קבוצת אלמוג מדווחת על התקדמות לשלב ב' בפרויקט אלמוג כרמל מערב: החברה קיבלה היתר בנייה למגדל השני בפרויקט והדיירים בבניינים הישנים עתידים לקבל בשבועות הקרובים הודעת פינוי לקראת הריסת המבנים הישנים ותחילת הבנייה. הבניין הראשון "מגדל ים" כבר נמצא בשלבי בנייה מתקדמים וצפוי להתאכלס במהלך שנת 2023.
4 צפייה בגלריה
הפרויקט בנווה דוד
הפרויקט בנווה דוד
הפרויקט בנווה דוד
(צילום: שאוקי פרנסיס)

לאור ההתקדמות וקבלת היתר הבנייה, קבוצת אלמוג יצאה במכירה המוקדמת למגדל השני, רוכשי דירה בפריסל יקבלו שתי חניות תת קרקעיות גם לדירות 4 חדרים (במקום אחת כמקובל) וכן מחסן. לרוכשים מוצעים תנאי תשלום גמישים, עם מחיר שמתחיל ב 1,840,000 שקלים לדירת 4 חדרים.
המגדל השני יכלול 166 יח"ד, בתמהיל הכולל דירות 4 ו-5 חדרים ודירות פנטהאוז. רוב דירות ה 4 חד' המוצעות במלאי הינן בשטח של כ- 100 מ"ר עם מרפסת שמש בשטח של עד 20 מ"ר, דירות 5 חד' המוצעות הינן בשטח של כ- 122 מ"ר עם מרפסות בשטח של כ-23 מ"ר נוספים.
המגדל הראשון הוא אחד ממגדלי המגורים הגבוהים בעיר ושווק במלואו לפני כשנה. באוקטובר 2021 רכשה חברת גינדי החזקות את 50 הדירות האחרונות שנותרו במלאי, תמורת סכום של כ-100 מיליון שקל המשקף שווי של כשני מיליון שקל לדירה. בשל עליית מחירי הנדל"ן בשנה האחרונה רוכשי הדירות בבניין זה כבר הרוויחו על הנייר כחצי מיליון שקל וזה טרם ההשבחה הצפויה בשכונה עם השלמת בניית המגדלים והפיתוח הסביבתי.
החברה משיקה בימים אלו דירה לדוגמה וקומה לדוגמה במגדל הראשון, אשר יאפשרו לרוכשים להתרשם באופן ממשי מאיכות הבנייה, התכנון, השטחים הציבוריים הנרחבים והנוף הנשקף לים.

4 צפייה בגלריה
הדמיית הפרויקט בנווה דוד
הדמיית הפרויקט בנווה דוד
הדמיית הפרויקט בנווה דוד
(הדמיה: טוטם אלמוג כרמל מערב)

רקפת להב, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת אלמוג: "כחברה שמתמחה בפרויקטים של התחדשות עירונית, הניסיון לימד אותנו שפרויקטים חדשים הנבנים בשכונה ותיקה, מצריכים מידה לא מבוטלת של אמונה מצד הרוכשים, כאשר התושבים המקומיים מתקשים לרוב להאמין שהשינוי הגדול שהובטח להם אכן יקרה. לשמחתנו כיום, ערב יציאה לשיווק של המגדל השני בפרויקט אנו כבר עדים לשינוי הגדול המתחולל ורואים איך החזון קורם עור וגידים: השכונה הוותיקה משנה פניה ובתי השיכונים הופכים אט אט למגדלים מודרניים, תושבים משכונות אחרות בעיר שקודם לא שקלו את נווה דויד כאפשרות מגורים מבינים את הפוטנציאל העצום שגלום בה וקונים בה דירות, בד בבד נכנסים עוד יזמים לשכונה ופרויקטים נוספים צפויים להבשיל ולהשלים את התמונה. התקדמות הפרויקט שלנו בולטת לטובה בשטח ובשנה הבאה כבר יתאכלסו בפרויקט המשפחות הראשונות".

4 צפייה בגלריה
הדמיית הפרויקט בנווה דוד
הדמיית הפרויקט בנווה דוד
בניית הבניין הבנין הראשון בפרויקט. נוף היסטרי
(צילום: קבוצת אלמוג)

"בשנה האחרונה קיבלנו אינספור פניות מאנשים שלא הספיקו לרכוש דירה בבניין הראשון, הבטחנו לחזור אליהם עם היציאה לשיווק המגדל השני וזה בדיוק מה שאנחנו עושים בימים אלה. המגדל השני ייבנה על הנקודה הגבוהה ביותר בשכונה, מה שמבטיח לרוכשים נוף נהדר עם גובה שלא ניתן להשתוות לו".
הפרויקט תוכנן על ידי משרד האדריכלים החיפאי: שוורץ- בסנוסוף וכולל חזיתות בניינים המשלבות חיפוי באבן, טיח וזכוכית, כאשר בכל מגדל 4 מעליות מהירות, חדר עגלות ואופניים ולובי מפואר ומעוצב ממנו יציאה למועדון הדיירים (חדר גיימינג ופנאי). המתכננים מדגישים כי העובדה כי הפרויקט נבנה על קרקע בשטח עצום של 16 דונם, מאפשרת פיתוח סביבתי נרחב לרווחת התושבים כאשר מתחם הפרויקט ישלב בין היתר בריכה אקולוגית, גינות, אזורי ישיבה מוצלים, מתקני שעשועים, ספורט אתגרי ועוד.

