הדימוי של חיפה בעשרות השנים האחרונות הפך מעיר מובילה ושוקקת לעיר פועלים דועכת בה החזירים מסתובבים ברחובות. יו"ר החברה כלכלית לחיפה רני בנדר חושב שהגיע הזמן להשקיע בשיפור תדמיתה של עיר הכרמל, העיר השלישית בישראל, להאיר אותה באור מחמיא יותר, ולשם כך פנה בנושא לראש העיר יונה יהב.
רני, על מה חשבת?
"ביקשתי מראש העיר את הסכמתו להקמת קרן לקולנוע וטלוויזיה בעיר באמצעות החברה הכלכלית לחיפה. ציינתי כי בהמשך למתווה שקבע יהב לחיזוק העולם התרבותי באמצעות הקמת פסטיבל הסרטים בחיפה כבר בשנת 1983, אני רוצה לקדם הקמת מיזם שמטרותיו חיזוק תעשיית הקולנוע והטלויזיה בחיפה לצד שינוי וריענון דימוי חיפה.
"בעולם זה נקרא "תיירות מסך" - תיירים המגיעים לקרואטיה בגלל "משחקי הכס", מגיעים לצרפת בגלל "אמילי בפריז", ואפילו לאיסטנבול בגלל סדרות תורכיות. כל אלו מעלים את ההכנסות מתיירות".
קראו עוד:
איך יעבוד המיזם?
"באמצעות סדרות טלוויזיה, סדרות רשת וסרטי קולנוע שעלילתם מתרחשת בחיפה. באמצעות השקעה בתשתיות בנות-קיימא לפיתוח תעשיית המדיה בעיר, ובאמצעות עידוד השתלבותם של יוצרים חיפאים בתעשיות המדיה השונות. כל זאת גם יביא לעליית הכנסות העיר מתעשיית ההפקה ועלייה של המותג "חיפה" בישראל ובעולם".
עשו משהו כזה בארץ?
"עשו את זה בירושלים. כמו בירושלים, נסייע לפתח הפקות קולנוע וטלוויזיה כאן. בחיפה יש מגוון רחב של אפשרויות לצילום – נוף עתיק, נוף חדש, נוף ים, נוף הר עם מגזרים ושפות. יש פה הכל".
כמה יעלה המיזם?
"המיזם יתוקצב בכמיליון וחצי שקלים בשנתו הראשונה".
המיזם מאושר?
"ראש העיר נתן הסכמה עקרונית ונקדם את הנושא מול משרד התרבות. נכין תוכנית כלכלית הכוללת הכנסות הצפויות כתוצאה מהמיזם".
כמה זמן יקח לשפר את התדמית?
"לדעתי תוך שנה-שנתיים נראה "תיירי מסך". כמובן שזה יתחבר לעוד פעילויות שמקדמים כיום בחיפה".
רני, אתה לא במילואים?
"אני עושה מילואים תמיד, ובמיוחד עכשיו. לא קל לשלב פעילות ציבורית, כחבר מועצה ויו"ר החברה הכלכלית, עם העבודה שלי בקניון סיטי סנטר וכמובן ארבעת הילדים – אבל ימי המילואים מאוד חשובים ומספקים ברמה האישית, ובתקופה כזו חייבים להתגייס למען המדינה".
מילה לסיום?
"מאחל שנהיה חזקים ומאוחדים. בחיפה רואים ערבות הדדית וזה נותן תקווה וכוח להמשך".