תוכן.
בשנה החולפת אינטל הודיעה כי היא מרחיבה במורה בצורה משמעותית את ההשקעות בעיר חיפה. לפני מספר חודשים, החברה בישרה כי היא מקימה מרכז פיתוח חדש של אינטל בעיר חיפה, שיוכל לאכלס כ6000 מהנדסות ומהנדסים מתחום השבבים. בימים אלה כבר החלו עבודות הבינוי על מרכז הפיתוח החדש, במהלך שצפוי לחזק את העיר מבחינה תעסוקתית וכלכלית. הצפי הוא שגם בעתיד ימשיכו צוותי הפיתוח שפועלים בעיר לפתח מעבדים שיגיעו לכל פינה בעולם ויניבו הכנסות של מיליארדי דולרים.