4 צפייה בגלריה
סמנכ"לית שיווק קבוצת אלמוג, רקפת להב
סמנכ"לית שיווק קבוצת אלמוג, רקפת להב
סמנכ"לית שיווק קבוצת אלמוג, קרן להב
(צילום: רונן ירמיהו)

רקפת להב: "הפרויקט הוא סנונית ראשונה להתחדשות העירונית בנווה דוד. התוכנית אושרה עוד בתקופת יונה יהב. לוקח 7-8 שנים לאשר תוכנית, התחדשות עירונית היא ריצה למרחקים ארוכים. אנו בשלבי בניית המגדל הראשון, בן 27 קומות. הבנייה תסתיים בעוד כשנה, ומתוך 161 דירות, 30 מהן יאוכלסו על ידי הדיירים הוותיקים. הקדמנו את מועד המסירה ב-8 חודשים אחרי שהצלחנו להתגבר מהר יותר על אתגרים כמו מי תהום ועוד.
"במקביל, קיבלנו היתר בנייה לבניין גל, הבניין השני בפרויקט, מגדל בן 30 קומות שייבנה על רחוב אסתר המלכה. הבניין הראשון נבנה על אמציהו. טופוגרפית, המגדל השני יושב גבוה יותר וטוב מהראשון. אנו נמצאים במכירה שקטה של המגדל השני, ופנינו בשבוע האחרון לממתינים שרצו לקנות בבניין הראשון ולא יכלו כי נגמרו הדירות".

"פרויקט דגל"


הביקוש גבוה?
"כן. כשאתה חלוץ אתה מרוויח אבל יש גם את קשיי הקליטה. מחוץ לשכונה הבינו את הפוטנציאל. התושבים המקומיים הם האחרונים להאמין, כי במשך שנים הבטיחו להם ולא קרה כלום. עד שבאנו. היינו מתחת לקרקע כמעט שנה כדי להקים חניון תת קרקעי. רק אז התחילו הביקושים מאנשים שהבינו את הפוטנציאל של הנוף, המיקום המצוין לזוגות צעירים. עכשיו כבר ברור שזה פרויקט דגל של עיריית חיפה, וגם נכנסה חברה נוספת והולכת להיות פה שכונה חזקה".
מי הרוכשים?
"15% הם משקיעים. יש לא מעט מקומיים. דיירי תמורה ששידרגו דירות. הגיעו אנשים מהקריות. היו אנשים שהיה להם יקר בנאות פרס. תמהיל מגוון".
לא יקר לגור במגדל שכזה?
"במגדל הראשון יש בריכה אקולוגית, שתי לובים, מועדון דיירים, חדר גיימינג. זו תפיסה הוליסטית שיהיה לאנשים כל מה שהם רוצים במקום אחד. שטח הפרויקט הוא 16 דונם. יש המון שטחים ציבוריים. התחזוקה תתחלק בין 161 דיירים".
כמה יעלו דירות?
"אחרי שנתנו דגש למשפרי דיור בבניין הראשון, נתנו דגש למשפחות וזגות צעירים בבניין השני ושני שליש מהבניין יהיו 4 חדרים, ושליש 5 חדרים. הדירות הקטנות הן בסביבות 1.84 מיליון שקלים. המחיר עולה ככל שהדירה גדולה יותר ובקומה גבוהה יותר. כך שהמחיר יכול להגיע ל-2.5 מיליון שקלים. אנו פותחים קומה לדוגמא ואפשר להתרשם מהסנדרט הגבוה בכל מרכיב בבנייה".
2.5 מיליון לדירה בנווה דוד?
"אנו עושים מגה פרויקטים בהתחדשות עירונית בארץ. אנו רואים איך שכונות מוחלשות משנות את פניהן שיש בנייה חדשה ואוכלוסייה חדשה במספרים גדולים. כך למשל ביבנה, שכונה שנחשבה חלשה, הדירות בה השתבחו, נרשמה עלייה של 50% במחירים, והשכונה השתנתה מקצה לקצה. זה בדיוק מה שהולך לקרות עכשיו בנווה דוד".

קראו גם: >>