התזמורת הסימפונית חיפה פוצחת בסדרת הזהב, שבראשה עומד המאסטרו גיל שוחט. זוהי סדרת קונצרטים המוקדשים ליצירות אהובות ומוכרות מהרפרטואר הקלאסי והרומנטי, במטרה לקרב את הקהל ולעשות לו היכרות, עם מוסיקה קלאסית וקלאסית קלה, בשילוב כוכבי מוזיקה ישראלית, שמופיעים בעיבודים מיוחדים שכותב שוחט במיוחד לאותו ערב, בליווי של תזמורת מלאה.
3 צפייה בגלריה
המנצח גיל שוחט
המנצח גיל שוחט
המנצח גיל שוחט
(ליה יפה)
בקונצרט הראשון בסדרה, שתקיים באודיטוריום שבמרכז הכרמל בשבוע הבא, יארח גיל שוחט את דיוויד ברוזה, בהמשך, ב-2022 יתארחו מיקי גבריאלוב ודוד ד'אור.
שוחט: "יש לי סימפטיה מיוחדת כלפי הסימפונית חיפה, כי היא התזמורת הראשונה שביצעה אי פעם יצירה שלי, כשהייתי בתיכון. ובכלל, אני אוהב את חיפה. יש לי בה בני משפחה, והחבר הכי טוב שלי גר בחיפה".
אתה מופיע בכל הארץ. מה מיוחד בסדרה בחיפה?
"אכן, זו לא הסדרה הראשונה בישראל שיש בה שילובים של ז'אנרים מוסיקליים, אבל סדרה בסדר הגודל הזה, אין באף מקום בארץ! מה שמיוחד זה הגודל של הקאנבס שעליו אני מצייר. מדובר על תזמורת עם ההרכב הסימפוני הגדול ביותר עם אמני טופ ישראליים מהשורה הראשונה, על מערכות סאונד ותאורה מתקדמות, בעצם המופע ברמה מוזיקלית פורצת דרך. כל מי שהיה עד היום בקונצרטים החליט שזו חוויה מוסיקלית שהוא לא הכיר בעבר. כל העיבודים נעשים במיוחד לסדרה, היצירות הקלאסיות נבחרות בקפידה, לפי קונספט ספציפי של הערב. אני חושב שהקשר שלי עם האומן שאני מארח והדיאלוג שאני מייצר איתו ועם התזמורת הם חלק מהקסם של הסדרה מה שקורה פחות בסדרות מקבילות של שילוב ז'אנרים בישראל".
אתה בעצם מנסה להנגיש את המוסיקה הקלאסית, באמצעות מוזיקה בת זמננו?
"בעידן זה הכרחי, במישור האחד מי שמוביל את הקונצרט שזה המנצח יידע לבחור ולהנגיש תוך הסבר קצר וקולע שיגרום לחוויה. הנקודה בישראל זה שהקהל מאוד אינטגרטיבי, אין רמה אחידה של ידע תרבותי של קהל".
מהם ה"טריקים" שלך להנגשת התרבות הקלאסית לקה הרחב?
"ההגשה שלי שהיא מאוד קומוניקטיבית עם הקהל. בניתי את עצמי מתוך התובנה שיש לי בתור אבא, לזוג תאומים, שהדרך האפקטיבית ביותר לחנך את ילדיי יותר מכל דבר אחר זו הדוגמה האישית. כשאני עולה לבמה אני מנסה להיות סיפור אישי עבור הקהל, עם הסיפור שלי, עם מה שאני מייצג עם הרקע שלי כאדם, והקהל מאוד מזדהה, יודעים שבאתי ממשפחה לא מוזיקלית, שאני ישראלי מהחבר'ה, שעשיתי צבא, שאני חצי מזרחי, אני לא שונה, לא מגיע מרקע קלאסי מסורתי...הקהל מעריך שהוא רואה את גיבור התרבות שלו, שהוא אחד מהם, יש בזה משהו מאוד דמוקרטי, מאוד עממי, ברמה כיפית..".
3 צפייה בגלריה
הזמר דויד ברוזה
הזמר דויד ברוזה
הזמר דויד ברוזה
(ערן גרנות)
"אמא מושלמת"
איך אתה מצליח למצוא את הזמן לגידול תאומים בהורות משותפת, איך עם כל העיסוקים הרבים שלך?
