בכבאות והצלה נערכים לשריפה הגדולה הבאה בישראל ומתריעים כי חיפה היא העיר החשופה ביותר לשריפות ענק מבין הערים בישראל.
3 צפייה בגלריה
שריפה במפרץ חיפה
שריפה במפרץ חיפה
שריפה במפרץ חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
בכנס מיוחד שקיימו בכבאות והצלה ביוזמת מפקד תחנת חיפה טפסר משנה יצחק סויסה, הוזמנו נציגי משטרת ישראל והשלטון המוקמי בעיריית חיפה, עוספיה ונשר, כדי לקבל מידע עדכני באשר הצפוי באזור והסכנות הצפויות בכל הנוגע לשריפות יער וחורש במרחב.
את הכנס פתח מפקד מחוז חוף בכבאות והצלה טפסר חזי לוי שפרט את הסכנות משריפות ענק במחוז, דיבר על חשיבות שיתוף הפעולה של כבאות והצלה, משטרת ישראל והרשויות במרחב בעת שריפות ענק בשטחי המחוז.
3 צפייה בגלריה
אסון כרמל בחיפה 2010
אסון כרמל בחיפה 2010
אסון כרמל בחיפה 2010
(צילום: גיל נחושתן)
בהרצאתו, מפקד התחנה טפסר משנה יצחק סויסה פרס בפני האורחים את תפיסת ההפעלה של כבאות והצלה בשגרה ובחירום, התעצמות המערך בכוח אדם, טכנולוגיה ואמצעים וסוגי תגובה שונים לארועים הרבים בהם לוחמי האש נוטלים חלק.
בהמשך הכנס עלה רס"ל אסף נגרין ממדור הגנה מאש בתחנת חיפה. רס"ל נגרין הציג את פקודת השכונות הכלואות שאותה כתב ובה הסכנות אותן צופים בכבאות והצלה לתושבי שכונות אלו בעת התפשטות שריפת ענק כשהמטרה העיקרית היא הצלת חיי בני אדם לכודים שמנסים לברוח מהאש.
3 צפייה בגלריה
ד"ר שי לוי
ד"ר שי לוי
יש מה לעשות. ד"ר שי לוי
(צילום: כבאות והצלה)
לאחר מכן עלה סגן טפסר ד'ר שי לוי, ראש ענף איסוף ומחקר בכבאות והצלה ומומחה לשינוי אקלים בעולם. ד'ר לוי סיפר לנוכחים על שינוי באקלים שמחמיר את משטר השריפות בעולם בכלל ובאגן הים התיכון בפרט, סיפר לנציגי השלטון את תפיסת כבאות והצלה בנושא העיר חיפה.
ד"ר שי לוי: "חיפה הינה העיר המאויימת ביותר בישראל משריפות וזאת בשל שילוב של צמחייה דליקה, טופוגרפיה תלולה ותנאי מזג אוויר צפויים".
ד'ר לוי ציין כי מה הציפיות של כבאות והצלה מהרשות המקומית לעשייה עתידית למען מניעת הסכנה. לדבריו, ישנה חשיבות רבה להיערך לפני שריפה על ידי הקטנת דליקות השטחים הפתוחים, הסרת צמחייה, הרחקת פסולת דליקה ממבנים ושכונות ופעולות נוספות אשר יצמצמו את הסיכון משריפות.
בסוף היום סיכם מפקד תחנת כבאות והצלה בחיפה את הכנס החשוב וסיפר כי כבר כעת מתבצעת עבודה של ועדה חשובה ברשותה של ראש עיריית חיפה ד'ר עינת קליש רותם ומנהל המחוז במשרד הפנים מר פאיז חנא בנושא השכונות הכלואות בחיפה.
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 10:04, 29.06.22