אלפים (שבת) צעדו לאורך שדרות מוריה והתכנסו בצומת חורב לעצרת מחאה נגד ההפיכה המשפטית וממשלת נתניהו.
4 צפייה בגלריה
הצעדה במוריה
הצעדה במוריה
הצעדה במוריה
(צילום: דרור גלבוע)

מחאה בחורב 23.9.23
(צילום: עמרי רוזנברג Omri Rosenberg)


במחאה הושמעה ביקורת על נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם, והכרזתו על אפשרות לחתימת הסכם שלום היסטורי עם ערב הסעודית.
הנואם המרכזי בעצרת היה עמירם לוין, אלוף במיל. לשעבר מפקד פיקוד צפון ובהמשך משנה לראש המוסד.
לוין: "50 שנה אחרי מלחמת יום הכיפורים עומדים איתנו הערב אלפים שבכל מלחמות ישראל עזבו את הבית, עזבו את המשפחה ורצו אל שדות הקרב כדי להציל את מדינת ישראל ולא שבו. בשמם, ובעיקר בשביל ממשיכי דרכם, ילדינו ונכדינו כולנו שוב כאן.
"שמענו את ביבי בנאום חוצב להבות על שלום קרוב. מי שלא מוכן לסיים הכיבוש איננו מתכוון לשלום. מי שפועל להרוס את בית המשפט רוצה רק לבצר את כוחו כדיקטטור ולא באמת רוצה שלום. מי שמוסר את מפתחות המדינה לחבורת שרים הזויה אינו חותר לשלום.

4 צפייה בגלריה
עמירם לוין בחורב
עמירם לוין בחורב
עמירם לוין בחורב
(צילום: מחאת העם חיפה)

לוין: "ביבי מינה חבורה הזויה לשרים, חלקם עבריינים מורשעים וחלקם משתמטי שרות צבאי, שרי שקר וחבורת פשע שאינם יודעים מהי דמוקרטיה, שרים שגדלו וצמחו בחבל ארץ שכבר 56 שנים אין בו דמוקרטיה.
"שרים ששולחים אותנו לעזאזל, בזים לחיל האוויר ומשתלחים ברמטכ"ל ובראש השב"כ. אם אלה הוא רוצה לקדם שלום, או חלילה לצאת למלחמה? ביבי, מינה את שר המשפטים הדוגל בדיקטטורה ומדינה ללא רשות שופטת עצמאית.
"ביבי מינה שר אוצר משיחי הפוגע בכלכלה ומנציח בורות ועוני. שר הבוזז את כספי משלם המיסים כדי לתגמל מקורבים ומשתמטים בדרכם לאומן ומנגד מקפיא תקציבים לערבים, כי הם ערבים.
"זה ביבי וממשלתו שמפקירים את ביטחון האזרחים, יהודים, ערבים, בדואים, להט"בים ונשים ומפקירים את ביטחונם בידי גזען ועבריין מטורלל ובעיקר כושל. זה ביבי שניסה לפטר את שר הביטחון, כי שומו שמיים, התבלבל ואמר את האמת.
"קו ההגנה שלנו חזק ונותרו בו שלוש חומות בצורות: הראשונה בית המשפט העליון, ש-11 שופטיו נתנו אמון בנתניהו, למרות 3 כתבי אישום וניגודי עניינים קשים, כי בהגינותם סירבו להאמין שראש ממשלה בישראל יפעל בניגוד לחוק וערכי הדמוקרטיה.

4 צפייה בגלריה
לוחמי כיפור מפגינים בחורב
לוחמי כיפור מפגינים בחורב
לוחמי כיפור מפגינים בחורב
(צילום: מחאת חיפה)

קרא עוד:

לוין: "ונתניהו, נתניהו מעל באמון בית המשפט ובחר לרמוס את מערכת המשפט כולה ובית המשפט העליון בפרט. אני בטוח כי הפעם מבחין בית המשפט בכוונותיה האמיתיות של הממשלה, וכדי להגן על הדמוקרטיה יאמץ את קביעתו של אלברט אינשטיין לפיה "אי שפיות היא לעשות אותו דבר ולצפות לתוצאות שונות" .
"אנחנו מחזקים את בית המשפט העליון וסומכים עליו, ואנחנו, שלא כמו חלקים מהממשלה והקואליציה, אנחנו נכבד כל החלטה שלו.
"החומה השנייה היא מפקדי זרועות הביטחון: הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד, מפכ"ל המשטרה, וראשת השב"ס שעושים יחד עם פקודיהם לילות וימים להבטיח את ביטחון המדינה.

4 צפייה בגלריה
הצעדה במוריה
הצעדה במוריה
הצעדה במוריה
(צילום: ליאון ברוקשטין)

לוין: "אנחנו סומכים עליכם ומחזקים אתכם - היו אמיצים ונחושים מול מחרבי ישראל, ואם חלילה יגיע הרגע הנורא בו תדרשו להכריע בין בית המשפט לממשלת העבריינים, בחרו בדמוקרטיה ותתייצבו ביחד, כולכם, מול ראש הממשלה ותאמרו בקול ברור – עד כאן. אנחנו כאן כדי להפיל את הממשלה הפושעת הזו, אבל אתם כאן בשביל היום שאחרי.
"והחומה השלישית, אולי הראשונה, החזקה והנחושה ביותר הם אתן ואתם המפגינים שכבר כמעט שנה רודפים את הדיקטטורה ומחולליה בכל פינה בארץ ובחוץ לארץ, ונמשיך לעשות זאת עד שנשוב להיות דמוקרטיה.
"בזכותכם ננצח את הקרב הזה ונהפוך את השבר הגדול בתולדות ישראל לרגע היפה והחשוב ביותר שלה".