בסיומה של ישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע, הטיל חבר המועצה יעקב פיינגולד פצצה, והודיע כי הגיש נגד ראש העיר עינת קליש תלונה ביחידת ההונאות הארצית 433, על האזנות סתר ומעקבים שבוצעו לכאורה נגדו.
2 צפייה בגלריה
חבר המועצה יעקב פיינגולד
חבר המועצה יעקב פיינגולד
חבר המועצה יעקב פיינגולד
(צילום: נחום סגל)
את הדברים הקשים שמר פיינגולד לסוף הישיבה אחרי שדיבר על היערכות העירייה לאירוח משחקי ליגת האלופות בחיפה. וכך פנה לראש העיר שזמן קצר קודם לכן עזבה את האולם.
"תקשיבי היטב ראש העיר, אני אומר לך עכשיו, הגשתי נגדך תלונה ליחידת 433 על כך שביצעת נגדי האזנות סתר בלתי חוקיות מכספי העירייה ושלחת חוקרים לעקוב אחריי ואחרי חברי מועצת עיר ובעלי תפקידים נוספים בניגוד לחוק. יחידת יאח"ה 433 החליטה לפתוח בחקירה פלילית נגדך ונגד אנשים נוספים. החקירה מתנהלת בימים אלה. במקומך הייתי מאד מודאג. באיזו סמכות את פונה כדי לבלוש אחריי ואחרי חברי מועצת העיר?".

2 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש במועצת העיר
ראש העיר עינת קליש במועצת העיר
ראש העיר עינת קליש במועצת העיר
(צילום: שרון צור)

כאמור בעת הצהרתו של פיינגולד, קליש כבר יצאה מהאולם מועצת העיר ולא הגיבה גם לפניית העיתון בנושא. לטענתו של פיינגולד התלונה שהגיש בגין האזנות סתר, קשורה לאותה חקירה ביאח"ה שפורסמה על ידי "ידיעות חיפה" בפברואר 2021.
בחקירה קיבלו חוקרי יאח"ה תלונות נוספות עם טענות לפריצה לטלפונים ניידים של כ-15 גורמים פוליטיים ואחרים בחיפה, ביניהם עורכי דין ואנשי ציבור. אחד האישים שהתבצעה נגדו האזנה לכאורה הוא ניצב בדימוס יעקב בורובסקי חבר מועצה לשעבר שמתכוון להתמודד לראשות העירייה בבחירות הקרובות.
ל"ידיעות חיפה" נודע כי במסגרת החקירה נמסר לחוקרי יאח"ה גם דוח מבקר העירייה הנוגע לחוקר הפרטי יהודה ברלב שנשכר על ידי העירייה.

קראו גם >>>

בעבר אמר בורובסקי ל"מיינט חיפה" בעקבות עדותו ביאח"ה: "משטרת ישראל והפרקליטות צריכים למצות את הדין עם מזמיני העבודה. אין לי יריבות עם אף אחד, אבל יחד עם זה אני דורש ממשטרת ישראל ומהפרקליטות למצות את הדין משום שמדובר בתופעה חמורה.
"לא יעלה על הדעת במדינה דמוקרטית, שבה כל בעל אמצעים, בין אם הוא רשות מקומית ובין אם אדם פרטי, יוכל כראות עיניו לשאוב מידע מתוך מכשירי פלאפון. זה פיגוע פלילי חמור לדמוקרטיה ולשלטון החוק. אני קורא לכל אדם שכלפיו התעורר חשד שהאזינו לו בהאזנה לא חוקית לפלאפון שלו, לסור לנקודת המשטרה ולמסור את כל הידוע, כולל חשדות כדי להקים מחסום מפני העברות החמורות והפגיעה בפרטיותם של אנשים. אני בטוח שהאינטרס לגלות את מפירי החוק משותף לכל נבחרי הציבור ולכל אזרח במדינה".
לפני כחודש פירסמנו ב"מיינט חיפה" כי גורם נוסף שקשור לפרשה זומן לתת עדות במשרדי יאח"ה שנמשכה 4 שעות במהלכה מסר חומר רב לחוקרים.
ממשטרת ישראל נמסר בעבר בתגובה: "בהתאם לפרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה, משטרת ישראל משתפת פעולה באופן מלא ובשקיפות עם צוות הבדיקה, שכאמור החל עבודתו. מעבר לכך ומטבע הדברים, ככל שיעלו פרסומים, לא נתייחס לפרטי הבדיקה או לתיקי חקירה שונים". יצוין כי תגובה זו אחידה בנוסח שלה, הועברה עם הפרסום הראשון ב"ידיעות חיפה" לפני חצי שנה וחזרה על עצמה בכל הפניות ליאח"ה בפרשה. היא מתייחסת לבדיקה שערכה המשטרה אז עם הפרסום בעיתון "כלכליסט" על חשד לשימוש בתוכנות רוגלה על ידי המשטרה. השבוע ביקשנו תגובה מיאח"ה לדברים של פיינגולד ושאלנו היכן עומדת החקירה בפרשה בחיפה.
עדיין לא נמסרה תגובה מיאח"ה.