רב שהותקף ביום כיפור במרכז הכרמל והתלונן במשטרה גילה כי התיק נסגר בתוך שבוע בלבד מהיום שהתלונן במשטרה. 
4 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
למה סגרו את התיק?
(צילום: shutterstock)
בבוקר היום הקדוש לציבור היהודי, הרב צעד עם ילדיו בדרך לבית הכנסת, כשלפתע עצר לידו רכב. לדברי הרב: "יושבי הרכב היו ערבים, הם השליכו לעברי שלוש ביצים וקיללו אותנו בערבית". על השאלה האם איננו חושב כי מדובר במעשה קונדס שאין לייחס לו חשיבות, הוא השיב בשלילה. לטענתו יושבי הרכב לא היו צעירים, אלא אנשים בוגרים ומהתנהגותם ניכר כי המעשה בוצע מתוך שנאה ולא כבדיחה. בתלונה שהוגשה למשטרה ציין הרב: "ידוע לי כי הדבר קרה לעוד יהודים בעלי חזות דתית. מדובר בפשע שנאה אנטישמי במטרה מכוונת לפגוע בציבור יהודי". 

4 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
הרב טוען לתקיפה אנטישמית
(צילום: shutterstock)

מהמשטרה נמסר: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה, במסגרתה נבדקו מצלמות באזור, אולם לא עלו ממצאים. משלא נמצאו ראיות מספקות המאפשרות את זיהוי החשודים, הוחלט על סגירת התיק. ככל שיתקבל במשטרה מידע חדש שיוכל להביא להתפתחות בחקירה, הרי שאלו ייבדקו כמקובל".
הרב ציין בתגובה כי הוא מאוכזב מאוד מהדרך בה טופלה התלונה. לדבריו, ילדיו הקטנים שנכחו איתו באירוע הוכו באימה כתוצאה מהמקרה, הם חששו ללכת לבית הכנסת בסוכות ולכן לא נותרה למשפחה ברירה אלא לנסוע לקרובי משפחה כמעט עד לסוף החג.

4 צפייה בגלריה
הסוכה שהושחתה
הסוכה שהושחתה
הסוכה שהושחתה בקרית אליעזר
(צילום: חב"ד)

אירוע חריג נוסף אירע השבוע. בסיום חג סוכות, ביקשו נציגי חב"ד לפרק את הסוכה שהוקמה בשכונת קריית אליעזר. שליח חב"ד, הרב יוסי ליפש, המנהל את בית חב"ד בשכונה, נדהם לגלות את הסוכה המרכזית בכיכר מאירהוף נהרסה והושחתה.
ליפש מציין כי אחרי שבמהלך חג סוכות מאות יהודים נהנו מהסוכה הנאה והגיעו לאכול בה, היא הושחתה כמה שעות לאחר מכן, והציוד הכולל תאורה נגנב ממנה. לפיש מתכוון להגיש תלונה בנושא ההשחתה.

4 צפייה בגלריה
פעילות בסוכה במהלך החג
פעילות בסוכה במהלך החג
נכה צה"ל בפעילות בסוכה במהלך החג
(צילום: חב"ד)

שליח חב"ד מוסיף: "עצוב וכואב לסכם כך את החג. הסוכה הזו מוצבת במשך שנים רבות מדי חג סוכות בכיכר מאירהוף ומשרתת את בית ישראל. ביום חמישי האחרון עשינו אירוע של 600 איש שנהנו מהסוכה, ובהמשך היו הקפות שניות. יצאתי בעשר בלילה ובאתי בעשר בבוקר לסוכה, חטפתי חום ממה שראיתי. זה פשוט הושחת. נראה שעשו מאמץ לקרוע את הבד שעליו היו ברכות, והיה ציוד מיוחד. שברו את השולחן שהיה שם רק כדי לשבור. כואב הלב. אבל אל ייאוש בעזרת ה', נרכוש ציוד חדש כך ששנה הבאה האור יגדל".


באירוע נוסף ביום כיפור, רכבים ואופנועים נהוגים על ידי דוברי ערבית, חצו את שדרות מוריה שהיו עמוסות רוכבי אופניים והולכי רגל. אחד הרכבים אף כמעט פגע בילד על אופניים. נהג הרכב בלם, יצא מהרכב וקילל. "לא ברור אם הנסיעה ביום כיפור הייתה לצורך התרסה, פגיעה או חוסר מודעות לחג היהודי", ציינו עדים לאירוע.
קראו גם: >>