בשבוע הבא מתוכננת מול עיריית חיפה הפגנה של מתנגדי דילול חזירי הבר בעיר. את ההפגנה יזמה ומובילה אוקסנה גרנקין, תושבת שכונת קרית אליעזר.
3 צפייה בגלריה
אוקסנה גרנקין
אוקסנה גרנקין
אוקסנה גרנקין
(צילום: נחום סגל)
"הפגנה ראשונה ארגנתי בחודש יוני אבל עכשיו זו הוכלת להיות הרבה יותר גדולה", אומרת גרנקין, "אני נלחמת 28 שנה מען בעלי החיים ואין לי ספק שלחזירי הבר מגיע לחיות".
גרנקין טוענת כי יש אלטרנטיבה להרג החזירים, וקוראת לעירייה להפסיק לירות בהם. "גם אנחנו לא רוצים שהחזירים יישארו ברחובות העיר", היא אומרת, "אבל במקום לירות בהם אפשר לנקות פחי אשפה, להציב גדרות, וגם כמו שעושים במקומות אחרים בעולם גם לסרס ולעקר".

3 צפייה בגלריה
חזיר שנורה וטרם נאסף בחיפה
חזיר שנורה וטרם נאסף בחיפה
חזיר שנורה וטרם נאסף בחיפה
(צילום: פרטי)

ירי בחזיר בחיפה וגורים שנותרו מאחור
(צילום: ועד הפעולה למען חיות הבר בחיפה)


באשר לחזירים 'מכותמים', כאלו שאיבדו פחד מבני אדם, היא מציעה להעביר אותם לשמורת טבע בכרמל. "רוצים להחזיר אותם לטבע? אז ככה עושים את זה. מרדימים ומעבירים אותם לשמורה בכרמל, מגודרת היטב, ומקימים שמורת חזירים", טוענת גרנקין, "המקום יהפוך לאטרקציה תיירותית. אנשים ישלמו כניסה וזה יכסה את ההוצאות של בניית השמורה. ממילא משלמים היום לציידים ולמנגון שלם רק כדי לדלל".
יוזמת ההפגנה נגד דילול החזירים אומרת כי לא תפסיק למחות עד הפסקת הדילול, והרג החזירים ברחובות. "המצב כיום נורא. יורים בחזירים, כולל גורים. הגור מסכן מישהו? למה לירות בו?".

3 צפייה בגלריה
אוקסנה גרנקין
אוקסנה גרנקין
אוקסנה גרנקין
(צילום: נחום סגל)

קראו עוד:

גרנקין קוראת לציבור לצאת למאבק ולהגיע להפגנה שתיערך ב-1.8.24 מול עירית חיפה (בשעה 17:00). "אני קוראת להפגנות חזקות, אם צריך נקים אוהלים ולא נפסיק למחות כל עוד יש חזירים במצוקה. לצערי גם בזמן מלחמה, אנשים שומעים ירי ברחובות, ונתקלים בחזירים מדממים וסובלים. זה חייב להיפסק. בואו להפגין", אומרת גרנקין.