ראש העיר חיפה עינת קליש רותם במתקפה חסרת תקדים והאשמות חמורות על שוד של כספים, לכאורה, מהקופה הציבורית וטוענת כי זו הסיבה שבגללה הגיעה העיר למצב של קיפאון, הידרדרות ותשתיות מתפוררות. לטענתה, הוגשו גם תלונות למשטרה.
1 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
(צילום: ראובן כהן)
בפוסט ארוך בפייסבוק כתבה ראש העיר קליש: "אני יודעת שציפו שהעיר תשתנה מעשה קסם עם בחירתי, אבל אני לא קוסמת. אי אפשר לשקם עיר בשנתיים, כאשר מאות מיליוני שקל נעלמו ולא נותבו לתועלת הציבור. התפוררות התשתיות היא התוצאה הישירה של ניהול נכסים וכספים כושל״.
קליש מפרטת בפוסט שני סוגים של "שוד", כך לדבריה. הראשון לדבריה הוא כשלא מנצלים נכסים עירוניים לטובת הגדלת הכנסות העירייה. והשני, לדבריה, הוא כשתהליכים מנוהלים בצורה לא תקינה, וכסף "הולך לאיבוד" על הדרך.
"דמיינו הרבה חורים בצינור מים", כתבה ראש העיר קליש, "כולם מודעים למצב הצינור, אבל אף אחד לא מוכן להתמודד עם ההחלפה שלו. למה? כי ליד החורים הדולפים התמקמו להם בעלי אינטרסים, שעם הזמן הלכו והתעשרו. הם, אגב, לא האשמים היחידים. המערכת העירונית סייעה להם בכך. אלא שמדובר לא באדם אחד האחראי למצב, אלא בעשרות שהיה נוח להם להעלים עין. אגב, דיווחנו למשטרה על חלק ממה שאנחנו יודעים".
קראו גם >>>
עוד כותבת קליש: ״על מנת להתחיל לשנות את דרך ניהול הכספים והנכסים של העירייה ולהחזיר לציבור את מה ששייך לו, ולאחר שהצלחתי להזיז כמה גורמים שניסו לטרפד את הפעולות שנועדו להסיר נגעים מהמערכת העירונית, צירפתי לעירייה, החל במרץ 2020, את מיטב הכוחות בישראל היודעים להיאבק בשחיתות".
מועצת השינוי בתגובה לפוסט של קליש: "קליש היא ראשת העיר הכושלת ביותר בתולדות חיפה. העיר מלאה בחזירי בר, הרחובות מוזנחים והצעירים בורחים מחיפה. ראש עיר שאיבדה את אמון התושבים והמועצה, ומנהלת בכסף ציבורי קמפיין שפוגע בשמה הטוב של חיפה, צריכה לעשות חשבון נפש, להסיק מסקנות ולהתפטר".