רגע לפני סגירת הרשימות והמועמדים לראשות העיר חותרים לחתימת הסכמים קואליציוניים שיבטיחו להם יתרון בריצתם לראשות העיר.
3 צפייה בגלריה
תהיה סגנית ראש עיר? עציוני וג'ון
תהיה סגנית ראש עיר? עציוני וג'ון
תהיה סגנית ראש עיר? עציוני וג'ון
(צילום: מטה דוד עציוני)
המועמד לראשות העיר עו"ד דוד עציוני חתם (שני) עם סיעת ״חיפה ביתנו״ וטטיאנה ג'ון העומדת בראש ״חיפה ביתנו״ על הסכם קואליציוני. על פי ההסכם חיפה ביתנו תתמוך בעציוני, ובתמורה תקבל סגנות בשכר.
במחנה עציוני מדגישים כי מדובר במפלגה מהגוש הליבראלי ועציוני צפוי לרכז מפלגות נוספות מגוש זה.
על פי ההסכם שנחתם, הצדדים מתחייבים לפעול על פי העקרון ״חיה ותן לחיות״ והערכים המגולמים במגילת העצמאות ובהם: הזכות לשוויון, להיעדר אפליה מכל סוג שהוא ללא הבדל דת, גזע ומין. הצדדים מתחייבים לפעול לחיזוקם של ערכים דמוקרטיים-ליברליים בכל תחומי החיים ולדאוג לאוכלוסיית העולים בעיר.
טטיאנה ג׳ון, ״חיפה ביתנו״: "רשימת ״חיפה ביתנו״ הודיעה שתתמוך אך ורק במועמד שיקדם את האינטרסים של הציבור החילוני ויתמוך באג׳נדה הליברלית שלנו. לאחר שהתקבלו פניות ממגוון המועמדים לראשות העיר הוחלט לתמוך בדוד עציוני.

3 צפייה בגלריה
צבר ניסיון בממשלה. עציוני חוזר
צבר ניסיון בממשלה. עציוני חוזר
ירכז את הגוש הליברלי. עציוני
(צילום: אלעד גרשגורן)

קראו עוד:

ג'ון מוסיפה: "זה קריטי שראש העיר הבא של חיפה יהיה משמעותי ויקבל החלטות חשובות וטובות עבור תושבי חיפה אך קריטי אף יותר ליצור איזון הכרחי במועצת העיר על מנת לקדם את האינטרסים של הציבור החילוני ליברלי - כל זה יקרה רק עם ״חיפה ביתנו״ גדולה במועצה.

3 צפייה בגלריה
ח"כ אביגדור ליברמן
ח"כ אביגדור ליברמן
כוח פוליטי. ח"כ אביגדור ליברמן
(צילום: אבי מועלם)

רשימת חיפה ביתנו היא נציגת "ישראל ביתנו" בראשות ח"כ אביגדור ליברמן. מפלגות של ליברמן זכתה בבחירות הארציות האחרונות בחיפה ליותר מ-11 אלף קולות. במטה עציוני מקווים שקולות אלו ישמשו לתמיכה בריצתו לראשות.
ממטה עציוני נמסר כי התמיכה של סיעת חיפה ביתנו תורמת תרומה חשובה המגדילה את סיכויו להיבחר בקרב הציבור הליברלי.
דוד עציוני: "התמיכה של רשימת ״חיפה ביתנו״ וטטיאנה ג'ון הוא חיזוק משמעותי למחנה הליברלי בעיר חיפה אשר מבקש לצעוד קדימה ולא ללכת אחורה. חיזוק לאותם תושבים שרוצים שינוי ונמאס להם מהמצב הקשה של העיר חיפה נמצאת בו".