אחרי פחות מעשור מ.ס רובי שפירא, המועדון שהוקם על ידי אוהדי הפועל חיפה הפסיק את פעילותו. הקבוצה קמה באפריל 2014 לזכרו של הבעלים הקודם רובי שפירא ז"ל על ידי אוהדים שזעמו על התנהלות הבעלים יואב כץ. הקבוצה, בשיאה, הייתה על סף עלייה לליגה הלאומית, ומחלקת הנוער של המועדון מנתה מאות שחקנים.
3 צפייה בגלריה
עצוב. מילרד
עצוב. מילרד
עצוב. מילרד
(צילום: פרטי)
אלא שלפני שנתיים המועדון נקלע למשבר כלכלי והידרדר עד ליגה ג'. השבוע התבשרנו על כך שהמועדון חדל מלהתקיים. אהרון מילרד, אחד ממייסדי הפרויקט, מבכה את סגירת הפרויקט.
מה גרם לכם לסגור את הפרויקט?
"המועדון קרס מבחינה כלכלית. הצטברו חובות רבים בלי להיכנס למי יצר אותם ומי גרם לכך למרות כל הניסיונות לגייס כספים ולצמצם חובות זה לא צלח. אחרי שהמועדון ירד לליגה ג' ומבחינת תורמים פוטנציאלים איבד עניין, ובצער רב ביגון קודר המועדון נסגר".
כבר שלחתם מכתב התנצלות ליואב כץ שמנהל בדרכו את הפועל חיפה מזה 20 שנה?
"אני חושב שהוא היה צריך לשלוח לנו מכתב תודה ופרחים בשנת 2018 מאחר שכמעט עלינו לליגה הלאומית מה שהלחיץ אותו. בזכות הפרויקט גרמנו לו להכניס לראשונה את היד לכיס, ולהקים קבוצה שזכתה בגביע המדינה".

3 צפייה בגלריה
מתגעגע לאיש. רובי שפירא
מתגעגע לאיש. רובי שפירא
געגועים לאיש. רובי שפירא
(צילום: ראובן כהן)

אולי הייתם צריכים ללמוד ממנו בעניין הניהול הכספי?
"כץ הוא איש כספים במקצועו ואני בטוח שהניהול הכלכלי שלו הרבה יותר טוב מכל האנשים שניהלו את מ.ס רובי בשנים האחרונות, אבל לפעמים לא מספיק רק כסף, צריך גם לב ונשמה".
עצוב, הפרויקט להנצחת רובי שפירא נקבר.
"כמי שיזם את הרעיון של הקמת הקבוצה והקמתי אותו יחד עם עוד אנשים אני לא מצטער בכלל, כי מי שלא מנסה לא טועה. טעינו בהתנהלות הכלכלית, לא מעבר לזה. עצם זה שהפרויקט נסגר זו בהחלט פגיעה בשמו של רובי, אותו אני גם מנסה להנציח בכל דרך, בהחלט עצוב לי".

3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל רובי שפירא
אוהדי הפועל רובי שפירא
אוהדי הפועל רובי שפירא
(צילום: זהר שחר)

קראו גם:

תחזור לאהוד את הפועל חיפה המקורית?
"מעולם לא הפסקתי להיות אוהד של הפועל חיפה. אני לא הולך למשחקים כבר שנים ונכון לעכשיו ההחלטה לא תשתנה".
לרגל שנת ה-100 למועדון יש סיכוי לאיחוד השורות?
"אני לא מביט בכלל על שנת ה-100, אני חרד לשנת ה-101 ולעתיד המועדון בשנים הבאות כפי שהוא מתנהל כיום".