גורמים במשרד הבריאות מאשרים כי אנו בפתחו של גל רביעי של מגפת הקורונה. על פי נתונים שנאספו השבוע עולה כי בחיפה נמצאו 158 חולים פעילים, 2% מהנבדקים נמצאים חיוביים. הציון שלחיפה (יום רביעי) עמד על 4.4 בצבע ירוק לפי שיטת הרמזור, כשציון 4.5 יהפוך את חיפה לצהובה.
1 צפייה בגלריה
קורונה
קורונה
קורונה
(המחשה: shutterstock)
מתוך 60 החולים המאומתים בנפה, 40 מהם מחוסנים בפעם השנייה. גורמים במשרד הבריאות מציינים כי עדיין קשה להעריך האם הסיבה להידבקות בנגיף נובעת מהיחלשות השפעת החיסון וירידה באפקטיביות הגנה שלו, או שהסיבה נובעת ממדובר בזן דלתא, מוטציה של נגיף הקורונה המקורי המגיעה מהודו.
בבתי החולים וקופות החולים התלבטו השבוע באשר להיערכות הנכונה לעליית בתחלואת הקורונה. "לא ברור אם נשוב ונראה מחלקות מלאות, ואין ספק שלא נרצה לחזור למראות הללו", אומר גורם במערכת הבריאות בעיר, "אנו קוראים לחיפאים להקפיד על מסיכות, ביצוע בדיקות לפי הצורך בקופות החולים, ושמירה על בידוד למי שבא במגע עם חולה מאומת".
קראו גם >>>
במערכת הבריאות מציינים כי העלייה במספר החולים לא מתורגמת בשלב זה למספר חולים קשה בבתי החולים. בבית החולים רמב"ם ציינו כי בשבועות האחרונים נפטרו מקורונה שלושה חולים קשישים ובעלי מחלות רקע, ובמחלקת הקורונה מאושפזים מספר מצומצם של חולים.