רז גורן מחיפה זכה בפעם השנייה באליפות ישראל לבוגרים בסייף, אליפות שהתקיימה ביום שישי בישוב חריש.
4 צפייה בגלריה
רז גורן בפעולה
רז גורן בפעולה
רז גורן בפעולה
(צילום: עודד קרני)
גורן בן ה-23 תושב שכונת רמת חן בחיפה, מתאמן מגיל 9 במרכז העירוני לסיוף - הפועל חיפה בקרית אליעזר.
גורן: "זכיתי באליפות הבוגרים לפני 3 שנים אז הדחתי את מאור חטואל שהחזיק בתואר 13 שנים. בשנה שעברה הפסדתי בגמר וסיימתי שני. שמח על הזכייה ואחגוג אותה עם החברים במועדון".
באליפות ישראל השתתפו כ-60 מתחרים מכל הארץ בקטגוריית רומח. בסייף 3 קטגוריות – רומח, דקר וחרב. גורן זכה בקטגוריית רומח.
למרות זכייתו, אלוף ישראל לא ישתתף באולימפיאדה בפריז בחודש יולי. "אני חוזר מפציעה שמנעה ממני להתחרות ולהשיג את הזון, הניקוד האולימפי הנדרש. תצא נבחרת סייף אולימפית מישראל אבל אני לא אהיה חלק ממנה".

4 צפייה בגלריה
רז גורן על הפודיום
רז גורן על הפודיום
רז גורן על הפודיום
(צילום: פרטי)

גורן יצטרך להסתפק באליפות אירופה שתיערך החודש (יוני) בשוויץ. "גם אם אנצח באליפות אירופה לא אשתתף באולימפיאדה כי הניקוד שאשיג יתפוס רק לשנה הבאה", מסביר גורן, "הייתה תחרות הסיכוי האחרון אבל לא השתתפתי בגלל הפציעה שהייתה לי".
רגע לפני הטיסה לאליפות אירופה בשוויץ, גורן מתאר את המורכבות של התחרות בתקופת מתיחות ומלחמה.
"אני גאה לייצג את ישראל אבל יש אווירה לא נעימה בתחרות שאתה מסתובב עליך עם דגל ישראל על הגב וכולם עם חרבות מסביב", אומר בצער גורן, "בשנה שעברה הייתי בתחרויות בצרפת ובטורקיה. הסתובבתי עם 30 מאבטחים בטורקיה כי היו התראות על פיגועים. משהו מטורף. לידי היה מאבטח שב"כ שאחר כך ראיתי שהוא בצוות האבטחה של נתניהו".
האבטחה הכבדה מקשה על התחרות. "האווירה שונה ומאתגרת. היא אפשר להתאוורר כי הביטחון כל הזמן עליך", אומר גורן, "בפריז לא נתנו לנו לצאת להליכה ובאנטליה טורקיה נאלצנו להישאר בחדר. ברור שזה מקשה מאד ויוצר מתיחות שתשפיע על היכולת להתחרות בראש שקט".

4 צפייה בגלריה
רז גורן בפעולה
רז גורן בפעולה
רז גורן בפעולה
(צילום: עודד קרני)

באחד מהאירועים של נבחרת הסייף בתחרות בינלאומית, עלה חשד כי גורם מנבחרת אחרת התקשר למלון ודיווח על פצצה.
"יש סייפים בחו"ל שמבינים אותנו הישראלים ויש כאלו שיוצאים נגדנו", אומר גורן, "האלוף מאיטליה למשל העלה מתחילת המלחמה פוסטים שקריים וטען שישראל מבצעת רצח עם. במקום להתעסק בספורט אני צריך להסביר אירועים שקרו, לייצג את המדינה ולהפוך לשגריר. מציאות מורכבת".
מעבר לפוליטיקה אליה נגררים ספורטאים ישראליים, נושא הביטחון המכביד, הם אינם מורשים לצאת לכל התחרויות. "הייתה תחרות בקהיר שלא הורשינו לצאת וגם תחרות באנטליה. בסוף זה משפיע גם על הניקוד והדירוג העולמי".

4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בסייף
נבחרת ישראל בסייף
נבחרת ישראל בסייף
(צילום: יובל חן)

קראו עוד:

גורן סיים במקום ה-40 באליפות העולם, והיה בין ה-16 שעשו את התוצאה הכי טובה לפני העפלה לשלב הבתים. בדירוג השיא שלו היה מקום 32 באירופה. "למרות כל הקשיים ענף הסייף מתקדם", אומר גורן, "יש לנו נבחרת ישראלית באולימפיאדה, ומהמועדון בחיפה יוצאים סייפים טובים. גאה לייצג את המדינה גם בתקופה כה מורכבת".
את גורן מנהל ומאמן בחיפה יואב אופנברג שהיה בעבר אלוף ישראל, ובנבחרת ישראל מאמן את גורן תומר אור.