אלעזר שטרן ויונה יהב נערכים להכרזות על התמודדות לראשות העיר. פגישה בין שטרן ויהב, פגישה שיזם שטרן ותוכננה להיערך אתמול (חמישי), בוטלה ברגע האחרון על ידי שטרן.
3 צפייה בגלריה
שטרן ויהב. מי ראשון?
שטרן ויהב. מי ראשון?
שטרן ויהב. מי ראשון?
(צילום: זהר שחר, שרון צור)
"שניהם רוצים ונערכים להתמודדות", אומר גורם פוליטי, "יונה אומר בכל הזדמנות כי הוא יכריז וירוץ. שטרן עבר לחיפה ונראה בפגישות עם גורמים רבים לקראת הכרזה. הבעיה שאף אחד מהם לא רוצה להיות מספר 2".
יהב ובמיוחד שטרן, הם אנשי מפלגת "יש עתיד". יהב זכה לתמיכת המפלגה בבחירות האחרונות, ושטרן הוא חבר כנסת מכהן במפלגה. שניהם היו רוצים את תמיכת המפלגה במימון קמפיין הבחירות, ולא היו רוצים להתמודד זה מול זה.

הדילמה של שטרן


במפלגת "יש עתיד" הודיעו לכלל חברי הכנסת שמתכוונים להתמודד על ראשות עיר, כי במידה וייבחרו לעשות כן, הם יתבקשו להתפטר מהכנסת ולפנות מקום לחברי מפלגה אחרים.
הודעה זו של יש עתיד רלוונטית לשני חברי כנסת מטעמה, אורנה ברביבאי ואלעזר שטרן. ברביבאי צפויה להתמודד על ראשות העיר תל אביב, ושטרן על ראשות העיר חיפה.
"האינטרס המפלגתי ברור", אומר גורם ביש עתיד, "יאיר לפיד רוצה לרענן שורות, ולאפשר כניסת חברי כנסת חדשים במקום שני האלופים במיל".

3 צפייה בגלריה
תמיכה בתנאי אחד. לפיד ושטרן
תמיכה בתנאי אחד. לפיד ושטרן
תמיכה בתנאי אחד. לפיד ושטרן
(צילום: אלכס קולומויסקי)

החלטה זו של לפיד הופכת את החלטתו של שטרן להתמודד בחיפה למורכבת יותר. "יש עתיד למעשה מציבה תנאי לשטרן", אומר גורם פוליטי, "אם הוא רוצה תמיכה של המפלגה, הוא חייב לפרוש מהכנסת. אם הוא מנצח בבחירות ומתמנה לראש עיר, מה טוב. אבל אם הוא מפסיד, הוא מגיע לספסלי מועצת העיר חיפה. ממרום הכנסת אל ישיבות על חזירי הבר והתכתשות בישיבות לא נגמרות. כחבר כנסת יש עוד הרבה זמן עד לבחירות. אם יתמודד לראשות, יש הרבה מאד עבודה לעשות. דילמה אמיתית".
גם בשבוע האחרון הגיע אלעזר שטרן לחיפה וניהל פגישות במרכז הכרמל עם גורמים שונים בטרם תתקבל החלטה סופית. "לאלעזר יש תמיכה רחבה בעיר", אומר אחד מהאנשים איתם נפגש שטרן, "הוא הולך להכריז ובקרוב. יש לו תמיכה של גורמים פוליטיים, קבלנים, אנשי חינוך. הוא אדם ערכי ובא לעשות טוב לעיר. עניין הפרישה מהכנסת לא אמורה להפריע להכרזה".
ב"יש עתיד" מסרו: "יש עתיד תלך בכל הכוח על הרשויות הליברליות כדי להגן שם על החינוך של הילדים שלנו ועל הזכויות האזרחיות שלנו מפני ממשלה משיחית וגזענית. השלטון המקומי הוא קו המגן האחרון על חיי היום יום של האזרחים, וזו זירת מאבק שאנחנו נחזק באופן משמעותי".

3 צפייה בגלריה
אריאל קלנר, אושר טאקטאש ויניב בן שושן
אריאל קלנר, אושר טאקטאש ויניב בן שושן
מתחזקים. אריאל קלנר, אושר טאקטאש ויניב בן שושן
(צילום: פרטי)


בינתיים בליכוד


מפלגה נוספת שנערכת לבחירות היא הליכוד. בסניף ליכוד חיפה ממתינים לוועדה המוניציפאלית שצפויה להתכנס בעוד כשבועיים, ולקבוע מועד לבחירות בסניפים ברחבי הארץ. בסניף חיפה 4,200 מתפקדים, ובנוסף 131 חברי מועצת סניף. המאבק בסניף יתנהל בין קבוצתו של שמשון עידו, לבין קבוצת יניב בן שושן – "מטה ליכוד חיפה".

קראו גם:

"קבוצתו של בן שושן הכוללת את אבי ג'מאל ונתמכת על ידי רמי לוי וח"כ אריק קלנר מתחזקת מאד", אומר גורם בסניף הליכוד, "חבריו של עידו למועצה עוזבים אותו. איציק בלס צפוי לרוץ ברשימה עצמאית, אלי בן דיין ירוץ עם מנדי רבינוביץ'. אם בן שושן יתמודד ויזכה, יש אפשרות לתמיכה של הליכוד במועמד לראשות עיר. במקרה שכזה נאחד כוחות עם כל חברי הקואליציה ונסתער על המועצה".
פורסם לראשונה: 10:02, 12.05.23