מסיבות קואליציוניות וטענות לשמירה על סטטוס קוו עם החרדים, הכרמלית הוותיקה והרכבלית החדישה אינם פעילות בשבת.
3 צפייה בגלריה
הרכבלית
הרכבלית
הרכבלית
(צילום: נתיבי ישראל)
3 צפייה בגלריה
מפגש טעון. קליש ומיכאלי
מפגש טעון. קליש ומיכאלי
מה מונע את הפעלה בשבת? קליש ומיכאלי
(צילום: ראובן כהן, אבי מועלם)
בסיעת הירוקים חיפה פנו בנשוא לשרת התחבורה מירב מיכאלי, ודרשו כי זו תורה מיידית על הפעלתם בשבתות. על המכתב חתום יו"ר הירוקים חבר המועצה אביהו האן.
האן: "גברתי שרת התחבורה, זה הזמן להפעיל את הרכבלית והכרמלית בשבת! במערכת הפוליטית שלנו יש חסרונות, אבל גם יתרונות. אצלנו כשיש שינוי שקורה בשטח, קשה להחזיר אותו אחורה, וזה הזמן עכשיו שאת משוחררת ממחויבות קואלציונית להפעיל את הרכבלית והכרמלית בשבתות. הרכבלית החדשה הינה הצלחה מסחררת בתוך אטרקציה תיירותיות, בפסח פקדו אותה 25,000 מבקרים ביום, ואנחנו בטוחים שישנם רבים שייהנו ממנו ביום המנוחה השבועי בשבת".
האן מוסיף כי כך גם יש להורותו על הפעלת הכרמלית, כלי תחבורה ייחודי שאין כדוגמתו בארץ.
3 צפייה בגלריה
אביהו האן
אביהו האן
אביהו האן
(צילום: נחום סגל)
האן: "הפעלת הכרמלית והרכבלית בשבתות תסייע לתיירות בעיר, תהווה אטרקציה זולה למשפחות, והינה כלי תחבורה זול וירוק. בעיר חיפה הסטטוס קוו מאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות, ואכן אוטובוסים והמטרונית פועלים בשבת וחג. קולך חייב להישמע הן פומבית והן כדרישה חד משמעית מראש העיר ליישם את הפעלת הרכבלית בשבתות. בתור יושב סיעת הירוקים, הסיעה הגדולה במועצת העיר, אני קורא לך להפעיל את הרכבלית והכרמלית ויפה שעה אחת קודם! בשם תושבים רבים מעיריית חיפה אני קורא לך, הפעילי את הרכבלית והכרמלית בשבת".
קראו גם: >>