באירוע מרגש שנערך (שלישי) בבית הספר הריאלי בחיפה השתתפו כ-500 משפחות שכולות ממלחמת יום הכיפורים ממחוז חיפה של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון.
4 צפייה בגלריה
הטכס בריאלי
הטכס בריאלי
המשפחות בטכס בריאלי
(צילום: משרד הבטחון)
האומנית ד"ר נורית יעקבס צדרבוים, אלמנתו של סרן יוסף-צבי (בונדי) יעקבס ז"ל שנפל בקרב בתעלת סואץ במלחמת יום הכיפורים, השיקה בפתח המפגש את תערוכת האומנות הייחודית שיצרה לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים- "שבר ותיקון". התערוכה תוצג ב"בית הרוח והרעות" בבית בירם בחודשים הקרובים.

4 צפייה בגלריה
הטכס בריאלי
הטכס בריאלי
הטכס בריאלי
(צילום: משרד הבטחון)

בכנס אל"מ (מיל') צביקה רק, נכה צה"ל, שיתף על חוויות הקרב שלו מהמלחמה, בה נפצע קשה מאוד ועל הבחירה להמשיך ולצמוח מכך. אבי וייצנר ששכל את אחיו היחיד רוני וייצנר ז"ל, שיתף על המעבר שלו מאובדן לתקווה. רחל שטייגר שאיבדה את בנה מאיר ז"ל שיתפה על האובדן והשכול שהיא נושאת עימה כבר 50 שנים והבחירה בחיים. זיו טל, יתום מאביו גיל טל ז"ל, שיתף בהתמודדות המורכבת ביתמות מלידה והחיבור לעולם הטיפול בו הוא מתמקצע היום.

4 צפייה בגלריה
הטכס בריאלי
הטכס בריאלי
חניכי הפנימיי הצבאית בטכס
(צילום: משרד הבטחון)

הכנס נעשה בשיתוף חניכי פנימייה הצבאית לפיקוד בריאלי, כחלק מהקשר שהולך ונרקם בין חניכי הפנימייה והמשפחות במחוז. במהלך השנה יבקרו ויתנדבו התלמידים בבתי המשפחות.
סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם אמר לבני המשפחות השכולות: "יובל חלף מאז מלחמת יום הכיפורים שהחלה כהפתעה מוחלטת, מוטטה את קווי המתאר של מציאות חיינו, סדקה את ביטחון האומה ובבת אחת חיברה את גורל העם לחרדת קיומו.
"הנחישות והגבורה עלתה למדינתנו במחיר דמים כבד מאוד ובמפגש המיוחד בהובלת אגף משפחות הנצחה ומורשת מחוז חיפה תחושת האחדות ושותפות הגורל הפכה לחזקה מכל עת. עם ישראל שואב כוחו מתעצומות הנפש של המשפחות השכולות שהקריבו את היקר להם למען הקמת מדינתנו, מחבק את פצועי המלחמה והלוחמים שנושאים בזכרונם את מראותיה הקשות".

4 צפייה בגלריה
טנקים עולים לרמת הגולן במלחמת יום הכיפורים
טנקים עולים לרמת הגולן במלחמת יום הכיפורים
טנקים עולים לרמת הגולן במלחמת יום הכיפורים
(צילום ארכיון: דוד רובניגר)

קרא עוד:

מנהל מחוז חיפה באגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אבישי סיון: ״מופת העוז, הנחישות והגבורה של מלחמת יום כיפורים עלה במחיר דמים כבד, כבד עד מאד. 2,268 חללים. 50 שנים חלפו להן אבל לגעגוע ולאובדן אין זמן תפוגה, אולי אפילו להפך. ערב זה הוא ערב של בחירה בחיים, של ניצחון הרוח. בערב זה שיתפו אותנו נציגי המשפחות במלחמתם ובכאבם האישי אך גם כיצד מצאו את כוחות החיים להמשיך לגדול ולצמוח, כל אחת ואחד בנתיב חייו".