רוני לוי (57) עשה עם הפועל חיפה עונה נהדרת שהסתיימה בפליאוף עליון ועם ניצחון גדול בדרבי אך טעם חמצמץ מאחר והקבוצה לא העפילה לאירופה.
7 צפייה בגלריה
עונה נהדרת. לוי
עונה נהדרת. לוי
עונה נהדרת. לוי
(צילום: יאיר שגיא)
אחרי שנים לא פשוטות יואב כץ שם את המפתחות אצל לוי, שבנה קבוצה מאוזנת והצליח להוציא משחקנים כמו מלמד (17 שערים) ג'רפי (שוער העונה), יוספי (זימון לנבחרת) את המרב.
איך אתה מסכם אותה?
"עשינו עונה טובה מאוד, בנינו קבוצה חדשה לגמרי, החלפנו הרבה מאוד שחקנים ועשינו שינויים. גל אראל, לויטה, קדוש, טאהא, גידי קניוק, חנן ממן ־ היו בשלהי הקרירה. זה לא פשוט לעשות את החיבור הזה, זה לוקח זמן ותהליך רציני, אני שמח שהשחקנים התחברו לקבוצה, ונהינו קבוצה טובה יותר ככל שהעונה התקדמה.
מרגיש שעמדתם בכל המטרות?
"יותר מזה אפילו. בוא נהיה טיפה מדויקים, ב-12 העונות של הפליאוף העליון הפועל חיפה הגיעה פעמיים עד העונה הזו, אז ככה שזה לא מובן מאליו. קבוצות טובות כמו הפועל ת"א, בית"ר ירושלים, מכבי פ"ת, נתניה, הפועל ירושלים - קבוצות עם סגל נהדר לא הצליחו להגיע לפליאוף העליון. ניצחנו פעמיים קבוצות כמו נתניה, הפועל ירושלים, ב"ש, ריינה, חדרה זה לא מובן מאליו, לשמחתי הקבוצה לא נכנסה למשברים. כמובן שמאכזב שלא הגענו לאירופה, אבל נעשה הכל שבעונה הבאה כן נהיה שם".
יש תחושה שעם קצת יותר אמונה, יכולתם להפוך את העונה הזו מנהדרת לחלומית
"טוב שזו התחושה. הקבוצה מיצתה את המקסימום, כמו שיכל להיות יותר טוב יכל להיות יותר גרוע. אנחנו אומנם 2 נקודות מהפועל ב"ש אבל 15 נקודות מהקבוצה שאחרינו ריינה וסכנין שעשו עונה נהדרת וזה מעיד על ההצלחה שעשינו".

7 צפייה בגלריה
ברק בכר ורוני לוי
ברק בכר ורוני לוי
"הדרבי חשוב לי ולקבוצה". ברק בכר ורוני לוי
(צילום: עוז מועלם)

לסיים בטעם טוב


מה היה סוד ההצלחה?
"קודם כל חבר'ה עם חומר אנושי נהדר. מאוד מלוכדים, חברים, מגובשים, לא נתקלתי בבעיות משמעת חריגות. ילדים טובים מאוד".
נראה שמערכת היחסים בינך לבין יואב כץ מצוינת
כן. מאוד אכפת לו מהקבוצה. היה שת"פ טוב מאוד, זה מקרין על השחקנים וזה מורגש".

7 צפייה בגלריה
תומר יוספי
תומר יוספי
תומר יוספי
(צילום: עוז מועלם)

יוספי, מלמד, נועם בן הרוש פרצו העונה עם עונה אדירה
"כיף גדול למאמן ששחקנים עושים עונה טובה. לשמות שאמרת להוסיף את קאמרה, ג'רפי, סבג, סרדל. הצוות המקצועי עזר לי להוציא את המקסימום מהשחקנים".
עם חאתם אל חמיד זה לא עבד, מה הסיפור?
"הדינמיקה בתוך הקבוצה בין השחקנים הייתה נהדרת, הוא פחות התאים לרוח הקבוצתית".
היה נראה שהגעת לדרבי במחזור הסיום מוכן מאוד, כמה זה היה חשוב לך?
"חשוב לי ולקהל מאוד. הגענו לדרבי הזה אחרי שעשינו תוצאות טובות בליגה. בליגה שלנו יש את הליגה של מכבי ת"א, חיפה וב"ש והפערים גדולים מדי בין הקבוצות. ניצחנו את כל הקבוצות בכפולות, עם הגדולות היה לנו קשה להוציא את ב"ש בפליאוף. היה חשוב לנו לסיים בטעם טוב. אין כיף יותר מלנצח ובטח בדרבי".

