בסיום המשחק בין הפועל חיפה להפועל ת"א נראה מאמנה של הפועל, אלעד חסין, מחבק חיבוק עז את עוזרו אילן עמר, ומחייך מאוזן לאוזן. הייתה לו מן הסתם סיבה טובה לכך. חסין מוביל את העולה החדשה לעונה מדהימה עם מאזן מרשים של 9 ניצחונות ו-4 הפסדים.
2 צפייה בגלריה
אלעד חסין
אלעד חסין
אלעד חסין
(צילום: שרון צור)
אבל זה לא רק ההישג, זו גם הדרך. הקבוצה שלו איכותית, רעבה, מאוזנת, מלהיבה, משחקת כדורסל אינטנסיבי, וצוברת ביטחון ממשחק למשחק. בניגוד כל התחזיות, האדומים ממוקמים במקום השלישי המכובד, ורשמו עד כה ניצחונות על קבוצות צמרת איכותיות כמו הפועל חולון והפועל ירושלים.
לחסין, 40, יש קילומטרז' לא מבוטל. הוא שימש כעוזרו של פיני גרשון בעונת 2005-06 במכבי ת"א, זכה עימה בדאבל. שנה לאחר מכן הוא הצטרף לגרשון כעוזרו באולימפיאקוס היוונית. עונה לאחר מכן הוא שימש כעוזרו של אבי אשכנזי במכבי חיפה בעונה הנהדרת של 2009/2010. שנה בה הירוקים הגיעו לגמר הגביע ולגמר הפיינל פור. במהלך 2010/2011 החליף את אשכנזי אך לא זכה לסיים את העונה. בעונת 2013/2014 מונה למאמנה של הפועל חולון. ב- 2019 החליף את עופר רחימי כמאמנה של הפועל חיפה שהייתה אז בלאומית, והצליח להחזירה לליגת העל אחרי 20 שנה.
הקבוצה, שעלתה העונה לליגה הבכירה, מתבססת בה ומציגה חבורה לוחמת ועיקשת שכיף לראות, קבוצה שכבר נטלה את השליטה בעיר ממכבי ששלטה בעיר ללא עוררין בשנים האחרונות. אוהדי הקבוצה שמתרפקים על הקבוצה של שנות ה-80 עם שמות נוסטלגיים כמו חיים זלוטיקמן, רולנד יוסטון, ג'ונתן דלזל ושות' מקווים לחזור ליציעים השוממים ולראות בגודל טבעי את הגיבורים של היום: קינן אוואנס, ג'ייסון סיגרס, לנארד פרימן, ראקים באקלס, עמית שמחון ושות' "מפרקים" קבוצות פייבוריטיות על הנייר.
אלעד, עד עכשיו אתם עושים עונה חלומית.
"הקבוצה נבנתה היטב עם צוות של ישראלים בכירים כמו עמית שמחון, כארם משעור וגם זרים טובים מאוד כמו ג'ייסון סיגרס, קינן אוואנס וגם פרימן שנתנו עוד הצגה השבוע בניצחון הגדול על הפועל ת"א. גם המרקם החברתי מצליח. אנחנו עובדים קשה מאוד באימונים. זה כיף לראות שדברים שאנחנו מתכננים מצליחים במשחקים".
הפכתם את היכל הספורט ברוממה למבצר עם מאזן מדהים של 1-7.
"לנצח בבית עם קהל הרבה יותר כיף, אבל הקורונה שיבשה לכולם את החיים. בבית שלנו אנחנו צריכים ויכולים לנצח כל קבוצה, כיף שיש מאזן כזה. זה תורם לביטחון של כל המערכת המדהימה שיש לנו בהפועל חיפה".
צירפתם את טיילור רוצ'סטי. למרות הרזומה המפואר הוא נראה עדיין חלוד.
