קרית שפרינצק צפויה להתחדש בפרויקט פינוי בינוי ברחוב סעדיה גאון.
3 צפייה בגלריה
שפרינצק הולכת להשתנות
שפרינצק הולכת להשתנות
שפרינצק הולכת להשתנות
(הדמיה.אדריכל גבי שוורץ)

הוועדה המחוזית חיפה אישרה לוועדה המקומית לקדם מתחם התחדשות עירונית חדש בפרויקט של פינוי בינוי, במתחם בעדיה גאון 1-39 בשפרינצק.
במסגרת התוכנית ייבנו מינימום 500 דירות חדשות בשורה של מגדלי מגורים לצד פיתוח שטחים ציבוריים.
שרה אסוס, נציגת הדיירים: "התחלנו לפני 8 שנים לבדוק אפשרות לקדם פרויקט תמ"א 38. רוב האנשים התלהבו, חתמו, אני בין אלה שהתנגדו. אני ידעתי מהרגע הראשון מה שדיירים אחרים לא הבינו, כי תמ"א 38 בבניין אחד לא תעניק לנו פתרון מספיק טוב, ותשמש מקסימום קוסמטיקה".
נציגת הדיירים מוסיפה כי מדובר בבניינים ישנים מאד, כשחלק המדירות עם סדקים עמוקים, ולכן יש מקום לפרויקט הכולל פינוי בינוי לכלל הדירות במתחם.
אסוס: "התחלנו להתעסק עם פרויקט פינוי בינוי לפני כשנה, וזה רץ יפה. אנחנו מאושרים שהוועדה המחוזית אישרה להתקדם קדימה עם תכנון מפורט. אני מבינה שהחתימה על חוזים (מול היזם) היא חשובה אך זו רק תחילת הדרך. אנו שבעי רצון מהצעת היזם המעניקה לנו תמורה נדיבה ביחס להצעות אחרות שקיבלנו".

3 צפייה בגלריה
פרויקט סעדיה גאון
פרויקט סעדיה גאון
פרויקט סעדיה גאון
(צילום: מתוך מסמכי התוכנית)

עו"ד דן סביון, שותף בכיר במשרד עורכי דין, יוסף ישורון ושות', אשר מייצג את כל הדיירים בפרויקט: "מדובר בפרויקט גדול ומשמעותי, והדיירים בדרך להגשמת חלומם לקבלת דירות חדשות, מפוארות עם מפרט טכני עשיר. כל הדירות יעמדו בתקנים המחמירים לרבות ממ"דים מעליות חדישות וכדומה".
לקראת החתימה על חוזים בין היזם והדיירים, היזם הבטיח שכל דייר אשר יחתום על ההסכם עד להשגת הרוב הדרוש על פי חוק, כלומר 67% מהדיירים, יקבל מענק חתימה בסך של 10,000 שקלים.
היזם בפרויקט היא חברת אורון נדל"ן בע"מ, המתכננת הריסת 133 דירות קיימות ובניית 500 דירות חדשות במקומן. 350 מהדירות יוצעו למכירה בשוק החופשי. הדיירים יקבלו תמורת דירותיהם הישנות דירות חדשות בתוספת 25 מ"ר הכוללים ממ"ד ובנוסף מרפסת בשטח 12 מ"ר, חניה ומחסן.

3 צפייה בגלריה
עו"ד דן סביון
עו"ד דן סביון
עו"ד דן סביון
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

היזם מעדכן כי הושג הרוב נדרש מצד הדיירים שנתנו הסכמתם לקידום הפרויקט, התוכנית אושרה למתחם פינוי בינוי על ידי לשכת תכנון במחוז חיפה, ונתנה אור ירוק והצדקה לקידום הפרויקט התואם את עקרונות תוכנית האב לכל השכונה. הפרויקט לפני דיון בוועדה מקומית לקבלת היתר בתנאים.
הצדדים מעריכים כי הבנייה בכל המתחם ופיתוחו כולו תחל בשנת 2025 ותימשך עד 36 חודש.
אדריכל הפרויקט: אדריכל גבי שוורץ ממשרד שוורץ בסנוסוף אדריכלים; עו"ד הדיירים: משרד יוסף ישורון ושות' בראשות עו"ד דן סביון, שותף בכיר; עו"ד היזם: משרד רון ברנט; מארגנת דיירים: סיגל שטרנברג.