תוכניתו של היזם וחבר מועצת העיר חיפה יעקב פיינגולד לבניית מגדל דירות ומסחר ברחוב מוריה 107, הובאה לדיון התנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.
1 צפייה בגלריה
המגדל המתוכנן
המגדל המתוכנן
המגדל המתוכנן
(הדמיה: פיינגולד)
תוכניתו של פיינגולד נדונה מספר פעמים בשנים האחרונות, וניתן אישור בנייה ל-13 קומות הכוללות 55 יחידות דיור, חניון ציבורי וחניון דיירים בתקן של חניה אחת לכל דירה. בנוסף מתוכננים שטחי מסחר הכוללים סופרמרקט וחנויות.
פיינגולד ביקש כי יאושרו לו עוד 3 קומות ועוד 5 יחידות דיור, והתנגד לבניית חניון ציבורי. בדיון השבוע השתתפו תושבים המתנגדים לפרויקט שייוצגו על ידי עו"ד ישי שניידור, חבר מועצת העיר מסיעת הירוקים מוטי בליצבלאו, שהגיש הסתייגות לתוכנית ביחד עם אביהו האן, יו"ר פורום ציבורי כרמל, רמי חן. פיינגולד עצמו שוהה בחו"ל והשתתף בזום.
קראו גם >>>
נציגת הוועדה רותי רפפורט ביקרה את התוכנית שהוצגה וטענה כי קיימת בעיה עם נושא התחבורה והחניות עליהן התלוננו המתנגדים. לטענתה, חסרים סקרים סביבתיים ותחבורתיים שיאפשרו את אישור התוכנית. בליצבלאו הביע חשש להחרפת עומסי התנועה במוריה ורחוב יותם באם ייבנה המגדל.
פיינגולד התייחס לביקורת והדגיש בסופו של הדיון כי השינוי בתוכנית, דהיינו הוספת 3 קומות, הוגש על פי כל הנהלים. פייגולד: "בתנאים הנוכחיים אין היתכנות כלכלית לפרויקט ולכן לא אבנה אותו".