7 צפייה בגלריה
ממשיך את החלום. דגו
ממשיך את החלום. דגו
"לכל קבוצה יש את השיקולים שלה". דגו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מה דעתך על הדרך שמכבי חיפה החליטה להיפרד ממסאי דגו שהקבוצה עדיין הייתה במאבק האליפות?
"אני לא מעוניין לדבר על מה שקורה בקבוצות אחרות לכל אחד יש את השיקולים שלו".
מכבי ת"א באמת הקבוצה הטובה ביותר?
"לקחת אליפות מקבוצה ששלוש שנים זוכה, מוכיח כמה הקבוצה חזקה. המאבק היה צמוד כמעט עד הסוף. היה למכבי יתרון גדול שפעמיים היא הובילה בפער ניכר ויכלה להפסיד משחק או שניים, והיא עדיין הובילה את הטבלה. מגיע מחמאות וברכות למכבי שעשו אליפות גדולה".
אתה מרגיש שהידע והניסיון שלך עושים את ההבדל בהכנה שלך למשחקים מסוימים מול מאמנים שאין להם את הניסיון שלך?
"לכל דבר יש יתרון, להיות צעיר ואנרגטי ועם מוטיבציה זה יתרון, להיות מנוסה זה יתרון, יש סגל שחקנים וקבוצה והם משחקים על המגרש, אנחנו המאמנים יכולים לכוון אבל זה תלוי בשחקנים".

7 צפייה בגלריה
שחקן העונה. ערן זהבי
שחקן העונה. ערן זהבי
שחקן העונה. ערן זהבי
(צילום: ראובן שוורץ)

"לא נעלב, לא נפגע"


מי שחקן העונה שלך?
"ערן זהבי".
אתה מאמן ותיק, מעורך, עם רזומה, כמה רעב עוד יש לך לאמן ולהצליח?
"אני לא מכיר הרבה שאוהבים כדורגל כמוני. הכדורגל בדמי, מעבר לעבודה זה הדבר שאני הכי אוהב בחיים. תפקיד המאמן שוחק אבל אני מאוד אוהב את זה ומקווה להמשיך להנות".
רוצה לחזור לקבוצה גדולה יותר, שנלחמת על תארים?
"אין רוגע בכדורגל, שאימנתי בנוער של מכבי חיפה הייתי לחוץ כמו בבוגרים. בתחרות יש יצר של רצון להצליח, לנצח. אני ביקורתי ומחמיר עם עצמי. לחץ קיים כל הזמן בכל תפקיד אצלי. אני בכל תפקיד רואה אתגר נהנה מהאתגרים בהפועל, מהעבודה היום יומית. אם להביא את מלמד לעונת שיא שהוא קרוב למלך השערים של ליגת העל, אם להביא את ג'רפי לשוער העונה, זה כיף, להביא את תומר יוספי לנבחרת, להגיע למשחק מול ריינה ולשחק עם 6 שחקנים שלא שיחקו דקה בעונה החולפת בליגת העל זה כיף גדול".

7 צפייה בגלריה
זה שהולך וזה שבא?
זה שהולך וזה שבא?
מפרגן לו בענק. רן בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)

קראו עוד:

כמה רצית להיות מאמן הנבחרת?
"כל אחד רוצה להיות מאמן הנבחרת. יש מקבלי החלטות. אני מאחל בהצלחה לרן בן שמעון, מפרגן לו ואוהד את הנבחרת הלאומית".
עם יד על הלב לא התאכזבת שלא קיבלת את התפקיד?
"לא הייתי משתמש במילה אכזבה. כיבדתי, הבנתי, אני לא מתאכזב שלא בוחרים בי אני בתחושה שאם רוצים אותי אז טוב ואם לא אז בסדר. לא נעלב ולא נפגע. רציתי והכל באהבה ובשמחה".
רן בן שמעון יצליח לדעתך להוביל את הנבחרת לטורניר גדול?
"בסופו של דבר צריך להיות ריאליים, אנחנו מפתחים תקוות וציפיות. הנבחרות שאנחנו מתחרים איתם עם הסגלים וזה ממש לא פשוט, לפעמים אנחנו לא מעריכים יריבות ונבחרת שאנחנו מולם. השאלה אם הצלחה זה לנצח, או הדרך, אני מאחל לו בהצלחה אבל זה לא פשוט".

7 צפייה בגלריה
לוי ואלחמיד. לא "מתים" אחד על השני
לוי ואלחמיד. לא "מתים" אחד על השני
משהו לא עבד. לוי ואלחמיד
(צילומים: הרצל יוסף)

עוד כמה שנים נראה את רוני לוי מאמן?
"שאלה קשה. מי יודע מה יהיה מחר, לא בכדורגל ולא במדינה שלו. אני לא מהר עוזב את הכדורגל כל זמן שיהיה לי ביקוש. עד היום יש לי ביקוש".