הוועדה המחוזית חיפה בראשות איתמר בן דוד אישרה תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בעתלית, שכונת בולוני. התוכנית כוללת 584 יחידות דיור, מתוכן 251 דירות קטנות, מרכז ספורט ונופש, מבני ציבור ושטחים פתוחים. התכנית הינה על שטח כולל של כ-206 דונם, והיא ממוקמת במערב עתלית בין שכונת הפרחים לתוואי מסילת הרכבת.
1 צפייה בגלריה
שכונת בולוני עתלית
שכונת בולוני עתלית
שכונת בולוני עתלית באדום
(מפה של מינהל התכנון)
התוכנית כוללת 333 יחידות דיור עם אפשרות לתוספת של 251 דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת הקמת מרכז ספורט ונופש, שטחים למבני ציבור ושטחים פתוחים אשר עתידים לשרת את שכונת בולוני ושכונת הפרחים הסמוכה. סה"כ כוללת התוכנית כ-35 דונם טובת שטחי ציבור ספורט ונופש וכ-15 דונם שטחים פתוחים. כמו כן, התוכנית מסדירה כניסה דרומית נוספת לכניסה הצפונית המאושרת לטובת נגישות והגדלת הקישוריות בין החלק הצפוני והדרומי של מערב עתלית.
התוכנית לשכונת בולוני אושרה בשנת 1999 אולם נתגלה קושי במימוש הבינוי בתחום השכונה במהלך 20 השנים האחרונות מאחר וקיים צורך בהתאמות שונות אשר לא נלקחו בחשבון בזמן הכנת תכניות הפיתוח של השכונה. התוכנית עושה התאמה של המצב הסטטוטורי לעקרונות תכנון עכשוויים לרבות התאמת עקרונות הפיתוח לתוכנית הלאומית להרחבה וחשמול מסילת הרכבת. התוכנית מסירה חסמים קיימים בנושא הסדרת התשתיות של השכונה ומאפשרת את פיתוח השכונה וקידום היתרים בתחומה.
מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל: "התוכנית כוללת פיתוח של שטח ריק בין מסילת הרכבת לשכונת הפרחים, ובכך יוצרת השלמה של המרקם הקיים ורצף אורבני עם מבנים ומתקנים לטובת פיתוח הקהילה והתושבים".
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY
פורסם לראשונה: 13:56, 16.08.22