יונה יהב המועמד לראשות העיר חיפה, ומי שכבר כיהן 15 שנים בתפקיד, מעודד מהסקרים המנבאים לו ניצחון, ונערך להיום שאחרי. ליתר דיוק ל-100 הימים שאחרי.
5 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
מכין תוכניות. יהב
(צילום: אלעד מלכה)
יהב הקים את צוות "100 הימים", צוות מומחים בנושאים שונים וחשובים עבור העיר, שיכין תוכניות עבודה אופרטיביות, ויאפשר ליישם את חזונו של יהב עבור העיר מיד עם חזרתו לתפקיד.
חברי הצוות שנבחרו מוכרים היטב לציבור החיפאי והישראלי כל אחד בתחומו. תא"ל (מיל.) דוד לוריא, היה מפקד בסיס חיל הים בחיפה וראש מנהל התפעול בעירייה. לוריא היה בין ראשוני הבכירים שנאלצו לעזוב את העירייה בעקבות בחירתה של עינת קליש.
על לוריא הטיל יהב את כתיבת תכנית העבודה לסילוק תופעת החזירים מהעיר וחיזוק הביטחון האישי.

5 צפייה בגלריה
תא"ל במיל. דוד לוריא
תא"ל במיל. דוד לוריא
יסלק את החזירים. תא"ל במיל. דוד לוריא
(צילום: גביש מדיה)

חנן מרקוביץ', יזם היי-טק חיפאי ומומחה בפיתוח עסקי, כותב עבור יהב את התוכנית לפיתוח עסקי ותעסוקתי בעיר, שמטרתה בין השאר לשנות את מאזן ההגירה בעיר ולהפכו לחיובי.

5 צפייה בגלריה
חנן מרקוביץ
חנן מרקוביץ
פיתוח ובינוי. חנן מרקוביץ
(צילום: גביש מדיה)

דמות נוספת ומוכרת היטב לתושבי חיפה היא דני פסלר. פסלר, שהיו מי שחשבו כי ירוץ לראשות בעצמו, הוא מנהל המרכז הישראלי למצוינות בחינוך, כיהן בעבר כמנכ"ל רשת החינוך "עתיד" ומנכ"ל ליאו בק וכן כראש מינהל החינוך, התרבות והרווחה בעיריית חיפה.
על פסלר הטיל יהב את כתיבת תכנית החינוך, החל משלב הלידה ועד לבגרויות. בנוסף יכין את פרק התרבות בתוכנית יהב לעתיד העיר.

5 צפייה בגלריה
יטפל בחינוך. יהב ופסלר
יטפל בחינוך. יהב ופסלר
יטפל בחינוך. יהב ופסלר
(צילום: עיריית חיפה)

שרון בנד, מתכננת ערים המתמחה בתכנון אסטרטגי, פיתוח אורבני, תיירות, תעשייה וקהילה, תכין עבור יהב את פרק התיירות במטרה לעודד את תיירות הפנים והחוץ כמנוע צמיחה כלכלי לחיפה.
עו"ד אסף גסטרפרוינד שמאי חיפאי ותיק, ויו"ר המחוז בלשכת השמאים הארצית, התבקש על ידי יהב לכתוב את פרק פיתוח הבינוי ותשתיות העיר - הן בנושא בניה חדשה, והן שילוב תוכניות התחדשות עירונית במרקם העיר.

5 צפייה בגלריה
פיתוח ובינוי. אסף גוסטפרוינד
פיתוח ובינוי. אסף גוסטפרוינד
פיתוח ובינוי. אסף גוסטפרוינד
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

יונה יהב: "אני שב לתפקידי כדי להכין את חיפה לאתגרי העתיד. בחמש השנים האחרונות ניתנה לי ההזדמנות לראות את הנעשה בעיר מבחוץ, לשוחח עם מומחים רבים ולשאוב רעיונות לעשייה חדשה מהארץ ומהעולם.
"תכנית העבודה שלי תושלם בימים הקרובים, לאחר שהצוות הנבחר העוסק בהכנתה ישלים את פגישותיו עם מומחים מכל תחומי החיים בחיפה. התכנית תוצג להערות הציבור, כך שכבר ביומי הראשון בתפקידי כראש עיר אוכל להתחיל ביישומה".