"את טיילור החלטנו להביא כי ידענו איזה איכות יש לו. מדובר בשחקן שעבר הרבה מאוד בכדורסל. הידע והחוכמה שלו עוזרים לנו מאוד. הוא התחיל להתחבר במשחקים האחרונים, וזה מסייע לנו מאוד. בכלל, שחקנים כאלה נמדדים לא רק בנקודות אלא ביכולת ובתרומה האיכותית שלהם על המגרש. הוא מסייע ויסייע לנו עוד הרבה העונה, אני בטוח בכך. ברגע שנביא ארצה את אשתו והילדים, אני בטוח שיהיה לו יותר קל. כולנו נרוויח ממנו יותר ברגע שהמשפחה שלו תגיע ארצה".

לומד מנהיגות

חסין מתגורר בגבעתיים, אבל כשנהנים זה עושה את הדרך קלה יותר. "הנסיעות הארוכות מדי יום מגבעתיים לכרמל להיכל הספורט שברוממה זו משימה קשה, אבל כשאתה נהנה ואתה פוגש חבר'ה איכותיים, חבר'ה רעבים שרוצים לנצח עם האווירה המשפחתית שיש לנו בקבוצה, זה בהחלט מדהים. תראה מה שקורה איתנו השנה. עלינו ליגה, ורק רצינו להישאר בליגה. כרגע אנחנו רוצים להגיע לפליאוף העליון. אם נצליח לעשות את זה, זה יהיה חלום באמת".
2 צפייה בגלריה
אלעד חסין
אלעד חסין
חסין. "בסך הכל רצינו להישאר בליגה"
(צילום: שרון צור)
חוץ מזה, הוא שואב השראה מסיפוריהם של מנהיגים. לאחרונה, כך הוא מעיד על עצמו, הוא בתהליך של התחזקות. "אני מאוד אוהב היסטוריה, קורא הרבה על מנהיגים בעיקר ישראלים. ראיתי באחרונה את הסדרה על ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז"ל. זה ממש ריתק אותי, אני קורא על מנהיגים ששינו פני מדינות, אוהב לקרוא על מלחמות ישראל על גיבורים. כן, באחרונה גם התחלתי להתחזק, בעיקר לצד הרוחני שלי, לאט-לאט. אני צופה בהמון משחקים מכל הליגות ברחבי העולם, פשוט משוגע על צפייה של משחקים. אני עוקב אחרי שחקנים מליגות שונות. כך אני בוחר בקפידה את השחקנים שלי. הכלל הראשון הוא שהם יתאימו לסגל שלנו כפי שבנינו את הפועל חיפה השנה. אם היית נכנס השבוע אחרי הניצחון שלנו על הפועל ת"א לחדר ההלבשה היית רואה גברים שמחובקים, משפחה כיפית של שחקנים אחד בשביל כולם, וכולם בשביל אחד. כשבאים למקום העבודה עם כיף, עבודה קשה ונתינה, ההצלחה תגיע, אני בטוח".
"פיני גרשון לימד אותי הרבה מאוד. הרבה פעמים אני עוצר משחקים ואומר בליבי מה פיני היה עושה, מה גרשון היה אומר לשחקנים"
ערב תחילת העונה, השאיפות של העולה החדשה היו צנועות יותר. אבל ההצלחה הביאה לשינוי ביעדים. "בעידן הקורונה כשמשפחות מאבדות את היקר להם מכל, הכול באמת שונה גם בתחומי הספורט. אני בונה לאט לאט את מה שקורה בחיפה יחד עם יו"ר המועדון הנהדר שלנו יובל רוסמן. הייתה לנו מטרה להישאר בליגה, והיום אני מקווה שנצליח להגיע לפלייאוף העליון. אתה קולט? עולה חדשה שאיש לא חשב שזה יקרה לה. אבל אנחנו קבוצה עם אופי ורעבה להצליח. נקודה".
על פי חסין, פיני גרשון הוא מורו ורבו. "פיני לימד אותי הרבה מאוד, הרבה פעמים אני עוצר משחקים ואומר בליבי מה פיני היה עושה, מה גרשון היה אומר לשחקנים. גם עם בן משפחתי, גיא גודס, אני בקשר יומיומי. אני משוחח איתו המון על הכול. קשר מיוחד יש לי עם אטורה מסינה. למדתי ממנו הרבה, שיטות משחקים, אימונים, תרגילים. הוא איש מבריק ומאמן כדורסל גדול. המטרה שלי היא להמשיך להצליח עם הפועל חיפה".