במשרד הבריאות צפויים להודיע בשבועות הקרובים על החלטה היסטורית לפיה אחד מבתי החולים בעיר חיפה יעברו למבנה בית חולים חדש שיקום בקרית אתא. ב-15 לפברואר התקיימה ישיבת ממשלה בנושא התקדמות בניית שני בתי חולים, האחד בדרום והשני בית החולים החדש בקרית אתא שייקרא על שם ראש הממשלה מנחם בגין.
4 צפייה בגלריה
בית חולים כרמל מלמעלה
בית חולים כרמל מלמעלה
בית חולים כרמל מלמעלה
(כרמל)
בחיפה דרוכים לקראת פרסום החלטת משרד הבריאות, ובחירת בית החולים שיעבור לקריות. בבית החולים כרמל משוכנעים כי הבחירה עבור משרד הבריאות תהיה קלה, וכי בתוך 5 שנים כרמל על צוותו יעבור למשכנו החדש. מנכ"לית הכללית רות רלבג ביקרה בבית החולים וציינה כי היא "מאמינה שכרמל ייבחר לעבור למשכנו החדש בקריות". אמירתה של מנכ"לית הכללית מצטרפת לאמירה קודמת של מנהל בית החולים כרמל ד"ר אבי גולדברג שהעריך כי כרמל יעבור לקריות בתוך 5 שנים.

המנכ"לית מאמינה


דבריה של מנכ"לית הכללית נאמרו במסגרת ביקורה, יחד עם חברי הנהלה נוספים בבית החולים כרמל. בביקור קיבלה רלבג סקירה ממנהל בית החולים כרמל ד"ר אבי גולדברג. לרלבג הוצגו הישגי כרמל, ביניהם הדירוג במקום הראשון של בית החולים בסקר שביעות רצון כללי, מחדרי המיון, מהשירות האמלטורי וממחלקת יולדות זו השנה ה-8 ברציפות.
4 צפייה בגלריה
מאמינה. רות רלבג
מאמינה. רות רלבג
מאמינה. רות רלבג
(אלי דדון)
מנכ"לית הכללית התבשרה על עלייה במספרי הלידות בהיקף של 4%, על הקמת רשות מחקר ומרכז חדשנות, ושיתפוי פעולה על מחוז חיפה של הכללית. בסיור הוסבר על מרכזי המצוינות המובילים של כרמל ועל תוכניות הפיתוח הרבות המתוכננות לשנה הקרובה כולל רכש טכנולוגי מתקדם. בפרק החדשנות הדגיש ד"ר גולדברג את נושא קידום החדשנות בכרמל עם טכנולוגיות חדשות לחיזוק מרכזי המצוינות המסורתיים של בית החולים כמו רפואת לב וכלי דם, רפואת ריאות, כירורגיה אונקולוגית מתקדמת. כניסת רובוט הניתוחים דה וינצ'י, הכנות להקמת חדר צנתורים שלישי, הקמת מכון PET CT, מכון – MRI ועוד.
4 צפייה בגלריה
מנכלית הכללית בביקור במיון כרמל
מנכלית הכללית בביקור במיון כרמל
מנכלית הכללית בביקור במיון כרמל
(אלי דדון)
במסגרת הביקור פגשה המנכ"לית רלבג את עובדי בית החולים והתרשמה מאתגרי הקורונה איתם הם מתמודדים. בהמשך ביקר המנכ"לית במחלקה לרפואה דחופה ופגשה את הצוות הסיעודי.
ד"ר אריק עדן מנהל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי ומוותיקי הרופאים הניצבים בחזית המלחמה בקורונה סיפר למנכ"לית על הירידה הזהירה והמבורכת במספר חולי הקורונה המגיעים לכרמל, ועל ההתקדמות העצומה באיכות הטיפול הרפואי שמעניקים בכרמל לחולי הקורונה. לדבריו של ד"ר עדן, התקדמות זו מאפשרת שחרור מהיר של חולים ואפשרות להעניק טיפול רפואי איכותי למספר גדול יותר של חולים.
4 צפייה בגלריה
ישיבה בבית חולים כרמל
ישיבה בבית חולים כרמל
ישיבה בבית חולים כרמל
(אלי דדון)
קראו גם: >>
בתום הביקור ציינה המנכ"לית רלבג: "שמחתי לפגוש את עובדי כרמל מקרוב ומסרתי להם את הערכתי העמוקה על עבודתם המסורה בכלל ועל המסירות והנתינה שלהם במיוחד בגלי הקורונה. מצאתי כאן בית חולים ייחודי ומצטיין עם מרכזי מצוינות מובילים ועם צוות שיש לו ברק עיניים. לכרמל יש יכולות מעולות בביצוע פרויקטים מורכבים ומשימות של חדשנות ואני וכל הנהלת הכללית גאים בכרמל ונמשיך לתמוך ולקדם אותו כמרכז רפואי מוביל ומצטיין".
מנכ"לית הכללית שבה והדגישה כי היא מאמינה כי בית החולים של הכללית יהיה זה שיעבור לקריות.

יתרון טבעי לכרמל


גורם במשרד הבריאות שהתייחס למעבר בית חולים לקריות אומר ל"מיינט חיפה" כי שום דבר עוד לא סגור. לדבריו, "מצד אחד טבעי כי בית החולים כרמל יעבור לקריות כי הוא הגדול והמקצועי יותר מבין שני בתי החולים, כרמל ובני ציון. מצד שני, בני ציון נמצא במיקום הקרוב יותר לרמב"ם ועל כן היגיוני יותר דווקא להעביר אותו. יש לזכור כי כרמל שייך לכללית, ועל כן העברתו למבנה ממשלתי תדרוש הסכמים עם הכללית, ועל כן אולי יהיה פשוט יותר להעביר את בני ציון. כל האופציות עדיין על השולחן. הנהלת המשרד בוחנת את כלל הפרטרים ותתכנס להחלטה בקרוב".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
פורסם לראשונה: 13:04, 21.02.22