רגע לפני שהוא על מטוס לקבוצתו החדשה בבלגיה, כוכב מכבי חיפה ענאן חליאלי הגיע להיפרד ממועדון הכדורגל הפועל אחוה חיפה.
4 צפייה בגלריה
רמי חורי וענאן חליאלי באירוע הפועל אחוה חיפה
רמי חורי וענאן חליאלי באירוע הפועל אחוה חיפה
רמי חורי וענאן חליאלי באירוע הפועל אחוה חיפה
(צילום: פרטי)
עשרות ילדות וילדים המתאמנים במועדון, חברים ואנשי ציבור ביניהם חבר מועצת העיר פאכר ביאדסי, נפרדו מהשחקן שבכל הזדמנות היה מגיע לשחק עם שחקני המועדון הצעירים.
רמי חורי, מנכ"ל הפועל אחוה חיפה, מתאר את הקשר המיוחד של המועדון עם משפחת חליאלי, האב מג'די, והילדים ענאן ואיאד.
"ענאן גדל בשכונה ונשם כדורגל במועדון מגיל קטן", אומר חורי, "הקשר של משפחת חליאלי התחילה עם האבא מג'די. המשפחה גרה ליד המועדון ברחוב הגפן. הפועל אחוה קמה בשנת 1959 והאבא מג'די גדל במועדון ושיחק בתפקיד שוער. הוא היה שוער מהטובים של חיפה ושיחק בליגה א'".

4 צפייה בגלריה
אירוע הפועל אחוה חיפה
אירוע הפועל אחוה חיפה
מועדון מעורר השראה. אירוע הפועל אחוה חיפה
(צילום: פרטי)

הפועל אחוה חיפה, מועדון שבשיאו אימן 1,200 ילדים בענפי ספורט שונים, עומד כיום על 120 ילדים, ביניהם קבוצת כדורגל בנות היחידה במגזר הערבי בחיפה.
המועדון כולל כיום מחלקת נוער מגיל 5-15 המתאמנת במגרש כדורגל פרטי, וגם בית ספר במסגרת החינוך הבלתי פורמלי, המועדון גם מספק תוכניות לימודים אלטרנטיביות למערכת החינוך בהובלת ג'לאל ספדי.
"הפועל אחוה חיפה, זהו המועדון הוותיק בישראל ואבא שלי עיסא חורי עמד בראשו ואף קיבל את אות יקיר העיר חיפה בשנה שעברה על פעילותו למען החברה", אומר מנכ"ל המועדון, "מעבר לכדורגל, יש פה מועדון שמקבל אליו את כולם. יש פה שחקנים נוצרים, מוסלמים, יהודים, כולם. בגלל זה נקרא המועדון "אחוה". לאחרונה פתחנו גם מרכז נוער בו דוברי עברית יכולים ללמוד ערבית. זה מועדון שמקרב אנשים, מאפשר להם לצמוח ומרחיק אותם מצרות".

4 צפייה בגלריה
גדל בחיפה. חליאלי
גדל בחיפה. חליאלי
נשאר צנוע והגיע הכי גבוה. חליאלי
(צילום: יאיר שגיא)

רמי חורי, שיחק בליגה הארצית בשנים 95-96, ומאמין כי הכדורגל יכולה להיות דרך להצלחה עבור ילדים בחיפה.
חורי: "מג'די האב שגדל בשכונה הגיע למועדון וצמח פה. הוא הפך למאמן אצלנו במחלקת הנוער שנותן את הנשמה למען הילדים. בהמשך הגיע ענאן ואחר כך אחיו איאד. ענאן לא היה שחקן שלנו אבל הגיע לפה בכל הזדמנות. מג'די לקח על עצמו את ניהול ענאן והוביל אותו להצלחה גדולה. ענאן, למרות ההצלחה שלו, אדם צנוע מאד שמגיע לפעמים ללמד את הילדים. איאד הוא מלך ליגת הנוער, שחקן מכבי חיפה שהוזמן בשבת האחרונה לשחק יחד עם אחיו במשחק האחרון של מכבי חיפה לפני נסיעתו של ענאן לבלגיה. כדורגלנים מוכשרים".

4 צפייה בגלריה
אירוע הפועל אחוה חיפה
אירוע הפועל אחוה חיפה
נפרדים מכוכב. אירוע הפועל אחוה חיפה
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

חורי: "בשנים האחרונות אנו רואים התדרדרות במצבו של המגזר הערבי ואנו רואים עלייה בפשיעה. אני תקווה כי נוכל לסייע לילדים בשכונות לפרוח ולממש את עצמם. ענאן ואיאד הם דוגמא לכוחו החיובי של הכדורגל. הם נותנים השראה לכולם".