שופטת בית המשפט המחוזי חיפה, בתפקידה כיו"ר ראש ועדת הבחירות האזורית חיפה, תמר נאות פרי, ביטלה מפגש תושבים של המועצה האזורית חוף הכרמל והעומד בראש אסיף איזק, שתוכנן להיערך הערב (10.5) בעתלית.
2 צפייה בגלריה
אסיף איזק
אסיף איזק
אסיף איזק
(צילום: רות לואר)
השופטת נאות פרי קיבלה למעשה את עתירתו של אלחנן שוורץ, המועמד לראשות מועצת חוף הכרמל. בעתירתו טען שוורץ כי סדרת מפגשים תושבים שתכננה המועצה, הוא למעשה עבירה על חוק הבחירות, המונע פעילות בעלת אופי פוליטי בחודשים שלפני הבחירות.
מנגד טענו במועצה כי אין כוונה לדבר במהלך המפגשים בנושאים פוליטיים, טענה שדחתה השופטת.
סדרת המפגשים כללה מפגש הערב בעתלית, ובהמשך מפגש בקיסריה שתוכנן לתאריך 7.6.23. מפגש אחד כבר התקיים, מפגש עם תושבי עין חוד ב-30.4.23.
השופטת תמר פרי: "סוברני כי עצם קיום המפגשים בעת הזו במתכונת כפי שעולה מהמסמכים הינה בבחינת תעמולת בחירות אסורה, מחמת העובדה שנעשה שימוש במשאבי המועצה לקיים את המפגשים ולפרסם אותם, ובמהלך המפגשים יוזכר שמו ופועלו של ראש המועצה באופן שאינו עולה בקנה אחד עם החקיקה, ההנחיות והפסיקה... אין ספק כי המרוץ לבחירות כבר החל ומפגש שנועד לסכם את הקדנציה ולקיים במהלכו דיון לגבי העתיד – כולל תעמולת בחירות פוטנציאלית מובנית".

2 צפייה בגלריה
אלחנן שוורץ
אלחנן שוורץ
מנע תעמולת בחירות. אלחנן שוורץ
(צילום: תמי סלע)

קראו גם:

לסיכום קובעת השופטת כי למפגש בעתלית ניתן צו מניעה ויש לבטל את כולו. לגבי המפגש בקיסריה אין לקיימו במתכונתו.
לא התקבלה בקשתו של שוורץ לביטול גורף של כלל המפגשים. השוטפת חייבה את מועצת חוף הכרמל בהוצאות של 6,000 שקלים.
שוורץ: "שמח שהתקבלה עתירתי. אני מקווה שגם במועצה יקראו את ההחלטה ויישמו את החלטות השופטת. ואם לא, אני כאן בכדי לדאוג שהבחירות יתנהלו בהתאם לחוק ובצורה שיוויונית לכל המועמדים".
במועצת חוף הכרמל ציינו כי "המועצה תלמד את פסק הדין ותשקול את צעדיה".