חבר מועצת העיר לשעבר יצחק בלס מוכר היטב לתושבי חיפה בשל מאבקו בנושא חזירי הבר.
5 צפייה בגלריה
כמה חזירים ידוללו?
כמה חזירים ידוללו?
מתי נראה שינוי
(צילום: אלעד גרשגורן)
בלס שב וטען לאורך שנים כי טיפולה של ראש העיר לשעבר עינת קליש לא היה טוב, בלשון המעטה, וכי יש לדלל את חזירי הבר בהיקפים גדולים.
עם חזרתו של יונה יהב לתפקיד ראש העיר, הכריז כי בתוך 3 חודשים נראה שינוי בבעיית החזירים. בלס מחזק את ידיו של יהב אך חושש כי הדבר עלול לקחת זמן רב יותר.

5 צפייה בגלריה
גופת חזיר ברחובות חיפה
גופת חזיר ברחובות חיפה
גופת חזיר ברחובות חיפה
(צלם לא ידוע פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בלס, מה המצב כיום בעיר?
"אתן לך כמה דוגמאות שתבין מה המצב. אני גר ברחוב שמשון. בכל פעם שאני מגיע הביתה אני נתקל בחזיר. באחד הפעמים חזרתי מקניות עם שקיות ביד. רצו אחריי שני חזירים. נכנסתי לאוטו והם המשיכו להסתובב סביב הרכב. השארתי את השקיות באוטו והלכתי הביתה. רק למחרת הוצאתי את השקיות מחשש שיקפצו אליי. החזירים מגיעים בחושך, אתה שומע נחירה וחזיר שרץ. זה מפחיד".
נשמע שהמצב לא טוב.
"חכה, הבת שלי גרה ברחוב הביכורים. היא חזרה עם הילדים שנרדמו ברכב וחזירים חיכו לה מחוץ לרכב. הלכתי לסייע לה להגיע הביתה כי בדיוק חזיר החל להפוך פחים מחוץ לרכב שלה. זה נשמע לך נורמלי?!".
בכלל לא.
"ברחוב חנקין יש חזיר קבוע ויש אישה שחוששת לצאת או להיכנס הביתה בגלל החזיר. יש אנשים בשכירות שם שמבקשים לבטל את החוזה בגלל החזיר. זה מצב טוב?".

5 צפייה בגלריה
מרדף בשדרות מוריה
מרדף בשדרות מוריה
מרדף בשדרות מוריה
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

העירייה מטפלת במצב?
"אני חושב שכן. בניגוד לקליש, יהב אומר שהם מדלל ומבין מה צריך לעשות. הוא שם על הנושא את דוד לוריא, איש חיל הים לשעבר, איש מקצועי שמבין מה העיר והתושבים צריכים. הם עובדים.
ורואים שינוי בינתיים.
"בגלל השנים הקודמות יש כיום בעיר להערכתי אלפי חזירים. יונה לא מבין את גודל האסון של חזירי הבר בעיר והוא גדול ממה שהוא חושב. חיפה הפכה לגן חיות ויש אנשים שפוחדים לצאת מהבית בגלל החזירים. ניסו לשכנע שהכל קשור לפחי האשפה אבל זה כנראה לא מספיק".

5 צפייה בגלריה
הסכנה נמשכת. חזירים חוצים במוריה
הסכנה נמשכת. חזירים חוצים במוריה
קצב הריבוי עצום. חזירים חוצים במוריה
(צילום: דורון סולומון)

אז מתי נראה שינוי?
"כל יומיים יש מי שמבקש להפריע לעירייה בדילול. מגיעים לבית המשפט אוהבי חזירים, אנשים לא מחיפה שמבקשים חמלה לחזירים אבל אני שואל – מה עם חמלה לאנשים? אישה שמה תמונה של חזיר פצוע ומדמם אחרי שירו בו. מה עם אנשים שנפגעו, דיממו, התנגשו עם הרכב או האופנוע? ששברו עצמות? קשישים שנפלו? איפה החמלה עבורם?".

5 צפייה בגלריה
איציק בלס
איציק בלס
"המצב לא נורמלי". איציק בלס
(צילום: שרון צור)

אתה אופטימי?
"החזירים מתרבים בטור הנדסי ומספרם גדל בריבוע. הבעיה גדולה מאד אבל העירייה עובדת. הנושא יקר לליבי, אני סובל אישית מהחזירים ומאמין שרבים אחרים באותו מצב. המשך הדילול יביא לתוצאות".