ענאן חליאלי, חלוץ קבוצת מכבי חיפה נמכר בשבוע שעבר תמורת 7 מיליון יורו לקבוצה הבלגית סן ז'ילואז', בה ישחק בעונת 2024-25.
4 צפייה בגלריה
כשרון נדיר. חליאלי
כשרון נדיר. חליאלי
כשרון נדיר. חליאלי
(צילום: עוז מועלם)
הכסף הגדול תמורת מכירתו משמח בוודאי את חליאלי עצמו, הסוכן שלו, קבוצת מכבי חיפה, אבל גם מועדון כדורגל נוסף שייהנה מחלק מהכסף.
מסתבר כי בעונת 2019-20, חליאלי, שהיה באותו תקופה בן 15, הועבר על ידי מכבי חיפה למועדון הכדורגל נווה יוסף. חליאלי שיחק בנווה יוסף עונה אחת בלבד בקבוצת הנערים א' של המועדון.

4 צפייה בגלריה
מכירה מוצלחת. חליאלי
מכירה מוצלחת. חליאלי
מכירה מוצלחת. חליאלי
(צילום: עוז מועלם)

בעקבות אותה עונה ששיחק בנווה יוסף, זכאי כעת המועדון הקטן לתשלום בגין מכירתו וזאת במסגרת דמי השבחה. במועדון נווה יוסף שמחו לגלות כי יזכו לסכום של 20 אלף יורו ממכירת שחקן הצמרת. אם חליאלי היה משחק עונה נוספת בנווה יוסף, הגמול היה מגיע ל-50 אלף יורו. עבור המועדון הקטן, סכום של 20 אלף יורו הוא משמעותי ומהווה חלק גדול מתקציבו השנתי.

4 צפייה בגלריה
גדל בחיפה. חליאלי
גדל בחיפה. חליאלי
גדל בחיפה. חליאלי
(צילום: יאיר שגיא)

מי שלא יתוגמל ולא ייהנה מהמכירה, הוא מועדון בייתר חיפה, המועדון בו גדל חליאלי מגיל קטן עד שעבר למכבי חיפה. התקנון קובע כי דמי השבחה משולמים אך ורק למועדונים בהם השחקן משחק בליגה מקצוענית, ולכך בייתר לא זכאי ונווה יוסף זכאי.
"אנחנו בהחלט שמחים שחליאלי נמכר לקבוצה בחו"ל ומרוצים מהתשלום שנקבל", אומר יאיר שושן, מנג'ר נווה יוסף, "היא ברור לנו שמדובר בשחקן נהדר עם פוטנציאל בחו"ל ולכן גם לא מופתעים ממכירתו בסכום כזה".

4 צפייה בגלריה
חליאלי לא מספיק להבקיע
חליאלי לא מספיק להבקיע
מנווה יוסף לקבוצה בלגית. חליאלי
(צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

קראו עוד:

בנווה יוסף מציינים כי במידה וחליאלי יימכר שוב בעתיד, הם יזכו לחצי אחוז נוסף מסכום המכירה. במועדון מזכירים כי לענאן יש אח, מג'די חליאלי, המשחק ברמה טובה לא פחות, ולאחר ששיחק שתי עונות בנווה יוסף, מכירתו תניב למועדון דמי השבחה נוספים.
אגב לחלאילי יש אח איאד והוא נחשב כשחקן ברמה של ענאן ואפילו יותר והוא גם שיחק בנווה יוסף וכמעט שתי עונות כך שגם הוא צפוי להכניס למועדון דמי השבחה לא קטנים.