היום (רביעי) נערכה מסיבת עיתונאים במטה יש עתיד וצעירי חיפה, בה הכריז יו"ר הסיעה, יוסי שלום על החלטתו להתמודד לראשות העיר, והציג את רשימת הסיעה- רשימה הכוללת לא פחות מ-31 מועמדים למועצת העיר.
4 צפייה בגלריה
יוסי שלום וחברי רשימתו למועצת העיר
יוסי שלום וחברי רשימתו למועצת העיר
"אני אנווט". שלום
(צילום: נטע פלג)
בסיעה מציינים כי הכרזה זו מגיעה לאחר תקופה אינטנסיבית בה עמל שלום על חיבורים שונים, בכדי לספק לתושבי חיפה את הרשימה הגדולה והמגוונת בחיפה. סיעת יש עתיד מציגה היום רשימה שתספק לכל תושב ותושבת בחיפה ייצוג וקול לקהילות, המגזרים והשכונות השונות.
"הצהרה זו היא תוצר של חוסר פשרות על הערכים: כפי שפורסם בחודש שעבר, לשלום הוצע המקום השני ברשימתו של יונה יהב, עליו הוא ויתר והפסיק את המשא ומתן עמו, כי מאמין שהגיע הזמן לשנות את ההנהגה בחיפה", נמסר.

4 צפייה בגלריה
יוסי שלום וחברי הרשימה
יוסי שלום וחברי הרשימה
יוסי שלום וחברי הרשימה
(צילום: יש עתיד)

כמו כן, בשבוע שעבר פורסם האיחוד בין יש עתיד וצעירי חיפה לבין סיעת מרצ חיפה שבראשה רתם אלכסנדרי, שנכנסה כמספר 4 ברשימה המאוחדת.
יוסי שלום הוא סרן במיל', בעל ניסיון של עשור כחבר במועצת העיר חיפה. הוא בעל תואר שני במנהל ובמדיניות ציבורית ותואר ראשון במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה. בעברו כיהן כיו"ר אגודת הסטודנטים וסגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, וכחבר במועצת העיר הוביל מספר רב של פרויקטים ותוכניות למען קבוצות שונות בקהילה, ביניהן: בורלא 17, נהדר בהדר, כפר הסטודנטים, מלגות לסטודנטים, חורב 14, פעילויות במרכזים, היה יו"ר ועדת ביקורת, חבר דירקטוריון באתוס, חבר בחברה הכלכלית, יו"ר קהילת הדר, החזיק בתיק נוער וצעירים ובתיק הגאווה, ועוד.

4 צפייה בגלריה
יוסי שלום וחברי רשימתו למועצת העיר
יוסי שלום וחברי רשימתו למועצת העיר
יוסי שלום וחברי רשימתו למועצת העיר
(צילום: נטע פלג)

קראו עוד:

סיעת יש עתיד וצעירי חיפה חרטה על דגלה לפעול למען חיפה ליברלית - להבטיח את חופש הבחירה של כל תושב ותושבת, ויחד עם זאת לקדם בית, תרבות, ותחושת שייכות למען כל אחת מהקבוצות המרכיבות את קהילת חיפה. רשימת המועמדים מייצגת באופן בולט את השאיפה הזו - מספר הנשים ברשימה מהווה יותר ממחציתה (19 מתוך 31), ונמצאים בה מועמדים ממגוון השכונות, מהחברה הערבית, הקהילה הרפורמית בחיפה, דוברי רוסית, אזרחים ותיקים, נציגות לאנשים עם מוגבלות, סטודנטים, הורים צעירים ובוגרים, בעלי עסקים, תושבות קרית חיים ואף אישה חרדית. יוסי שלום בעצמו גם חבר בקהילה הגאה ופועל לקידום זכויות קהילת הלהט"ב בחיפה ובארץ במשך שנים רבות.
אלו הם חברי סיעת יש עתיד וצעירי חיפה:
1. יוסי שלום, יו"ר סיעת יש עתיד וצעירי חיפה והמועמד לראשות העיר.
2. נטע בוחבוט- אמא לגאיה בת התשעה חודשים, בעלת תואר שני במדיניות ציבורית. ראש מטה של סגן השר לביטחון הפנים לשעבר, חה"כ יואב סגלוביץ, והייתה המוציאה לפועל של התכנית הממשלתית למיגור הפשיעה בחברה הערבית, תכנית אותה היא מתכוונת ליישם בחיפה.
3. אניס ארמלי- פעיל חברתי, בעל עסק תיירות, ומנהל קהילות בחיפה. אניס הוביל את הסיוע לנפגעים ממגיפת הקורונה בתחום העסקים בחיפה, והוא מתכוון לפעול לפיתוח התעסוקה בעיר, בדגש על תמיכה בעסקים הקטנים.
4. רתם אלכסנדרי- יו"ר מרצ חיפה, מהנדסת בניין בוגרת הטכניון, חברת ועד מנהל ב"אשה לאשה". רתם היא המועמדת הצעירה ביותר למועצת העיר. ברשותה תכניות להתחדשות עירונית חכמה, בדגש על מוכנות העיר לרעידות אדמה, לצד פיתוח התעסוקה בחיפה.
5. מורן פריש- עובד ופעיל חברתי בתחום הצעירים והנוער ברמה המקומית והארצית. בעל תואר שני במנהל ומדיניות ציבורית, מקים תנועת הסטודנטים הארצית "שלנו", ויו"ר תא הסטודנטים/ות יש עתיד באוניברסיטת חיפה לשעבר. מורן מתכוון להשקיע בשילוב ציבור הסטודנטים בקהילה המקומית במטרה להרחיב את קהילת הצעירים בחיפה.
6. מוריה סויסה- תושבת קרית חיים, יועצת משכנתאות, בעלת תואר שני בפיתוח ידע וחדשנות בארגונים ותואר ראשון במנהל עסקים. מתכוונת לפעול לפיתוח קרית חיים ולקידום עשייה חינוכית, טיפוח מרכזי חינוך, פעילויות, תרבות ופנאי.
7. פרופ' פנינה (פיצי) רון- עובדת סוציאלית גרונטולוגית המתמחה ביחסים בין-דוריים ומרצה בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה. פיצי מתכוונת לפעול למען יצירת מעורבות ופעילות כוללת שתשלב את בני כל הדורות, בכל העדות וקבוצות האוכלוסיה בחיפה, בדגש על קבוצת האזרחים הותיקים.
8. אילנה עב"ו גולן- עמיתה בבית המדרש לרבנות של המדרשה באורנים ומכון הרטמן, ראש תחום חינוך וזהות במדרשה באורנים-החלוץ, מנחת קבוצות וטקסים, מלמדת, מפיקה, ומנהלת תוכניות. בנוסף, מכהנת כיו"ר מעגל התחדשות יהודית בחיפה- קבוצת היגוי אשר שותפים בה כל הקהילות הליברליות בחיפה וארגוני תרבות יהודית-ישראלית. אילנה מתכוונת לקדם אירועי תרבות וקהילה במרחבים הציבוריים של העיר למען הפלורליזם בעיר.
המועמדים הנוספים הם: בר בן שלוש, מיכאל יבדייב, ג'ורג' חווא, קרין וסרמן, גליה קמיני, אסתר נוי, עתידה (סבתא תידי) פרנק, טמיר בר, מאיר ברקו, הדר ליינר, אברהם רוט, רלי אראלה יוריסט, הדר ישראל, שירז שלש, אור רובין, תמיר ילינק, לידיה נסראווי, רוני-לי וינוקור, גיא אלון, אזורה (מג'דלני) ארמלי, מאיה שניידר, חנא סלימאן, יוסף רשקובן.

4 צפייה בגלריה
יוסי שלום
יוסי שלום
חבר מועצה פעיל ומוערך. שלום מועצת העיר
(צילום: שרון צור)

מדבריו של יוסי שלום, המועמד לראשות עיריית חיפה:
"אני מציע היום אלטרנטיבה חדשה. אלטרנטיבה של 31 חיפאים וחיפאיות מסורים ומקצועיים, מכל הדורות וממגוון המגזרים. ייצוג הולם מגדרית, ייצוג לשכונות השונות, ייצוג לאוכלוסייה הוותיקה, ייצוג לקהילה הגאה, לקהילות דוברי הערבית והרוסית, ייצוג לזרמי היהדות הרפורמיים ולנשים חרדיות.
"הקבוצה שלי ואני רכשנו ניסיון רב במגזר הציבורי, הפרטי והאקדמי. ישבתי עם כל מועמד ומועמדת על תכניות העבודה שלנו לקדנציה הקרובה, אנחנו מוכנים. הכל כתוב ורק צריך לבצע.
"אבחר את המנהלים ואנשי המקצוע הנכונים ואנווט את חיפה בתבונה, ברגישות ואבנה קואליציה רחבה עם מקום לכל סיעות העיר. חיפה בראשותי תוכיח שגם כשהמדינה שלנו כואבת ומפולגת, היא תישאר מגדלור של תקווה למנהיגות אמיצה, ליברלית ומאחדת."