אין אדם שמזוהה יותר מכל עם מפלגת העבודה בחיפה מאשר ישראל סביון. במשך שנים רבות כיהן סביון כמזכיר המפלגה והיה הפנים שלה במועצת העיר.
4 צפייה בגלריה
ישראל סביון
ישראל סביון
ישראל סביון
(צילום: יואב איתיאל)
סביון מוכר גם כמי שהיה מנכ"ל הגרנד קניון, מנכ"ל העירייה וסגן ראש העיר לשעבר. בימים אלו, כמו עיריית חיפה, מפלגת העבודה נמצאת במשבר עמוק ובמפלגה נשמעים קולות להדחתה של ראש המפלגה מרב מיכאלי, על רקע הסקרים המנבאים התרסקות.
סביון צפוי בימים הקרובים להגיש למיכאלי מכתב התפטרות וירוץ בראש רשימת שדולת הגמלאים למועצת העיר חיפה.
סביון: "פניתי למיכאלי ואמרתי לה להשהות את פעילותי כמזכיר בגלל שאני רץ ברשימה א-פוליטית, ואמרתי שנכון יהיה למנות במקומי אדם אחר. ברגע שאדע מי המזכיר, אגיש את מכתב ההתפטרות".
עדיין תישאר חבר מפלגה?
"אני עדיין מאמין ביצחק רבין ובן גוריון, שביד אחד אחזו ענף זית וחתרו לשלום וביד השנייה אחזו רובה ודאגו לביטחון".
מה מצב מפלגת העבודה?
"הסקרים מלמדים שהמצביעים הלכו לגנץ ויש עתיד, ובשוליים הלכו למרצ. שם נמצאים המצביעים שלנו. הסיבה היא משבר מנהיגותי ואידיאולוגי".
מי אחראי למשבר?
"מי שהאמין בדרך של מרב מיכאלי ואלו שפגשו בסוף את המציאות ותוצאות הבחירות. מיכאלי היא אדם ראוי אבל לא ראויה מספיק כדי להוביל את מפלגת העבודה".

4 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מרב מיכאלי
שרת התחבורה מרב מיכאלי
צריכה להסיק מסקנות. מרב מיכאלי
(צילום: שרון צור)

מי מנהל בינתיים את המפלגה בחיפה?
"שלמה אביטן שכבר הספיק לעצור את מכירתו של הסניף האחרון של העבודה בחיפה בשדרות מוריה 91. כל מיני אינטרסנטים ניסו למכור את הסניף למרות פסק דין שמונע זאת והוא הציל את הסניף".
למה שלא תרוץ ברשימת העבודה?
"הרוב המוחלט של נבחרי הציבור של מפלגת העבודה רצו ברשימות א-פוליטיות. ככה בתל אביב ובגבעתיים. לעבודה אין את הרוב דרוש שהציבור יצביע עבור המועמד שלה. אציין שגם מצנע רץ ברשימה א-פוליטית. האחרון שרץ ברשימה העבודה היה אריה גוראל".
קליש לא רצה עם העבודה?
"קליש נתמכה על ידי העבודה אבל לא רצה עם אותיות א.מ.ת. למעשה, עינת קליש ונחשון צוק סגרו את הגולל על מפלגת העבודה בחיפה".

4 צפייה בגלריה
נתן לה את הניצחון. קליש מצביעה
נתן לה את הניצחון. קליש מצביעה
קיבלה תמיכה מהעבודה. קליש ביום הבחירות
(צילום: אלעד גרשגורן)

לקחו וברחו


למה?
"הם הכישלון הגדול ביותר של המפלגה מאז 1948. הם לקחו את הכסף של המפלגה והמשאבים והמיטו אסון על מה שנשאר מהעבודה. כמובן פגעו גם בי. אבי גבאי היה שותף לחיסול של העבודה בחיפה, חיסול שפגע באינטרסים של תושבי חיפה. כשלון המינוי הזה יירשם גם עליו. קליש וצוק לקחו את הכסף מהמפלגה וברחו. זה היה ניצול ציני של אמון המפלגה".
צריך להחליף את מיכאלי?
"אני לא אתייחס כי אני ברשימה אל מפלגתית, אבל מיכאלי צריכה להסיק מסקנות לנוכח הסקרים שמדברים בעד עצמם".
מי צריך להנהיג את המפלגה?
"לא רואה דמות שתחזיר את המפלגה לאזור 6-8 מנדטים. נעמה לזימי היא חברת כנסת חרוצה שעושה עבודה הטובה. אני מקווה שיצליחו לשקם את הריסות המפלגה".
לא תסייע בשיקום?
"החיים ממשיכים, אני עדיין חבר המפלגה ויש לראות איך מצילים את חיפה מהנזקים שגרמה קליש. אני רוצה לשים בראש סדר היום את התושבים הוותיקים בחיפה שקליש התנכרה והתעלמה מהם בארבע וחצי השנים האחרונות. יש תקציבים שאזרחים ותיקים ומרכזי שילב שהעירייה לא מעבירה למרות החלטת ועדות הכספים. קליש חושבת שהיא מעל החוק. הכל יתברר בבית המשפט".

4 צפייה בגלריה
אלי לנדאו
אלי לנדאו
במקום השלישי. חבר המועצה אלי לנדאו
(צילום: נחום סגל)

קראו גם:

מי ברשימה?
אני בראש הרשימה. מספר 2 פיני וגמן – ראש אגף רווחה לשעבר בעירייה, מספר 3 אלי לנדאו. תומכים בנו רבים וטובים שעשו רבות למען העיר והמדינה. אנו א-פוליטיים ונתמכים על ידי כל המפלגות".
מה תעשו?
"נחזיר את הביטחון האישי לתושבים הוותיקים במרחב הציבורי, נקים רשות שתטפל בכל זכויות האזרחים הוותיקים. נטפל בתשתיות ומועדוני שילב. נדאג לתרבות ורווחה של התושבים הוותיקים, וגם נדאג שהנכדים שלנו יישארו בעיר ולא יברחו כמו כל הצעירים".
מה לך ולגמלאים בחור צעיר?
"אני בן 70 פלוס וזה הפלוס היחיד שיש לי".