אחרי 30 שנות פעילות, עמותת מחמל"י - מרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימים בישראל, קוראת לציבור להתגייס, לתרום ולמנוע את סגירתה.
4 צפייה בגלריה
חוקר מחמ"לי בפעולה
חוקר מחמ"לי בפעולה
מי ישמור על הדולפינים?
(צילום: עוז גופמן)
העמותה מחיפה נמצאת תחת חסותה האקדמית של אוניברסיטת חיפה, ורוב חברי הוועד של העמותה הם מחיפה והצפון. העמותה פתחה בקמפיין מימון המונים שיסתיים בעוד כשבועיים ובמידה ולא יצליח היא עלולה להיסגר, כך מתריעים אנשיה.
בעמותה אומרים כי בחופי ישראל, ניתן למצוא בימים אלה מאות דולפינים, אך אלה נמצאים בסכנה קבועה ותמידית מבני האדם המשתמשים אף הם בים ומהזיהום תוצר אדם הנמצא בים.
במחמל"י, עוסקים מזה שנים במחקר שיסייע להפחית את הפגיעה בהם וגם מצאו פתרון שיסייע להפחית את הפגיעה בדולפינים. אולם, על מנת לוודא את הגנתה של אוכלוסיית הדולפינים, נזקקת כעת העמותה לתרומות והיא מגייסת, באמצעות פרויקט מימון המונים, כ-130,000 שקלים, המיועדים למחקר ולפעילות לחופי הים של ישראל.
4 צפייה בגלריה
חוקר מחמ"לי בפעולה
חוקר מחמ"לי בפעולה
חוקר מחמ"לי בפעולה
(צילום: עוז גופמן)
עמותת מחמל"י הוקמה לפני כ-30 שנה בחסות אקדמית מטעם המכון ללימודי ים ע"ש ליאון רקנאטי באוניברסיטת חיפה למען שימור היונקים הימיים בארץ ובעולם באמצעות מחקר וחינוך. כלל הפעילות בעמותת מחמל"י נעשית בהתנדבות, בראש העמותה עומד ד"ר עוז גופמן, מנהל פרויקט הדולפינים באוניברסיטת חיפה. במסגרת הפעילויות השוטפות של העמותה מתבצעים תיעוד ואיסוף נתונים המאפשרים מעקב אחר אוכלוסיית הלווייתנאים (לווייתנים ודולפינים) שנוכחת מול חופי ישראל באופן קבוע או אוכלוסיות שחולפות באופן זמני.
בעמותה מציינים בפנייתם לציבור: "התרומות שלכם תעזורנה לבצע מחקר חשוב שיתבצע מול חופי ישראל ומטרתו המיידית היא הקטנת הסיכון לתמותת דולפינים המלווים פעילות דיג. חלק מסיבות המוות של דולפינים בעולם ובישראל בפרט אינטראקציה עם ציוד דיג. בעזרתכם מחמל"י תוכל לחזור ולבצע באופן שוטף סקרי דולפינים מזהים בחופי הים התיכון לאורך ישראל וע"י כך ללמוד את אוכלוסיית הדולפינים".
4 צפייה בגלריה
חוקר מחמ"לי בפעולה
חוקר מחמ"לי בפעולה
יונקים במי חיפה. הסוף למחקר?
(צילום: עוז גופמן)
4 צפייה בגלריה
חוקר מחמ"לי בפעולה
חוקר מחמ"לי בפעולה
סגירת העמותה תפגע קשות במחקר ובסיוע לדולפינים
(צילום: עוז גופמן)
קראו גם: >>
ד"ר גופמן: "אנו פועלים תחת היתר מחקרי שנתי מתחדש לחקירת דולפינים חיים ולדיגום דולפינים ולויתנים מתים אשר נמצאים מתים בחופנו לאורך השנה. כל לויתנאי מת הוא כמו אנציקלופדיה למצב הים ואנו לומדים ממנו המון. אנחנו מתעדים ומזהים בים, מושיטים עזרה בעת הצורך, למשל, אנחנו דוגמים תיארוך גיל (בן כמה היה במותו) וסיבת המוות, טבעות סידן בשיניים, תכולות קיבה, קשרים גנטיים, סיבות לתמותה, ריכוז מתכות כבדות ועוד. בנוסף משמרים לאוסף המשווה הגדול ביותר במזרח התיכון של ליוויתנאים(דולפינים וליוויתנים) שנמצא באוניברסיטת חיפה.מטרת העל שלנו השנה היא מחקר לצורך הקטנת מספר הדולפינים המתים כל שנה. לצורך כך צריך לבצע מחקר בשיתוף עם הדייגים אחריו אפשר יהיה לשנות את ציוד הדיג. מחקר שכזה עולה כסף. וכאן אנו פונים לציבור להירתם ולתרום".