בהתאחדות הכדורגל הטילו עונש על קבוצת מכבי חיפה בגין מספר אירועים לא ספורטיביים במהלך משחקי הליגה האחרונים. בהתאחדות התייחסו לזריקת מציתים על ידי אוהדים במשחק של מכבי חיפה נגד הפועל חדרה ובמשחקים נוספים.
5 צפייה בגלריה
בנפיקה מכבי חיפה
בנפיקה מכבי חיפה
היציע הצפוני במשחק מול בנפיקה
(צילום: עוז מועלם)

5 צפייה בגלריה
בנפיקה מכבי חיפה
בנפיקה מכבי חיפה
המצתים יעלו לקבוצה ואוהדים בסגירת היציע
(צילום: עוז מועלם)

בבית הדין של התאחדות הכדורגל קיימו דיון בנושא הנעשה בסמי עופר ופרסמו (רביעי) את הכרעתם. בדיון השתתף מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה מנכ"ל מכבי חיפה שטען בדיון בעקבות אירעי האלימות השלכת החפצים במכבי החליטו לתגבר את מערך המצלמות בסמי עופר וזאת כדי לשפר את מערך האבטחה ולאפשר הגעה מהירה לזורקי המצתים. עובדיה עדכן כי אותרו בשלב זה 6 משליכי מצתים, שמותיהם הועברו למשטרה והם הורחקו מהמגרשים ל-60 יום, וזאת מעבר לחסימת המנויים שלהם.

5 צפייה בגלריה
צילום של אוהד מכבי שמשליך חפץ למגרש
צילום של אוהד מכבי שמשליך חפץ למגרש
צילום של אוהד מכבי שמשליך חפץ למגרש
(צילום: משטרת ישראל)

מנכ"ל מכבי ציין כי המועדון משקיע כסף רב במצלמות ובטיפול בהפרות הסדר, ואף פנה בדרישה כספית לאוהד שהשליך מצית, ובמדיהולא ישלם תוגש נגדו תביעה. עובדיה הוסיף כי היו משליכים שנעצרו על ידי המשטרה, והמועדון משקיע מאמצים רבים להתמודד עם התופעה, לרבות פעולות הסברה ופרסום התפיסות וההרחקות של האוהדים המשליכים.
למרות בקשתו של מנכ"ל מכבי להתחשב בפעילות שעושה הקבוצה למנוע את השלכת החפצים, בבית הדין של ההתאחדות הרשיע את מכבי חיפה בעבירות של התפרעות אוהדים והתנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים.

5 צפייה בגלריה
אוהדים
אוהדים
כל היציע הצפוני ייענש בגלל משליכי המצתים
(צילום: עוז מועלם)


בבית הדין הדגישו כי זו העמדתה השביעית של מכבי העונה, כאשר באירוע קודם בבית הדין בגין אירוע דומה של השלכת מצים לעבר שוער הקבוצה היריבה, עלו טענות דומות מצד מכבי. בבית הדין הדגישו כי הם אינם מקלים ראש בטענות, וניכר כי מכבי עושה רבות למנוע התפרעות אוהדיה, לתפוס אותם בהקדם, למנוע כניסתם למגרש ולדווח למשטרה. ועדיין, בבית הדין מציינים כי נדמה כי המצב במגרשים בכלל וסמי עופר בפרט, רק הולך ומחמיר, וחפצים מושלכים בדרך קבע מהיציע הצפוני. עוד מדגישים בהתאחדות כי בפעם האחרונה הושלך כדור לעבר השער מייד ובסמוך לבעיטת עונשים, אירוע שהיה יכול לגרום נזק ספורטיבי גדול למכבי.
בסופו של דיון קבע בית הדין כי היציע הצפוני בסמי עופר ייסגר למשחק אחד. לסגירת היציע יהיו השלכות כספיות משמעותיות מהן תיפגע מכבי חיפה, ואלפי אוהדים ייענשו בעונש קולקטיבי.
האלימות נמשכת
בעוד בהתאחדות מענישים את הקבוצה על השלכת חפצים, במגרש נמשכים האירועים הלא ספורטיביים. המשטרה עכבה (רביעי) במהלך משחק הכדורגל בין מכבי חיפה לבנפיקה באצטדיון סמי עופר, מספר חשודים בהבערת אבוקות השלכת חפץ וניסיון התגנבות למגרש ללא כרטיס. החשודים נחקרו והורחקו מהמגרשים
משטרת ישראל נערכה למשחק הכדורגל בין מכבי חיפה לקבוצת בנפיקה במסגרת ליגת האלופות עם 237 שוטרים ו-610 סדרנים ומאבטחים שנפרשו בתוך האצטדיון ומחוצה לו במטרה לאבטח את האירוע ולשמור על הסדר הציבורי.

5 צפייה בגלריה
זרקו עליו אבוקות ורימוני עשן. הדשע בסמי עופר במשחק
זרקו עליו אבוקות ורימוני עשן. הדשע בסמי עופר במשחק
אבוקות במשחק מכבי חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)

בתוך כך, לפני המשחק ובמהלכו עכבו השוטרים חשוד שהבעיר אבוקה מחוץ לאיצטדיון, חשוד בהבערת אבוקה בתוך האיצטדיון, חשוד בגין השלכת חפץ לכר הדשא וחשוד שניסה להתגנב לאיצטדיון ללא כרטיס.
החשוד בהבערת אבוקה מחוץ לאיצטדיון תושב הוד השרון בן 24, נחקר והורחק מהמגרשי הכדורגל למשך 60 ימים.
החושד בהבערת אבוקה בתוך האיצטדיון תושב מגדל העמק בן 22, נחקר והורחק ממגרשי הכדורגל למשך 30 ימים.
החשוד שניסה להתגנב לאיצטדיון ללא כרטיס, תושב פתח תקווה בן 18, נחקר והורחק ממגרשי הכדורגל למשך 30 ימים.
החשוד בהשלכת חפץ לכר הדשא תושב נשר בן 24, נחקר והורחק ממגרשי הכדורגל הכדורגל למשך 60 ימים.
במשטרה ציינו כי היא רואה בחומרה את אלו המפרים את הסדר הציבורי במהלך אירועי ספורט ותמשיך לפעול על מנת למנוע מקרים אלו ולהביא החשודים לדין.
קראו גם: >>