קרית שפרינצק, אחת השכונות הוותיקות בחיפה עומדת בפני שינוי במסגרתו מתוכננת בניית 2,407 דירות חדשות.
3 צפייה בגלריה
בנייה
בנייה
המנופים חוזרים לשפרינצק
(shutterstock)

הוועדה המחוזית אושרה קליטת תוכנית התחדשות עירונית למתחם רחובות סטרומה, ז'ורס, סוטין ויציאת אירופה.
שטח התוכנית משתרע על שטח של כ-65 דונם, ובו כיום כ-557 יחידות דיור. במסגרת הפרויקט, שייבנה על ידי חברת ICR קנדה ישראל, יפונו יחידות הדיור הקיימות, ובמקומן יוקמו כאמור 2,407 יחידות דיור חדשות, שטחי מסחר, שטחים ציבוריים פתוחים נרחבים ומבני ציבור לטובת הקהילה.

3 צפייה בגלריה
מחכים לשינוי. מפגש הדיירים
מחכים לשינוי. מפגש הדיירים
מחכים לשינוי. מפגש הדיירים
(צילום: אבנר אדרי)

תכנית הפרויקט, בתמיכת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, והובלתו נעשית על ידי סיגל שטרנברג, מארגנת דיירים ויועצת חברתית, ועורך דין איתי פריד, שותף ומנהל מחלקת התחדשות עירונית במשרד רון ברנט ושות'.
לאחרונה, התקיים מפגש של חברי הנציגות של המתחם לדיון בסטטוס התכנוני של הפרויקט, לרבות התקדמות הליכי התכנון והרישוי, השלמת החתימות החזרות מקרב בעלי הדירות ובחירת חברת פיקוח.

3 צפייה בגלריה
סיגל שטרנברג במפגש הדיירים
סיגל שטרנברג במפגש הדיירים
סיגל שטרנברג במפגש הדיירים
(צילום: אבנר אדרי)

קראו עוד:

שטרנברג המלווה את הדיירים בפרויקט: "זוהי בשורה משמחת עבור תושבי קרית שפרינצק. אחרי שנים של עבודה קשה, בשל העובדה שצירפנו 5 מתחמים יחד, ובעזרת עיריית חיפה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, סוף סוף נראה כי הפרויקט הזה קורה. אנחנו יודעים שהדרך עוד ארוכה, אבל אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח שהפרויקט יתבצע בצורה הטובה ביותר עבור הדיירים".
עו"ד פריד: "מדובר בפרויקט התחדשות עירונית משמעותי, שיתרום רבות לשכונה ולעיר. אנחנו נמשיך לפעול יחד עם הדיירים מול היזם המוביל את הפרויקט כדי להבטיח שהפרויקט יהיה הצלחה שתשנה מציאות חייהן של מאות משפחתיות".