"בזכות עזרה יוצאת דופן, שיש לי, בראש ובראשונה מהאמא שלהם, אמא מושלמת ואני מאושר שהבאתי אותם בדרך הזו. הם מקבלים מהאמא כ"כ הרבה דברים שאני לא יכול לתת. זה מוכיח את עצמו, בגלל ההשקעה הגדולה של האמא וגם בגלל שאנחנו מתחלקים, מאז שהבאתי את הילדים הקריירה שלי רק התפתחה, למעט העבודות בחו"ל, שאני ממעט לקחת.
בנוסף, יש לי את העזרה של בן זוגי לחיים, ושל הסבתות, ושל בת הזוג של האמא של הילדים, שהיא אמא בעצמה, ואנחנו משפחה אחת גדולה שעוזרת אחד לשני. כשאין ברירה יש גם מטפלת אבל אנחנו משתדלים שאחד מאיתנו יהיה איתם תמיד בשעות אחר הצהריים, הם ילדים מאוד מטופלים. כשאני הייתי בגילם, אני הייתי מבלה אחה"צ ללא הורים שלי, בגיל 7 לקחתי אוטובוסים לבד, והייתי נוסע לסבתא שלי, ולחוגים של בית הספר להנדסאים. לילדים שלי אין דקה שהם לבד, הם תמיד או עם אחד ההורים או עם אחת הסבתות. בתחילת שנת הלימודים הם עלו לכיתה א', יונתן ואפריל שוחט, אני בכיתי כמו תינוק, ואני לא האמנתי שהגעתי לרגע הזה".
אתה מאמין גדול בדו קיום, בחרת לגור ביפו, מכל המקומות בארץ, למה דווקא שם?
"בחרתי בשכונה מעורבת, בשכונת עג'מי ואני גאה על כך מאוד. עם כל הבעייתיות ואני מודע לבעייתיות, ולקושי ולפשע, למרות זאת זה כמו מנה במסעדת יוקרה שהיא מאוד חריפה, ולמרות שהיא מאוד חריפה היא עדיין מנה יוקרתית, מנת שלושה כוכבי מישלן, זאת יפו בעיניי. יהלום ענק שאיננו מלוטש, וזה מה שאני אוהב בה. מעדיף יהלום לא מלוטש, על יהלומים מלוטשים. את אוסף כלי הכסף שלי אני לעולם לא מצחצח אני אוהב לראות אותם משחירים, זה חלק מהיופי מהאופי שלי. רק כאשר כלי כסף משחיר, אתה יודע שהוא עשוי מכסף יצוק... יש כ"כ הרבה מקומות במדינה חדשים, מפונפנים, אבל אני אוהב את הדברים אותנטיים. אנשים נורא רגילים לחשוב בסטריאוטיפים ואני אוהב לשבור אותם ולהפתיע, אוהב להפתיע את העולם. כשאתה אומן זו אחת ההגדרות ההכרחיות שלך, להפתיע, ככה אני גם עושה בקונצרטים. אין קונצרט שאין בו הפתעה. זה היופי. זה יוצר עניין גם לחיים עצמם".
3 צפייה בגלריה
הזמר דוד דאור
הזמר דוד דאור
הזמר דוד דאור
(טל שחר)
קראו גם: >>>
איזה מסר לקהל?
"כן. אני מאמין שהתפקיד של הרוח הוא לחבר אנשים אחד לשני, אני מאמין שדווקא בתקופה הנוכחית, תקופת הבדידות והזרות, כשיש קטיעה של הזרימה הרוחנית בעולם, חשוב לי ולכל נגני תזמורת סימפונית חיפה להעביר את המסר שאנשים יבואו לקונצרטים האלה כדי לקבל חיבוק ואהבה, ולא יתייחסו לקונצרט רק כאירוע מוסיקלי או תרבותי אלא לאירוע רוחני!"
דיוויד ברוזה, ב- 18 באוקטובר, ב 20:00. מיקי גבריאלוב ב-24 בפברואר שנה הבאה, ודוד ד'אור, 26 במאי. אודיטוריום חיפה, שד' הנשיא 140 מרכז הכרמל חיפה. לפרטים והזמנות: 9300*