ועדת החינוך של עיריית חיפה לא התכנסה במשך תשעה חודשים. זאת בניגוד לפקודת העיריות המחייבת כינוס של ועדה כזו כל שלושה חודשים.
1 צפייה בגלריה
בניין עיריית חיפה
בניין עיריית חיפה
עיריית חיפה
(צילום: שרון צור)
חברת מועצת העיר הילה לאופר שמתריעה בנושא אומרת כי מדובר בוועדה סטטוטורית המחויבת להתכנס אחת לשלושה חודשים, וגם זו הקודמת התכנסה בעקבות מחאה ובקשות שלה.
ראש העיר עינת קליש היא יו"ר ועדת החינוך ומחזיקת תיק החינוך. סעיף 149י'. לפי סעיף 166 (אא) ועדת חובה תכונס לפחות אחת לשלושה חודשים. באם לא כונסה הוועדה ראש העיר יורה לכנסה ויקבע סדר יום.
קראו גם >>>
לאופר שלחה בשבוע שעבר מכתב ליועצת המשפטית של עיריית חיפה עו"ד ימית קליין שם היא כותבת כי "נראה ששוב ראש העיר עוברת על החוק. נקבע כי ועדת החינוך מחויבת להתכנס בכל חודשיים, כלומר להתכנס שש פעמים בשנה. ישיבת ועדת החינוך האחרונה התקיימה בתאריך 24.8.2021. תשעה חודשים עברו מאז! ישיבת הוועדה האחרונה התקיימה לאחר שנשלח מכתב מטעמי המתריע כי עבר מועד הכינוס ובדרישה לכינוס במיידי. כיצד ייתכן שוועדה כה חשובה לא מתכנסת כמעט כלל וזה עובר בשתיקה?
"שוב ראש העיר מוכיחה כי נושא החינוך אינו מעניין אותה. אני מבקשת לבחון האם ניתן להזיזה מתפקידה כמחזיקת תיק החינוך ולמנות אדם אחר שייבחר ושנושא החינוך כן בדמו". לאופר מציינת כי שלחה שני מיילים בנוסף למכתב אבל היא זוכה להתעלמות מוחלטת.
מהעירייה לא נמסרה תגובה.