על רקע פרשת ההתעללות בילדים בגן הילדים באילת, המועמד לראשות העיר דוד עציוני חושף את תכניתו בנושא הגיל הרך.
2 צפייה בגלריה
דוד עציוני
דוד עציוני
למען הילדים. דוד עציוני
(צילום: מיכה בריקמן)
עציוני: "חייבים להפסיק את גרירת הרגליים. ביטחונם של פעוטות, תינוקות וילדים במעונות, בגנים הפרטיים ובצהרונים חוזר ועולה כאחד הנושאים האקוטיים ביותר לטיפול בתחום החינוך לגיל הרך".
"כדי למנוע התעללות בגנים התייעצתי עם אנשי מקצוע מה ניתן לעשות כדי שמשפחות לא תתווספנה למעגל הזוועות. חשוב לעלות את הנושא על סדר היום הציבורי בעיר ולהגדיל מודעות הורית".
עציוני חושף תכנית רחבה לגיל הרך הכוללת בין השאר הגדלת משאבים לטובת אכיפה בגנים, לרבות ביקורות פתע ובדיקת רקע למועסקים בגנים. על פי התכנית תוקם מחלקת חינוך לגיל הרך לגילאים 0-3, ויחידת הדרכה הכוללת מדריכים פדגוגים מוסמכים שיעבדו עם הצוותים החינוכיים בגנים ובמעונות.

2 צפייה בגלריה
"נפגענו פעמיים". גן סגור
"נפגענו פעמיים". גן סגור
הגנים יהפכו לשקופים כדי למנוע התעללות
(צילום: ShutterStock)

על פי עציוני, יאוישו שתי משרות למחלקת הגיל הרך, מנהלת לגיל הרך ומזכיר הפדגוגית, משרות שכבר תוקצבו על ידי משרד החינוך לפני שנה וחצי וטרם אוישו. בכוונתו של עציוני להקים מוקד דיווח לתושבים בדבר התנהלות לא הולמת בגנים. שיתוף פעולה מלא ושקיפות להורים, על מנת למנוע את המקרה הבא ויצירת הרתעה. בנוסף, ייעשה מיפוי של כל המעונות לגיל הרך הפועלים בשטחה של העיר, תוך בחינה האם הם עומדים בקריטריונים לרבות רישיון הפעלה תקין ובתוקף.

קראו גם:

עציוני: "נקדם את 'מודל הגן השקוף'. עם שינוי חוק המצלמות בכנסת, יוקם חדר בקרה בו גנים שיבחרו לקחת חלק במודל יאפשרו חיבור מרחוק של הפיקוח לצפייה אונליין ויזכו בשל כך להטבות בארנונה ולפרסום הגן כבעל תו "הגן שקוף"".
את התכנית מקדם עציוני יחד עם מטה הארצי למאבק למען הילדים, הקורא לציבור לפנות אליו באשר להצעות נוספות בנושא. "דעתכם חשובה לי", מציין עציוני.