שנת הלימודים תיפתח בשבוע הבא, והורים בבית הספר 'מגינים' בקרית חיים זועמים: "אף אחד בעירייה לא מדבר איתנו, אנחנו לא יודעים איפה נלמד".
3 צפייה בגלריה
הורים בבית הספר מגינים הפגינו נגד עיריית חיפה
הורים בבית הספר מגינים הפגינו נגד עיריית חיפה
הורים בבית הספר מגינים הפגינו נגד עיריית חיפה, יוני 2022
(צילום: חגי רוט)
כזכור, בחודש יוני 2022, תלמידי בית הספר מגינים פונו משטח בית הספר לאחר שחלקים מן התקרה החלו ליפול באחת הכיתות בזמן הלימוד, ומהנדס הכריז על המבנה כמקום מסוכן. במהלך השנה האחרונה התלמידים למדו בשלושה מבנים חלופיים: בית נגלר, תיכון עמל וחט"ב דגן.
הורי בית הספר הפגינו לפני פתיחת שנת הלימודים הקודמת, לאחר שהעירייה לא הודיעה להורים על מקום חלופי. לבסוף, כאמור, שנת הלימודים החלה במבנים חלופיים תוך הבטחה כי בתוך חודשים בודדים תושלם הבנייה. אלא שבפועל הבנייה התעכבה והחלה רק לפני חודשים בודדים לאחר מאבק עיקש של ההורים.

3 צפייה בגלריה
בית הספר מגינים בקרית חיים
בית הספר מגינים בקרית חיים
בית הספר מגינים בקרית חיים
(צילום: נחום סגל)

ברוך שמאילוב, יו"ר ועד ההורים: "אנחנו נמצאים במצב קשה ובעייתי, שנת הלימודים אוטוטו נפתחת וכ-700 תלמידים לא יודעים איפה יפתחו את שנת הלימודים. העירייה לא מדברת איתנו, לא אומרת לנו מה התכנון ואם בכלל יש כזה, המצב עגום".

3 צפייה בגלריה
מגפינים למען הילדים
מגפינים למען הילדים
מפגינים למען הילדים, יוני 2022
(צילום: ברוך שמאילוב)

"יש שמועות שתלמידים א'-ד' יתחילו את השנה בבית הספר מגינים, והשאר במבנים החלופיים. אבל לא ברור לנו איך זה אמור לקרות. הכיתות מוכנות אבל המקלטים עוד בבנייה, יש קו ביוב שמוצף בחורף ולא מטופל, יש מגרש ואזור הרוס שאין להם תקציב לתקן. איך אמורים ללמוד שם תלמידים", אומר שמאילוב בכעס.

קראו עוד:

"האופציה של לחזור למבנים החלופיים, היא לא טובה. אין תנאים ללמידה, כיתות קטנות בלי חלונות ותלמידים צריכים לעבור מתחת לשולחן כדי לצאת לשירותים, אין חצר או מקום שניתן לשחק בו ולהרגיש בית ספר, המורים עוברים בין מבנה למבנה בין שיעור לשיעור במרחק הליכה לא קטן.
"לו היינו יודעים מה הצפי, היינו נערכים, אבל אין שום תוכנית, כל השנה זלזלו בנו ולא לקחו אותנו ברצינות, בגלל זה הבנייה התעכבה וכולם בטוחים שאנחנו לפני שנה של סבל נוספת. לכן כרגע אנחנו הודענו שהמצב הזה, שנת הלימודים הזו לא תיפתח, אנו נשבית את הלימודים, עד שנקבל יחס רציני ואחראי מעיריית חיפה".
את תגובת עיריית חיפה לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.