יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן דורש לקבל מידע באשר לבדיקות שמבצעת העירייה למכלי התעשייה הפטרוכימית בעיר, וזאת בעקבות שריפות שהתרחשו במפעלי שמן וחוות תשן.
2 צפייה בגלריה
חוות הטרמינל תשן בקרית חיים
חוות הטרמינל תשן בקרית חיים
מכלים ישנים. חוות המכלים תשן בקרית חיים
(צילום: גיל נחושתן)
האן הגיש שאילתה למועצת העיר שתידון בשבוע הבא, בה הוא מבקש לקבל מידע מלא באשר לבדיקות תקופתיות הנעשות לזיהוי מבנים מסוכנים מההיבט המבני במיכלים השונים של חברות הפטרוכימיה שנמצאות בלב חיפה.
לדברי האן יש להבדיל בין סיכון הנובע מחומר מסוכן המאוחסן במכל שזה באחריות המשרד להגנת הסביבה, לבין סיכון הנובע מבלייה של מבנה של המכל שזה באחריות העיר חיפה ובאופן ספציפי באחריות מהנדס העיר חיפה, שאמור להפעיל את המהנדסים ביחידה למבנים מסוכנים לצורך בדיקות נדרשות של המכלים המיושנים ובאם נדרש להכריז עליהם כמבנים מסוכנים.
קראו גם >>>
2 צפייה בגלריה
אביהו האן
אביהו האן
דורש בדיקות. אביהו האן
(צילום: נחום סגל)
האן: "אסור שייווצר מצב שעיריית חיפה ומהנדס העיר יעבירו את האחריות על משרד הגנת הסביבה או על המפעל. האחריות היא של העיר. בחודש מאי אירעה שריפה במתקן של סונול בחוף שמן. שוב נזקקנו למזל ולתגובה מהירה של כוחות הכיבוי ובכך נמנע אסון. מצילומי המכל שפורסמו באירוע השריפה בחוות מכלי סונול בחוף שמן, ניתן היה לראות שחלקו התחתון של המיכל בלוי וחלק מהברזלים חשופים".
העירייה מתבקשת לציין האם מבוצעות בדיקות תקופתיות למכלים בעיר, לרבות מתחם בזן, מסוף הכימיקלים, מכלי תשן ומכלים נוספים שחלקם מתקופת המנדט. עוד נדרשת העירייה לציין אלו מהמכלים שנבדקו הוכרזו כמבנה מסוכן, ובמיוחד מיכל חברת סונול.
פורסם לראשונה: 08:19, 02.06.22